Kjenner livmoren

MMspire

Andre møte med forumet
Hei! Flere som kjenner livmoren godt?
er 10+0 idag, og på morgene ved full blære er den midt mellom skambeinet og navlen. Kjenner den også godt ved tom blære når jeg ligger flatt på rygg. Har fått bra mage også, men lyver litt ekstra sia jeg er mye oppblåst.
Detter er nr 3, men kan ikke huske at jeg kjente livmoren så godt med nr 2. Nesten jeg har en tanke på at det er tvillinger.
 
Jeg kjenner den også, omtrent tre fingre opp fra skambenet. Føler jeg kjenner den mer og mer for hver dag nå. Er 11+5.
 
Kjenner den også godtog har gjort det ei stund, 10+3 i dag ;) Har også fått meg en liten mage :Heartred er ikke bar oppblåst nå!
 
Kan man trykke for hard når man prøver å kjenne etter? :joyful:

babyen ligger veldig godt beskyttet, og vanlige trykk med fingrene inn mot livmoren vil ikke skade. Du får nok vondt før babyen kjenner det. Var veldig redd i forrige svangerskap da jeg slo en bildør mot min høygravide mage! Men jordmor forsikret meg om at det måtte en del til :) feks fall eller bilkrasj osv.
 
Kjenner den også mellom skamben og navle, litt nærmere skamben enn navlen. MMspire, skal du på noen ultralyder annet enn ordinær? Med tanke på om du må vente lenge på å se om det er 1 eller 2 der? :)
 
Legen kjente min livmor 8+0. Kjente den idag jeg også, da jeg kjente etter (8+3). Har vært på ultralyd og er kun en i min mage. :)
 
babyen ligger veldig godt beskyttet, og vanlige trykk med fingrene inn mot livmoren vil ikke skade. Du får nok vondt før babyen kjenner det. Var veldig redd i forrige svangerskap da jeg slo en bildør mot min høygravide mage! Men jordmor forsikret meg om at det måtte en del til :) feks fall eller bilkrasj osv.

okei så bra :D hvordan føles det å kjenne livmoren? Tror ikke jeg klarer det ennå, kjennes ut som vanlig mage :confused: er 9+3
 
Klarer heller ikke kjenne den, alltid syns det har vært vanskelig. Kjenner det er mer hardt nede over skambeinet, særlig med full blære. Men det er alt. Har mye overvekt, så er kanskje derfor.
 
Hei! Flere som kjenner livmoren godt?
er 10+0 idag, og på morgene ved full blære er den midt mellom skambeinet og navlen. Kjenner den også godt ved tom blære når jeg ligger flatt på rygg. Har fått bra mage også, men lyver litt ekstra sia jeg er mye oppblåst.
Detter er nr 3, men kan ikke huske at jeg kjente livmoren så godt med nr 2. Nesten jeg har en tanke på at det er tvillinger.

Var på ultralyd da jeg var 10+5 og hun kunne kjenne livmoren over skambeinet. Er bare en inni der, men hun mente at jeg muligens har hatt to. Den andre utviklet seg aldri.
 
Kjenner den aldri når jeg ligger og kjenner etter. Men plutselig i dag når jeg sto oppreist og trykte fingrene under navle kjente jeg det (tror jeg)
 
Hvordan vet dere at det er livmora dere kjenner, og ikke noe annet? Er det hardt liksom? Jeg kjenner ingenting (tror jeg), er 11+5.. :)
 
Når blæra er full er det ikke snakk om å trykke på magen, da tisser jeg på meg tror jeg :joyful: Ellers aner jeg ikke helt hva jeg kjenner etter, men har ikke funnet den så langt. 9+5 i dag, så er vel sikkert for tidlig.
 
Back
Topp