Kjerringråd

Asnnie

Asnnie
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Nå som mange begynner å nærme seg termin tenkte jeg vi kunne dele kjerringråd for å sette i gang modning/fødsel :) skriv gjerne om det faktisk har fungert for deg selv, eller andre.

Selv har jeg hørt at man skal drikke champagne(?) for å sette i gang. Var en på jobben det fungerte for og de kjente visst flere :) men jeg er litt skeptisk til å generelt få i meg alkohol, vet ikke hvor farlig det kan være?

Også flere som har satt i gang fødsel med sex, men da må man jo allerede være i modningsfasen!

Også hørt at man skal massere brystvortene for å gjøre kroppen klar og forhåpentligvis sette i gang noe tidligere :)

Spent på å høre deres! :D

Vil nok prøve oss på noen runder i høyet når det nærmer seg :) Nå blir det litt alternative greier fordi magen er så stor og det blir vanskelig. Men bare vi kommer oss litt nærmere termin så må nok mannen til pers for alvor :) Funket sist, da startet riene 20 min etter sex :)

Jeg ville iallfall styrt unna alkoholen i og med at man ikke vet hvilke senskader det kan gi. Selv har jeg erfaring med rikshospitalets fødekur. Det var starten på alle mine tidligere fødsler. Men jeg ventet til etter uke 38 med å prøve det.

Jeg ville iallfall styrt unna alkoholen i og med at man ikke vet hvilke senskader det kan gi. Selv har jeg erfaring med rikshospitalets fødekur. Det var starten på alle mine tidligere fødsler. Men jeg ventet til etter uke 38 med å prøve det.
Støtter det med alkohol. Men hva er rikshospitalets fødekur? :)

Noen ambefallte meg å vaske vinduer :P er det pga bevegelsene i bekkenet??
Ellers så har jeg hørt sex skal gjøre susen ;) så her i huset kjører vi på sex.
For nå er jeg rett og slett dritt lei :P ennå 3 uker til termin haha.

Sist gang hadde vi sex på onsdag kveld. Torsdag var jeg hos jm som mente at fødsel snart kom til å starte, jeg merket ingenting selv så sa bare pfffft... Fredag tilbragte jeg hele dagen på sofaen. Var skikkelig lat og hadde menssmerter. Lørdag morgen var han født, 4 dager før termin. Jeg er overbevist om at sexen hjalp med å sette det igang for oss, så her blir nok det det eneste trikset vi kommer til å prøve oss på.

Her er det modningsakupunktur og sex så ofte mannen gidder :p som desverre er litt sjeldent i forhold til at jeg gjerne vil ha hver kveld, haha :p

Nå som mange begynner å nærme seg termin tenkte jeg vi kunne dele kjerringråd for å sette i gang modning/fødsel :) skriv gjerne om det faktisk har fungert for deg selv, eller andre.

Selv har jeg hørt at man skal drikke champagne(?) for å sette i gang. Var en på jobben det fungerte for og de kjente visst flere :) men jeg er litt skeptisk til å generelt få i meg alkohol, vet ikke hvor farlig det kan være?

Også flere som har satt i gang fødsel med sex, men da må man jo allerede være i modningsfasen!

Også hørt at man skal massere brystvortene for å gjøre kroppen klar og forhåpentligvis sette i gang noe tidligere :)

Spent på å høre deres! :D

Jeg hadde ikke rørt noe med alkohol hvertfall. Kan virkelig ikke skjønne at det skal være et kjerringråd for å få igang fødsel :O

Å drikke alkohol under svangerskapet er jo bare dumskap! Kan ikke fatte at noen er så "desperate" at de er villige til å gi fosteret varige skader (i verste fall) bare for å slippe å gå over termin. Det gjør meg rett og slett forbanna.

Ei på jobben sa at hvis jeg gikk over termin så var hennes kjerringråd sex, dansing(helst salsa ifølge hu :P ), gå tur og sterk mat ;)

Sist svangerskap hadde vi sex etterpå stimulerte jeg brystene. Riene begynte svakt 1/2 time etterpå. Jeg fortsatte å stimulere helt til riene ble sterkere og sterkere. Holdt kanskje på i 1time... Men babyen var ute 13 timer etterpå, var da 4 dager før termin. I går kveld gjorde jeg det samme, nå 27 dager før termin. Jeg fikk regelmessige rier som var middels vonde. Men jeg bestemte meg for å slutte fordi jeg var så trøtt og kvalm. Men jeg tror det hadde funket hvis jeg ikke hadde sluttet :p skal prøve igjen om noen dager, må bare lade batteriet først :)

Her er det kun sex og modningsakupunktur som gjelder. Hatt sex 5 av 6 kvelder nå. Og vært på 3.timen med akupunktur i dag.

Ble litt skeptisk til brystvortegnukking da jeg leste det kunne gi maserier som stresser babyen :o og sliter ut mor

Har hatt sex tre kvelder på rad nå :P så får vi se om det hjelper på modninga! Vinn-vinn situasjon uansett egentlig :D
Sist svangerskap hadde vi sex etterpå stimulerte jeg brystene. Riene begynte svakt 1/2 time etterpå. Jeg fortsatte å stimulere helt til riene ble sterkere og sterkere. Holdt kanskje på i 1time... Men babyen var ute 13 timer etterpå, var da 4 dager før termin. I går kveld gjorde jeg det samme, nå 27 dager før termin. Jeg fikk regelmessige rier som var middels vonde. Men jeg bestemte meg for å slutte fordi jeg var så trøtt og kvalm. Men jeg tror det hadde funket hvis jeg ikke hadde sluttet :p skal prøve igjen om noen dager, må bare lade batteriet først :)

Dere får holde oss oppdatert om det fungerer ;)

Dere får holde oss oppdatert om det fungerer ;)

Ingen fødsel her enda :P bare mange og kraftige kynnere, men har hatt dette noen dager uansett nå. Det er jo vanskelig å vite om ting modnes eller ikke da! Hvorfor finnes det ikke en app som viser grad av modenhet og sannsynlighet for fødsel innen de neste dagene..?? ;)

Back
Topp