Kjerringråd

LilleE <3

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Tenkte å begynne igjen med en kjerringråd tråd, hadde en tidligere om kjerringråd til å starte fødsel. Tenkte denne gangen kunne vi snakke om kjerringråd for amming? :D
Her er de eg har fått;
Helsesøster på kvinneklinikken fortalte om havresuppe, dvs. 5msk store havrer i 1l vann, kan ha litt rødsaft oppi da skal vist smake godt.
Så har eg hørt fra forskjellige at malt ekstrakt, kokos olje og mandler (mandel melk og olje også) skal hjelpe :D

Fennikel te og nesespray på resept skal visst få fart på ammingen :)

Nesespray? Den var ny x)

Gjør at melka kommer lettere/fortere. Fikk vite det når vi lå innlagt pp Nnyfødt intensiv når storesøster. Var ei mor der som slet med ammingen og hun fikk låne en reseptbelagt nesespray av intensiven. Funka visst som fjell
:D

Amme-te er bra, kjøpes på apoteket.

Drikke øl/alkoholfritt øl/vørterøl hjelper på melka. (Merk at om du drikker med alkohol i så kan du naturligvis ikke amme med en gang :p )

Drikke øl/alkoholfritt øl/vørterøl hjelper på melka. (Merk at om du drikker med alkohol i så kan du naturligvis ikke amme med en gang :p )

Hoho, jeg drakk munkholm en finværsdag sommeren 2012.. Puppa holdt på å sprengtes etterpå :D

Har hørt at bringebær-te også skal være gunstig for melkeproduksjon. Samt mange andre ting :) Fås kjøpt på helsekost i hvert fall:)

Noen andre som har reagert selv på amme teen? Sliter litt med magen plutselig

Husker jeg trilla tur med en vørterøl i hånda under et økedøgn sist...så nok veldig rart ut, men var desperat etter å få opp produksjonen raskere, og det funka fint :D

Back
Topp