Kjenner lite liv

loveyoubaby

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Hei:) sniker fra april.. Hehe.. Venter første barn:) er 20+5 i dag.. Kjenner lite liv:( spurte på ul om morkaka lå slik at jeg kjente det senere og da sa hun nei.. Er det noe å bekymre seg over?:(

Jeg kjente lite liv fram til slutten på uke 21, men nå kjenner jeg jevnt ut over dagen. Noen dager mye, andre lite.. Babyen har stor plass å boltre seg på enda, så er sikkert derfor du ikke kjenner så mye.
Men er du bekymret, så kan du ta en tlf til føden og spørre ☺️

Hei:) sniker fra april.. Hehe.. Venter første barn:) er 20+5 i dag.. Kjenner lite liv:( spurte på ul om morkaka lå slik at jeg kjente det senere og da sa hun nei.. Er det noe å bekymre seg over?:(
Er helt normalt å uroe seg. Det blir ikke bedre når man kjenner dem oftere, føles som noe er galt når man ikke kjenner noe. Blir liksom litt paranoid av det. Synes du skal ta det helt rolig jeg så kommer det masse spark etterhvert :) dessuten er det noen fostre som er litt roligere enn andre :)

Jeg kjente heller ikke mye liv før jeg var over 20 uker (er nå 24+2), men det har tatt seg opp de siste ukene. Likevel er det veldig forskjellig fra dag til dag, og da blir jeg også litt bekymret. Men det har vel mest med hvordan babyen ligger. Selv kjenner jeg det mest på ettermiddagen/kvelden hvis jeg legger meg på sofaen og slapper av (og gjerne hvis jeg har spist/drukket noe søtt). Da kommer det gjerne en del spark, og man kan kjenne bevegelser en god stund:) Jeg var også lenge usikker på om det jeg kjente virkelig var babyen. Har jo lest at det kan kjennes ut som luftbobler, eller "en liten fisk som slår med halen". Slik er det ikke for meg. Det kjennes mer ut som leamus, altså en muskel som "skjelver" litt (ikke akkurat like "romantisk" som det ofte blir fremstilt), men skjønner jo nå at det er babyen som beveger seg:p

Det er ikke unormalt nei. :) Ikke alle kjenner så mye så tidlig, selv om morkaken ligger slik at man kan kjenne tidligere. Kommer an på mye, for eksempel hvordan fostret ligger. Hvis favorittposisjonen er å ligge inn mot ryggen din, så vil du jo naturligvis ikke kjenne så mye. :)

Det er helt vanlig, ingenting å uroe seg for. Jeg var selv litt urolig i uke 20, hadde allerede kjent liv, men var ikke hverdag. Tok en Tlf til legevakten og ble satt over til føden, snakket med en jordmor, og fikk beskjed om at det var helt normalt Tipper at innen en uke eller to så kjenner du masse liv jeg er i dag 24+6 og her er det full turning flere ganger om dagen, spesielt stas er det å bruke blæra mi som trampoline, kan være litt slitsomt da jeg ikke alltid har et toalett tilgjengelig

Back
Topp