Kjerringråd / old wives tale

Travel.mamma

Ønsker så sårt nr.2
Er det noen andre som syns det ser gøy ut med alle disse testene som florerer i statene? Hvor gravide går over lister på 20-30 punkt for å finne ut om de har en gutt eller ei jente i magen?
Selvfølgelig bare for morroskyld! Ingenting av det er vitenskapelig bevist, men som med den kinesiske kallenderen, så tror jeg de fleste av oss har vært innom å kikket litt?
Jeg har nå ei liste på 36 "old wives tales" som jeg skal leke meg litt med i graviditeten! Så blir det jo så gøy å se om det stemte eller ikke!
Er jo 50% sjanse for at det stemmer! Hehe.. :)

Morsomt! Vil du ikke dele den med oss? :D

1. Kinesisk kallender ( google it ;) )
2.. bryst ( er venstre bryst større enn høyre venter du jente og er høyre bryst større, venter du gutt)
3. Mage ( bærer du magen høyt, venter du jente. Bærer du magen lavt, venter du gutt)
4. Maya kallenderen ( denne har jeg aldri hørt om før, så der måtte jeg google meg frem til en amerikansk side. Litt som kinesisk kallender egentlig)
5. Blåkåltesten! Dette er gøy! Hehe.. du koker en blåkål i ti minutter, lar den stå en liten stund, siler av vannet og har en liten mengde av avkoket(vannet) i et glass. Når dette har blitt kaldt, blander du i lik mengde med morgenurin i glasset. Endrer avkoket farge til en lysere farge som rød/rosa venter du gutt, endrer den ikke farge og holder seg mørk, venter du jente!

6. Bakepulver.
Morgenurin blandes med en god skje bakepulver. Bruser det er det en gutt i magen, er det ingen reaksjon sies det å være ei jente.

7. Hjerterytme. Har baby hjerterytme på over 140 slag i minuttet er det ei pie, under 140 så er det en gutt i magen.

8. Har du mest lyst på søt og syrlig mat, venter du ei jente. Har du derimot mer lyst på salt mat, venter du gutt.

9. Spiser du mye hvitløk og det ikke lukter av porene dine, venter du jente. Kan man lukte hvitløken på deg, venter du gutt.

10. Morgenkvalme. Mye=jente Lite=gutt

11. Kviser eller tørr hud sies å være jenta som stjeler mors skjønnhet. Har derimot huden aldri sett bedre ut eller du ikke merker forandring er det gutt.

12. Gløder du, venter du gutt. Føler du deg mer som en "grå mus", venter du ei jente.

13. Legger mannen på seg inder svangerskapet eller får samme "cravings" som deg, venter du jente. Ingen forskjell på mannen din, venter du gutt :)

14. Er du veldig følsom venter du jente, er du rolig og avslappet venter du gutt.

15. Se inn i et speil i ett minutt, utvider pupillene seg, venter du gutt. Hvis ikke, venter du jente

16. Ringtesten. Ta gifteringen og fest den i et kjede eller hårstrå. Hold den over magen, dunk tre ganger ned på magen, hold i ro over magen. Går ringen i ring, venter du jente. Går den frem og tilbake venter du gutt.

17. Intuisjon - hva tror DU det er som gjemmer seg i magen ?

18. Tørre hender og kalde føtter indikerer gutt. Varme føtter (eller likt som før )og smidig hud indikerer jente

19. Nøkkel testen. Ta en nøkkel og kast den på bordet eller gulvet, plukk den opp og se hvor du holder på nøkkelen . Holder du på den smale enden blir det ei jente, holder du derimot på "hodet" på nøkkelen venter du en gutt.

20. Skje og gaffel
La mannen din legge en skje under ei pute og en gaffel under ei pute. Sett deg på en av de. Setter du deg på puta med gaffelen under er det en gutt, den andre representerer da jenta :)

21. Sover eller hviler du mest på høyre side, venter du jente. Venstre side venter du gutt.

22. Dra ned huden under venstre øye, ser du en v ( blodårer i øyeeplet som danner en v) får du ei jente, hvis ikke får du gutt.

