Kjerringråd for å få et spesifikt kjønn på babyen

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Dere som har to av samme kjønn som barn nr 1 og 2 og deretter har fått barn nr 3 av motsatt kjønn, gjorde dere noe for å prøve å få det motsatte kjønn av de dere hadde fra før?

Har to gutter nå og kjenner jeg har lyst å prøve alt for at neste skal bli jente :p
 
Har hørt at jentespermier lever lenger, men guttespermier er raskere (så man burde ha sex noen dager før EL og ikke på dagen) men har og hørt at det er tull

Her hadde vi oss 2-1-0 dager før EL og det ble ei jente.... så vet ikke hvor sant det er...
 
Har hørt at jentespermier lever lenger, men guttespermier er raskere (så man burde ha sex noen dager før EL og ikke på dagen) men har og hørt at det er tull

Her hadde vi oss 2-1-0 dager før EL og det ble ei jente.... så vet ikke hvor sant det er...

Med siste gutten vår funket det ikke å ha sex tre dager før EL og ikke mer etter det :p
 
Heter visst "swaying" på engelsk hvis man prøver på et bestemt kjønn. Etter hva jeg har forstått er det ca 49% sjanse for å få ei jente. Med swaying kan du kanskje påvirke prosenten, men antageligvis ikke mer enn et par prosent. Vanskelig å si om det funker eller ikke, eller om det er pur flaks.
 
Hadde 2 gutter og fikk 2 jenter etterpå.. gjorde vel ikke noe spesielt for å få jente kontra gutt :)
Men finnes jo masse kjerringråd både mtp stilling, tidspunkt, kosthold, alder osv så bare å prøve det vel :thumright
 
Mine jenter vet jeg har blitt «skutt opp» :hilarious: dagene før EL. Dette siden vi henholdvis prøvde i 5 pp før lillesøster satt, å hun satt ikke før jeg satte mannen i arbeid allerede 5 dager før EL. De andre måndene ventet jeg til jeg testet positivt å kjente eggeløsningen på kroppen.
 
Når man har to av ett kjønn fra før, er sjansen for å få det samme kjønnet neste gang mye mer enn 50%

De har funnet ut at det skyldes mennenes genetikk. Noen menn lager mange flere XY-sædceller (gutter) mens andre lager mange flere XX-sædceller (jenter). Kun noen menn lager like mange av hver.

Derfor er det typisk i større søskenflokker at det er veldig mange av ett kjønn, også kanskje bare én av motsatt kjønn. Familien Ingebrigtsen er et eksempel på det
 
Tante og mamma brukte den metoden

«Inn og la det vente, da blir det jente
Fort inn og ut, så blir det gutt»

Altså når de ville prøve på jenter hadde de sex etpar dager FØR el, og da ble det jenter på begge to. Men kan jo selvsagt hende det er helt tilfeldig.

Jeg hadde sex på selve el-dagen, og inn i magen ligger en gutt:)
 
Begge guttene er unnfanget på EL-dagen og jenta noen dager før EL. Er kanskje noe med det at jente-spermier lever lenger :)
 
Back
Topp