Kjenner panikken tar meg. :(

Bkno1076532

Forelsket i forumet
Pakking av Fødebagen som jeg stresser med men ikke vet hva jeg skal pakke. :( har leitet frem litt men ikke kommet lenger. Hva må jeg handle!!!
Må vell pakke en bag til guttene og i
Tilfelle de må leveres en plass.
Skal pakke baggen til guttene som de skal ha med til pappaen i jula samt det jeg skal ha med meg når jeg skal til kjæresten og feire jul.

Vet ikke hvor jeg skal begynne!!!!

Har virkelig panikk no:(

Du trenger ikke så mye :) husk undertøy, bind, klær til deg selv og babyen (da vinterklær til hjemreisen, resten har de på sykehuset, inkl bleier), amme-bh, et par ammetopper om du har det og innlegg (engangs og evt ull). Tøfler/flipflops kan være ok å ha med. Også nattøy. Toalettsaker og helsekort kan vente til siste liten.

Ja må få kjæresten til og hjelpe meg og roe ned nervene når han kommer hjem fra jobb. Skal på handel tur på onsdag så må få en oversikt over hva jeg trenger. Amme bh må jeg kjøpe :)

Jeg har pakket ferdig til frøkna i hennes stellebag. I min fødebag har jeg nesten pakket ferdig. Det som mangler har jeg skrevet opp på en lapp å hengt på kjøleskapet. Sånn at sambo kan pakke ned det om jeg ikke blir i stand til det. Noe mange glemmer å legge i fødebagen er kamera+ LADER :)

Kjenner meg igjen, enda jeg pakket samme bag for kun to år siden... Men denne gangen må jeg planlegge for toåringen også som skal til bestefaren sin, og når man ikke vet om ting skjer på dag eller natt... Blir litt stressa ;) må prøve å samle hodet litt, kanskje skrive en liste først og fremst og sette ting i system! :)

Forrige gang pakket jeg fødebag etter at vannet hadde gått. Fikk i gang riene da, gitt. Må prøve å unngå det denne gangen:p

Tatt ut fra dagboka mi:

Pakket litt i sykehus baggen:

- 4 sparkedresser (2 bomull,1 velour og 1 fleece til hjemmereise)
- 1 tynn lue
- 1 par tynne votter til hjemreise ved behov
- Dress til hjemmereise vis fleece blir for tynt
- Dun tøffler til hjemmereise
- 3 par sokker
- 1 bamse
- Ammeinnlegg
- 6 par truser til meg
- 3 par sokker til meg
- Fleeceteppe til oppholdet og hjemreise
- Smokk og smokkesnor
-Bok

også begynte jeg å legge litt i toalettvæska det jeg hadde:
- Tannbørste
- Shampo
- Såpe til dusj
- Alovera krem

Skal pakkes:
-Helsekort for gravide
-Mobil lader
-Bekvemmeklær
-Morgenkåpe
-Nattøy
-Bilstoll til hjemreise
-Sovepose til hjemreise
-Innesko

Må kjøpe:
-Amme bh
-Nøtter
-Kjeks
-Tannkrem
-Balsam
-Tykke bind med vinger

Pakking av sykehusbagen tar jeg heeeelt med ro, det er svært lite som man MÅ ha med. Mannen får ikke overnattet med meg uansett, så han kan ta med ting som trengs etterhvert dersom jeg trenger noe. Sist brukte jeg nesten ingen egne klær på sykehuset. Melka flommet overalt, så det var helt greit å bruke sykehusskjorter, og slippe å reise hjem fra sykehuset med en bag full av skittentøy :-p

Utfordringen min blir å pakke for storesøster. Hun må ha det hun trenger til bhg, overnatting og slikt. Åh, det hadde vært greit å få vite på forhånd NÅR babyen kommer! Avhengig av dato er det ulike planer for storesøster. Noen av dagene vil det være barnevakt som kommer hjem til oss og overnatter, andre dager skal hun hjem til barnevakten. Så da må nesten huset vårt være klart for det og... (Treffer det på riktig tidspunkt på ettermiddagen ser det jo ut som et bombenedslag her...)

Pakking av Fødebagen som jeg stresser med men ikke vet hva jeg skal pakke. :( har leitet frem litt men ikke kommet lenger. Hva må jeg handle!!!
Må vell pakke en bag til guttene og i
Tilfelle de må leveres en plass.
Skal pakke baggen til guttene som de skal ha med til pappaen i jula samt det jeg skal ha med meg når jeg skal til kjæresten og feire jul.

Vet ikke hvor jeg skal begynne!!!!

Har virkelig panikk no:(
Håper panikken har lagt seg! :) Jeg vil anbefale å høre hva de har på sykehuset og hva du må ta med. Jeg spurte jm om dette, og ble mye klokere m.t.p. pakking av fødebag etterpå. Virker som det er stor forskjell på hva de har på ulike sykehus og hva du må ta med sjøl. På Ullevål anbefaler de f.eks. å ha med 6 (!) skift til babyen, pluss sånne engangs "dry wipes" til stell. (Ble litt overraska over hvor mye man måtte ha med - men da er det vel bare å pakke det ned...)

Begynn med det du er sikker på at du må ha med. Feks kanskje pakke bagen til de som skal til faren sin? Der er det vel bare noen skift og kanskje et par leker.

Så tar du fødebagen etterpå. Bare ta det rolig og ikke pakk mer enn nødvendig. Blir hvis du ikke har med nok skift så har de helt sikkert noe som kan lånes.

Jeg har pakket to skift til meg selv, og tre skift til babyen. Jeg har ikke hatt noen ammelekkasjer, så har ikke hatt behov for mer tidligere. Men ta gjerne med ammeinnlegg. Hvis klærne ikke er våte eller skitne kan man jo fint bruke de samme klærne flere dager på både mor og barn.
Vi får bleier og stellekluter på sykehuset, men har fått beskjed om at vi ikke får nettingtruser av sykehuset, så det skal jeg kjøpe med.

Har hørt om de som klipper opp nettingtruser og bruker de som amme-bh de første døgna. Elastisk og lett å polstre.

Ellers har jeg helt vanlige toalettsaker og en pakke nattbind.
Kjøpte et par 10-kroners tøfler på IKEA til å kippe på meg.

Jeg har også et par wasa ferdigsmurte knekkebrød og litt new energi sjokolade samt energidrikke klar i bagen, så får jeg spise når jeg vil ;-)

Så er det bare de tinga som må tas på farta; mobillader, kamera etc..

Jeg pakker ikke mykt dopapir fordi jeg har som regel dusjet meg nedentil etter dobesøk.. Føner har de på barselhotellet så tar ikke med det heller.

Ellers må mannen passe seg selv, barnesetet står klart i bilen, så da kan vesla bare komme.

Til de store barna har jeg rett og slett gitt nøkkel til huset til far min så han kan hente det han trenger til dem. ;-)

Jeg har også igjen å pakke fødebagen. Har faktisk klart å lage en til babyen, Får liksom aldri gjort det. Nå må jeg få ut fingeren. Proviant må jeg kjøpe.

Back
Topp