23. Den som er mer "aggressiv" under akten da baby ble unnfanget, har motsatt kjønn av baby i magen.

24. Hvis leggene dine blir store venter du gutt, ingen forskjell er det jente.

25. Hvis du drømmer om et barn, vil barnet i drømmen ha motsatt kjønn av det som gjemmer seg i magen

26, er du klomsete i graviditeten venter du gutt, er du mer grasiøs venter du jente

27. Hvis huden rundt brystvortene blir mørkere venter du gutt, ingen forskjell venter du jente.

28. Hodepine indikerer guttebaby

29. Er fargen på urinen mørk- jente lys-gutt

30. Hvis en liten gutt viser int. For magen din, er det ei jente og hvis små jenter viser int. For magen er det en gutt :)

31. Vokser hårene på leggene raskere, venter du gutt. Vokser hårene saktere eller det ikke er noe forskjell, venter du jente.

32. Vokser nesen er det en gutt

33. Linea nigra til over navelen =gutt
Stopper den under navlen er det jente

34. Hvis håret ditt er flatt og livløst er det ei jente, har det aldri vært så fint eller det ikke er noe forskjell er det gutt

35. Lite til 0 sexlyst= jente
Økende sexlyst = gutt

Huh.. ble litt sliten.. så beklager på forhånd for skrivefeilene.
Så på lista mi at det var to som var svært like, så den ble nedgradert til 35 punkter :p

Men husk!! Bare for morro!!! ;)

De fleste av disse blir jente på meg, mannen er helt overbevist om at det er jente denne gangen også :p

Åh dette blir gøy å følge med på utover :D

De fleste av disse blir jente på meg, mannen er helt overbevist om at det er jente denne gangen også :p

Jeg får også jente og håper vel litt at det er noe i det. Har to gutter fra før, så det hadde gjort seg med ei lita tulle.
Men det er sant som de sier.. så lenge barnet er friskt, så er det det som gjelder! :-D <3

Ja, ikke sant?!
Jeg har vært besatt av youtube den siste tiden.. der er det flere som tester the old wives tale live... utrolig morsomt å se på! ( syns jeg da :p )

Kjerringråd er jo utrolig fascinerende :D selv om ikke alle er like lure da, haha..

Kjerringråd er jo utrolig fascinerende :D selv om ikke alle er like lure da, haha..

Hehe, nei.. noen er ganske langt bak mål! Hehe..
Det er rart å tenke på at dette var det de så etter før ultralydens tid ... det er jo ikke nytt at en kommende mor er nyskjerrig hehehe..
jeg er så glad for at jeg lever i ultralydens tid!! :-D

Er det noen som har prøvd noen kjerringråd?
Finnes det flere enn de på lista her?
Noen som vet?

Så morsomt. Er jo bare for gøy, men morsomt tidsfordriv/gjetting.
Går an å lage en tråd med sånne resultater og så ser vi etter OUL/fødsel...

Er litt nysgjerrig på de testene også jeg, om de er riktige eller ikke. http://www.gendermaker.com/

Så morsomt. Er jo bare for gøy, men morsomt tidsfordriv/gjetting.
Går an å lage en tråd med sånne resultater og så ser vi etter OUL/fødsel...

Er litt nysgjerrig på de testene også jeg, om de er riktige eller ikke. http://www.gendermaker.com/
Så noen hadde funnet ut at det var vanlige ph-strips til basseng de hadde brukt i gendermaker-testene. Ble egentlig litt lei meg, for jeg hadde litt lyst å teste de jeg også! :)

Det hadde vært moro å trodd på sånt, men jeg er en kvinne av vitenskapen, så det her er ikke aktuelt for meg å prøve på en gang. ;-)

Det hadde vært moro å trodd på sånt, men jeg er en kvinne av vitenskapen, så det her er ikke aktuelt for meg å prøve på en gang. ;-)

Alle er vi forskjellige :)
Jeg tipper at ingen tror på dette, men akkurat som med de trådene hvor vi gjetter eller tipper selv når ting skal skje o.s.v.
Morsomt i ventetiden :)
Man får det ikke mer morro enn hva man gjør det til selv :)

Back
Topp