Kjent liv?

Mialille

Forumet er livet
Er det noen her som har kjent liv i magen?? 

Her kjenner jeg, særlig på kvelden.. Men det er ikke typiske spark, men bevegelse av livmoren. Bobler på en måte. 
Jordmoren min var ikke overrasket over at jeg kjenner allerede.. 
Det er jeg, for jeg kjente ingenting før i uke 22 sist.. 

 
Jeg kjente helleri kke liv før sent første svangerskap, men de sier jo man kjenner det tidligere neste gang... gleder meg til jeg kjenner den lille :)
 
Er ikkje for tidlig vis det ikkje er din første, kjente liv førstegang i uke 14 sist og d var min første, så kjenner det nok tidligere denne gang:) er mange som kjenner det mellom uke 10 og 12 andre gang:)
 
Oj kan man kjenne det så tidlig??? Visste ikke det jeg... Har kjent litt "bobbling" i det siste men tror liksom bare det er luft og magen som jobber... Kjenner det sikkert tydelig etterhvert,gleder meg til det:)
 
Er bobling og plutselige bevegelser. Er jo så at jeg skvetter til tider. Er ikke vant til det. 
Men ja, man kan kjenne det om man har vært gravid før. Jordmoren min var ikke overrasket over at jeg kjenner noe allerede nå. :)
 
Husker jeg samenligna det med en fisk som bevege seg;) var bobling i starten ja;)
 


nemoen skrev:
Husker jeg samenligna det med en fisk som bevege seg;) var bobling i starten ja;)


Ja. :) Herlig er det i hvertfall. :) 
 
jeg tror muuuuuuligens at jeg har kjent noe den siste uka, MEN jeg har hatt skikkelig omgangssyke hele uka så det kan jo på den annen side ha vært magen som vrengte seg (au)... synes kanskje jeg kjenner igjen en antydning til bobling :)
 


knertnr2påvei skrev:
jeg tror muuuuuuligens at jeg har kjent noe den siste uka, MEN jeg har hatt skikkelig omgangssyke hele uka så det kan jo på den annen side ha vært magen som vrengte seg (au)... synes kanskje jeg kjenner igjen en antydning til bobling :)


Det er nok det du tror det er. ;) 
Vi har jo vært gravide før vettu, kjenner det tidligere denne gangen, og noen av oss vet jo også hva vi skal kjenne etter. Selv vet jeg ikke hva jeg skal kjenne etter, men jeg er ikke i tvil altså. ;) Er nok lillebaby i magen, som hilser på mamma'ene sine. :) 
 
Nei, det har jeg ikke. Forventer heller ikke å kjenne det på flere uker ennå. Sist kjente jeg den med sikkerhet i uke 17.
 
Jeg har kjent bobling, men er jo bare 9 uker på vei, så tror det kanskje er noe annet? Kjente det i uke 15 med første :)
 
Noen ganger tror jeg at jeg kjenner liv. Men er nok bare de kjente fantomsparkene en kjenner etter å ha gått gravid før. Er jo bare 10 mnd siden jeg fødte sist, og er jo 2 1/2 mnd vei allerede. Så tror ikke kroppen min er helt seg selv enda :P
 
Tina: du kan faktisk kjenne det så tidlig som du er komt nå... :)
 
Gi meg noen uker til så kanskje :-) Lille bønna er 2 cm lang men vi har sett bevegelse på ul!
 
Kjenner noe som ligner spark nå, men tror liksom det er for tidlig. Sist kjente jeg spark i uke 15-16
 
no er det jo stor forskjell i kor langt me er på vei, men ikkje ennå ;))   kjente i uke 16 sist, så kanskje det blir tidligere denne gangen:))
 
Nei det er nok alt for tidlig enda, sist kjente jeg rundt uke 17/18 tenker jeg..

Spira må nok bli litt større ja før det er mulig å kjenne noe som helst..så må nok pent nødt bare vente med å kjenne noe ja :)




Leste litt rundt nå på babyverden sine temasider, og står at det ikke er vanlig å kjenne noe som helst før rundt uke 15-20, noen flergansfødene kan kjenne det før, men fordi babyen rett og slett er så liten så klarer den ikke å sparke hardt nok så tidlig til at man kan kjenne det.. jeg sier ikke at jeg ikke tror at dere som har kjent liv ikke har kjent liv altså, jeg bare sier at jeg ikke tror folk skal regne med at di kan kjenne liv så tidlig siden det er veldig uvanlig da..hehe, noe kjeitete forklart hehe :p For min egen del er det bare luftbobler i magen til tider som kjennes ut som liv, men di hadde jeg både før jeg ble gravid, og nå :)
 
Jeg har kjent sånne pitte små "dytt" i magen å er ikke i tvil om at det er babyen. Det er på akkurat samme sted hvor livmora skal være nå, å kjenner det bare når jeg ligger på ryggen :-) Kjent det i en ukes tid. Det at mange sier at det er fortidlig er vel heller fordi de trur det er umulig å derfor aldri kjenner ordentlig etter selv. Ellers kan det vel kanskje ha noe å si på vekta på enn selv? ikke vet jeg, men jeg vet HELT sikkert at jeg kjenner det. Var jo på UL i går da fikk jeg se en super aktiv baby. Å kjente det med første i uke 13 når jeg lå på ryggen. Å fra uke 15 kjente jeg det KJEMPE godt uansett hva jeg holdt på med å så det fra utsiden :D

Men er morsomt å se at det ikke bare er jeg som kjenner det :D

Må forresten si at jeg kjenner luftbobbler også, men det er helt anderledes pluss at det alltid følger med gass etterpå:P
 
jeg kjenner sånn bobling og litt kiling samtidig.. og kjenner bra at det er noe der som beveger seg.. og litt sånn her og der :p kjempe kos.. med forrige kjente jg ikke noe før uke 22.. så herlig å kjenne det nå :D
 
Back
Topp