Kjerringråd!

lillefrokentrille

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Har du tenkt å prøve noen kjerringråd, for modning og evt starting av fødsel når det nærmer seg? Evt hva?

Har kjøpt bringebærblad- kapsler. ( om det regnes som kjerringråd ), men har ikke turt å ta noen enda :p jeg er litt pinglete , men det er vel ikke noe farlig som kan skje ..
Andre kjerringråd tas imot med takk nå som det nærmer seg slutten :)

Pr nå tenker jeg at jeg lar naturen gå sin gang, men hvem vet hva tiden bringer:p Er ikke i nærheten av lei ennå (37+0), så tenker dette går bare godt:)

Jeg tenker at alt skal prøves fom uke 38.. Jeg er så LEI, at jeg spyyyr snart. Det å være så bunden til sofa/seng tar livet av meg og psyken. Kjenner veeeldig på smålig depresjon pga det..

Jeg tenker at alt skal prøves fom uke 38.. Jeg er så LEI, at jeg spyyyr snart. Det å være så bunden til sofa/seng tar livet av meg og psyken. Kjenner veeeldig på smålig depresjon pga det..

Med så forskjellig graviditet skjønner jeg godt at du ønsker å prøve alt som kan prøves;) Håper d hjelper og at din lille ikke lar vente for lenge på seg!

Har ikke tro på så mye av slike kjerringråd. Sist sa de på føden at hvile og massasje og sex og slikt kunne være gode måter å få i gang fødsel på, for velværehormonene som produseres da kan bidra til start av fødsel. Er vel sikkert derfor de fleste fødsler begynner om natten med rier.

Skal visst være effektivt å besøke en nyfødt baby rett før din egen termin også. Mitt vann gikk samme dag som jeg kosa med venninna mi sin baby sist:)

Har liten tro på å gå mye i trapper, spise kanel o.l.

Aldri skjønt det med kanel ? Dersom det kan sette i gang fødsel ville det vel vært frarådet å spise hele svangerskapet?

Kanel? Jeg spiser det nesten daglig nå... I gjærbakst :D

Hadde tenkt og kjøpe bringebærbladtekapsler for det hadde jeg i 2014 og da hadde jeg minst etterrier etter fødsel osv...
Ellers så skal jeg selvsagt få mannen med på mye sex. (Håper).
Også har jeg hørt masering av brystvortene kan hjelpe.
Og søskenbarnet mitt ville gi meg fotsoneterapi, men hun venter selv og har sikkert nok med seg selv når det kommer til stykket
Gidder ikke, og gjøre noe som koster da jeg har tatt modnings akupunktur før og fremdeles gikk 15 pokkers dager over termin :o

Jeg har bestilt modningsakupunktur når jeg er nesten 37 uker, men begynner å lure på om det blir litt bortkastet. Får vite i morgen hvor lang livmorhalsen er osv. Vet ikke helt hva modningsakupunktur kan gjøre om jeg ikke har særlig med livmorhals igjen? Noen som vet?

Skal ikke gjøre noe! Jo lenger hun er der inne, jo lengre har jeg bare et barn. Vill kose nok med sønnen før hun kommer ut!

Jeg har bestilt modningsakupunktur når jeg er nesten 37 uker, men begynner å lure på om det blir litt bortkastet. Får vite i morgen hvor lang livmorhalsen er osv. Vet ikke helt hva modningsakupunktur kan gjøre om jeg ikke har særlig med livmorhals igjen? Noen som vet?

Har ikke lest om det men hørt andre prøve og både hatt og ikke hatt god erfaring med det. Ikke alle det "funker" for.

Hvor mye koster det det du har bestilt? Jeg er enda i vurderingsfasen her...

Søkte kjapt nå og fant dette...ImageUploadedByBV Forum1467830910.260029.jpg

Har ikke lest om det men hørt andre prøve og både hatt og ikke hatt god erfaring med det. Ikke alle det "funker" for.

Hvor mye koster det det du har bestilt? Jeg er enda i vurderingsfasen her...

Søkte kjapt nå og fant dette...Vis vedlegget 186031
Tror det er 420kr, men er ikke sikker. Får se etter i morgen om jeg gjør det eller ei. Er jo ikke vits i om livmorhalsen er kortere enn den var sist den ble sjekket:p

Med første hadde jeg termin 27 Des, og ønsket å gå over. Da lå jeg mye i ro, og droppet sex og alt som kunne starte fødselen. Ønsket å gå til 1. Januar. Han ble født 25. Des.. Med andre var jeg møkk lei. Hadde masse sex, gikk i trapper, hoppet, spiste sterk mat, ble strippet to ganger, og gikk turer. Hun kom en uke over. Så jeg har konkludert med at ro og hvile er det beste for min del. De kommer når de er klare :)

Last edited:
Jeg har god tro på sex her har jeg gått over med begge. Men så hadde vi sex på den tredje dagen. Og morningen etter våkent jeg opp med rier. Så jeg skriver under på,at sex hjelper. Denne gangen blir jeg muligens satt igang før. Så lurer på hvor my vei skal legge i å prøve å starte det selv. For jeg vil egentlig gå lengst mulig. Men kan se ut til at jeg blir satt igang en gang nå i slutten av juli pga veksten til mini.

Sant som det sies, de kommer ikke før de er "klare/ferdige" :)
Var veldig mye aktiv før termin og de 10 dagene med overtid med jr og ikke noe hjalp før igangsetting og stripping den 11 dagen.

Men, dette med nålene (akupunktur) og forberedelse av "kroppen" på fødsel har jeg litt tro på - mamma er veldig alternativ av seg så jeg har nok fått litt åpne øyne for slike ting pga oppveksten min med henne <3

Back
Topp