Kjernetid i bhg?

smash

Forumet er livet
VIP
Hva er det? Aldri hørt om det før..?

Tiden midt på dagen når man gjerne driver med pedagogisk opplegg, evt er på tur. Ganske vanlig at kjernetiden er fra ca 9.30-14.00 men hos noen kan den nok starte før og vare lenger. Er ønskelig at barna er i barnehagen i dette tidsrommet siden det som sagt er i denne tiden det er mest opplegg, og ofte dumt når barn kommer midt i en aktivitet, evt kommer for sent til å bli med på tur og slikt.

Stemmer det som blir sagt over her.

Det er en tidsramme de ønsker alle barna skal være i barnehagen innenfor. Slik som her er det kjernetid fra 10-15, og da vi de barna skal komme før 10 og hentes etter 15. Jeg henter ofte 14.30 alikevel da, foreløpig har de ikke hatt noen aktiviteter rundt disse tider så..

Kjernetid ja... de må leveres før og hentes etter... for ingen garanti at de er i barnehagen i kjernetiden. Her er den fra 10-14 ihvertfall.

Har ikke kjernetid i bhg vår. Henter vi såpass tidlig som 14, så gir vi beskjed. Og skal de bort på tur, så får vi beskjed - så vi vet at de ikke er bhg :)

tiden midt på dagen da det er flest ansatte og de er mange nok voksne til å sette i gang voksenstyrte aktiviteter og gå på turer osv. det er også et tidspunkt der barna må være levert innen, slik at man kan gå på tur. hvis man skal vente på alle som velger å ta en lang morgen, så kommer man seg aldri avgårde. går selvfølgelig ann å avtale på forhånd dersom man har behov for å levere senere. her er det 9-15, men det er en bhg som er mye ute hele dager...

I kjernetida er det opplegg, tur osv. I vår barnehage har dei kjernetid fra 10.00 til 14.00. Kjem han seinare eller blir henta tidligare vil dei ha beskjed.

Aha!
Jeg leverer som regel i 9:30 tiden, men leverer kl 9 på torsdagene for da er det turdag.
Ellers har de mat kl 14:30.

Er det jeg har fått beskjed om. Kanskje det de mener er kjernetiden da.

*Prinsessa skrev:
Fra 10 til 14 her også:)

:)

Kjernetiden i barnehagen der jentungen her går så er den fra 09.30 -14
I denne perioden så har de forskjellig oppleg og det er ofte de ikke er i barnehagen i denne tiden turer til bibliotek,skogen og etc. Samme som de har verksted i denne tiden,kommer en etter kl 09.30 så får en ikke være med på denne aktiviteten

Back
Topp