kjenner livmoren (bilde)

Viss du trykker litt ned i magen fra navlen, og holder presset nedover mot skambeinet, så kan det være du plutselig kjenner en hard kant på en måte, og når du finner de. Jeg slet med å kjenne den selv første gravidite, men etter jordmor besøk så lærte jeg hvordan jeg kunne kjenne den s elv :)førstegangs gravide skal vel kunne kjenne den såvidt over skambeinet i uke 12, men noen kjenner den ikke før 13-14 :)

Viss du trykker litt ned i magen fra navlen, og holder presset nedover mot skambeinet, så kan det være du plutselig kjenner en hard kant på en måte, og når du finner de. Jeg slet med å kjenne den selv første gravidite, men etter jordmor besøk så lærte jeg hvordan jeg kunne kjenne den s elv :)førstegangs gravide skal vel kunne kjenne den såvidt over skambeinet i uke 12, men noen kjenner den ikke før 13-14 :)
Takk! Ta spørs det om det er litt tidlig enda :-)

Jeg er 12+4, tredjegangs og finner den ikke :O Fant den lett forrige gang. Men ser at magen har fått seg en bump, så den er nok inni der et sted

Jeg trodde heller ikke jeg fant den inntil jeg skjønte at kanten er helt på høyde med navlen, er 3. gangs og 12+2.

kan kjenne min livmor ca 2 cm fra navelen nå, er 15 uker i dag, og er andre gangs. har kort mage og, så går nok ikke lang tid før livmoren kommer opp til navelen :p

Jeg kjenner overhode ingen kant og blir snart gal! :p men når jeg ligger har jeg en klump på høyre side, fra navel og ned, men om det er tarm eller noe anna uspennende aner jeg ikke :p

Jeg kjenner overhode ingen kant og blir snart gal! :p men når jeg ligger har jeg en klump på høyre side, fra navel og ned, men om det er tarm eller noe anna uspennende aner jeg ikke :p

Jeg har dette, langt ned på venstre side, kjennes litt ut som en hard pølse så mistenker at det er et eller annet organ :-P haha

Jeg har dette, langt ned på venstre side, kjennes litt ut som en hard pølse så mistenker at det er et eller annet organ :p haha
Jeg satt ved siden av vesla i sta og bøyde meg til sida, og da strakk det skikkelig akkurat der den pølsa er, så kanskje det er livmor? Eller så har jeg en skummel lidelse tror jeg :p noen har den jo på sida til å begynne med, den kan jo flytte seg litt rundt.. lest om både venstre og høyre :)

Jeg satt ved siden av vesla i sta og bøyde meg til sida, og da strakk det skikkelig akkurat der den pølsa er, så kanskje det er livmor? Eller så har jeg en skummel lidelse tror jeg :p noen har den jo på sida til å begynne med, den kan jo flytte seg litt rundt.. lest om både venstre og høyre :)

Det er veldig mye mulig, for min har vert pp venstre side,som en litt tykk og lang pølse, men nå er det litt mer over på høyre, husker det var sånn forje svangerskap en stund før den jevnet seg ut :)

Det er veldig mye mulig, for min har vert pp venstre side,som en litt tykk og lang pølse, men nå er det litt mer over på høyre, husker det var sånn forje svangerskap en stund før den jevnet seg ut :)
Da er det nok den :D

Jeg kjenner noe som kan være livmor ca på samme sted som trådstarter, er 10+5 og førstegangs. allerede fått en litt merkelig mage, så misstenker livmora har begynt tidlig :P

Blir helt GAL :confused: Kjente livmor over skambenet SÅ godt i uke 10-11 med tydelig kant, men nå (14+1 i dag) kan jeg ikke si jeg finner no... (Er forresten førstegangs)...

På ul uke 12+1 (alt var fint da) sa gyn at morkaka var foran så regner ikke med å kjenne liv enda, og tror ikke jeg har merka no som er bebis :oops:

Noen som har no tips og triks?

Eg kjenne den ikkje - men jordmora kjente den i går, 2 fingerbreidder under navlen. Prøvde å kjenne etter sjølv mens ho såg på, men hadde ikkje sjans å finne den. Er 13+2.

Eg kjenne den ikkje - men jordmora kjente den i går, 2 fingerbreidder under navlen. Prøvde å kjenne etter sjølv mens ho såg på, men hadde ikkje sjans å finne den. Er 13+2.

Godt det ikke bare er meg.. :shy::HeartpinkHåper jordmor finner både livmor og hjertelyd på neste kontroll på mandag ❤️

Godt det ikke bare er meg.. :shy::HeartpinkHåper jordmor finner både livmor og hjertelyd på neste kontroll på mandag ❤️
Eg og er førstegangs, men stressa ikkje med å finne livmora :)

Back
Topp