Kjenner lite liv

Lucky#1

Glad i forumet
Aprilbarna`15
De to siste dagene har jeg kjent mindre liv enn vanlig. Har kjent små spark, men ikke i nærheten så mye som tidligere. Da har hun hatt turneoppvisning som har vart lenge!

Blir så bekymret jo mer jeg tenker på det, og hun reagerer ikke stort om jeg drikker kald sukkerholdig drikke, eller spiser noe med mye energi.

Når kontakter man fødeavdelingen? Og hva gjør de i sånnefall?

:(

Babyen har fortsatt mye plass inni magen, så følelsen av bevegelse og liv vil variere noe. Hvordan babyen ligger vil være avgjørende. Det varierer noe hos meg å fra dag til dag. Er 23+0 i dag.
Hvis du er veldig bekymret ville jeg kontakter jordmor eller lege. Få hørt på hjertelyden og hørt hva de eventuelt kan gjøre på sykehuset. Du kan jo å bestille privat ultralyd. Jeg har lest at det faktisk ikke er før uke 28 det er viktig å "telle" spark for å holde følge med trivselen til babyen.

Babyen har fortsatt mye plass inni magen, så følelsen av bevegelse og liv vil variere noe. Hvordan babyen ligger vil være avgjørende. Det varierer noe hos meg å fra dag til dag. Er 23+0 i dag.
Hvis du er veldig bekymret ville jeg kontakter jordmor eller lege. Få hørt på hjertelyden og eventuelt hørt hva de eventuelt kan gjøre på sykehuset. Du kan jo å bestille privat ultralyd. Jeg har lest at det faktisk ikke er før uke 28 det er viktig å "telle" spark for å holde følge med trivselen til babyen.

Ja.. Bare føler det er så merkelig når jeg har kjent kraftige spark hver dag i over to uker, og så plutselig nesten ingenting :(

Ja.. Bare føler det er så merkelig når jeg har kjent kraftige spark hver dag i over to uker, og så plutselig nesten ingenting :(
Skjønner bekymringen! Blir fort bekymret jeg å hvis jeg kjenner mindre liv en dag. I de aller fleste tilfeller er det nok ingenting, men som sagt er det bare å ringe❤ Det er ikke sikkert de gjør noe, men kanskje har se noen betryggende ord:)

..er visst sånn at når babyen snur seg seg så kan det bli roligere i magen for sparkene går en annen plass :-) og de har fortsatt GOD plass inni der :-)
Hadde ikke bekymra meg så veldig.
Jeg er uke 22+3 og kjenner ikke liv enda ;-) -helt normalt :-)

Det hadde jeg nok ikke bekymra meg for. Hadde du vært 30 uker vill jeg nok vært bekymra.

Man kjenner ikkje nødvendigvis dagligespark før i uke 26. Kanskje ho ligger med beina inn mot ryggen din akkurat no? Då vil du ikkje kunne kjenne så mykje desverre. Trur det går bra, men som dei andre skriver kan det jo vær godt å høre hjertelyden om du er veldig bekymra :)

Jeg var også bekymret for en stund tilbake.
Men noen dager senere var det bevegelse igjen.
Jeg kan nå merke noen spark i siden (har morkaken foran så jeg kjenner ikke på midten ennå), og så blir det veldig rolig lenge.
Da antar jeg at han har snudd seg når jeg kjente sparkene.

Litt morsomt da, at han alltid sparker rundt klokken åtte på morgenen. :-)
Det er min beroligende nå, å kjenne spark på morgenen. :-)
Men på dagtid er det veldig varierende.

Ringer om du er bekymret, men du kjenner liv hver dag, og er ennå ikke så langt på vei i forhold til å skulle "telle" spark.

Forrige graviditet ble jeg henvist til fødepol pga lav foster lyd og lite liv. Måtte sitte med sånn belte på magen for pulsen, og trykke ved spark. De syntes jeg merket lite spark, men målingene og ultralyd var bra. :-)
Fødte dagen etter! :-)

Imorges kom det som bestilt! Kjente masse liv. Utrolig hvor mye man bekymrer seg for disse små, selv før de har kommet til verden! Takk for betryggende ord, men det er lite som hjelper når man først har fått for seg at det er noe galt :p

Imorges kom det som bestilt! Kjente masse liv. Utrolig hvor mye man bekymrer seg for disse små, selv før de har kommet til verden! Takk for betryggende ord, men det er lite som hjelper når man først har fått for seg at det er noe galt :p
Så bra :-)

Jeg opplevde også det. Hadde kjent regelmessige spark i flere uker, for så en veldig rolig periode. Nå har det tatt seg veldig opp, og det kjennes ut som baby er på vei ut gjennom magen, flere ganger om dagen:D

Jeg kjenner mindre spark dagene etter at magen har vokst (mye ligament smerter og der større ut)

Jeg kjenner til bekymringen din, min gutt var mye roligere i går. Han har gjerne 5-6 dager som turner og kickbokser, for så å ta seg en hviledag eller to med mye roligere aktivitet og mindre harde spark. Sånn har det vært i tre-fire uker nå, men jeg kjenner likevel litt bekymring den eller de dagene han er roligere.

Min akupunktør sier også at når mor er stresset, sendes det ut stresshormoner som gir babyen beskjed om å ta det rolig. Men det fungerer dessverre helt motsatt på de fleste ;)

Back
Topp