Kjenner jeg er litt stressa..

Skravlepapegøye

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Er 10+5 i dag og kjenner jeg er litt småstressa. Ja, jeg så hjertet slo på ul 7+2, men så kommer det... nei, jeg har ikke hørt hjertet slå, jeg kjenner ikke livmor, jeg har ingen vonde bryster, ingen murringer/knipinger i livmor og jeg kjenner i allefall ikke noe bevegelser fra knotten. Det eneste som kan gi meg en pekepinn på at jeg faktisk er gravid er at jeg stort sett er kjempe kvalm og sliten. Men jeg tenker at kvalm, uvell og sliten kan jeg jo være fordi det ikke er noe liv der inne..? Jeg har tidligere hatt små blødninger, men ingen etter ul i uke 7.. flere som har det litt slik?

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, men både kvalme og trøtthet må da være vel så gode symptomer som vonde bryster og stikkinger? At du har sett hjertet slå, er en veldig god bekreftelse på at alt er i orden, selv om det er noen uker siden.

Her er fra min dagbok, da alle symptomene forsvant i to uker:
Nå har jeg hatt to dager helt uten symptomer. Ingen kvalme og ikke det spor trøtt på dagen. Har ikke hatt behov for å ta en liten lur på sofaen engang. Egentlig burde jeg være glad for at jeg ble kvitt kvalmen like kjapt som den kom, men må innrømme at jeg liker dette dårlig. I utgangspunktet har jeg hatt få sypmtomer, men når både kvalme og trøtthet forsvinner samtidig, begynner jeg å få negative tanker.

Det skal sies at alt var i skjønneste orden, og jeg så babyen sprelle og hørte hjertet slå på ul 3 uker seinere. Symptomer kommer og går, og det beste du kan gjøre er å ikke uroe deg, for det er ihvertfall ikke bra for babyen :)

Skal du på flere UL?

Er 10+5 i dag og kjenner jeg er litt småstressa. Ja, jeg så hjertet slo på ul 7+2, men så kommer det... nei, jeg har ikke hørt hjertet slå, jeg kjenner ikke livmor, jeg har ingen vonde bryster, ingen murringer/knipinger i livmor og jeg kjenner i allefall ikke noe bevegelser fra knotten. Det eneste som kan gi meg en pekepinn på at jeg faktisk er gravid er at jeg stort sett er kjempe kvalm og sliten. Men jeg tenker at kvalm, uvell og sliten kan jeg jo være fordi det ikke er noe liv der inne..? Jeg har tidligere hatt små blødninger, men ingen etter ul i uke 7.. flere som har det litt slik?
Å kjære, søte deg :)
Det er like vanlig å ha alle, som noen, som ingen symptomer ;)
Jeg har ingen murringer. Medium til lite kvalm, trøtt og ømme bryst.
Er dett første barnet ditt?
Hvis d er d er d absolutt ikke vanlig å kjenne bevegelse så tidlig. Er nesten sjokka det er så mange som har kjent allerede ;) spesielt på denne tiden i svangerskapet, er det mange symptomer som avtar. Anbefaler deg å ta ny ul om det folk skriver her ikke roer nervene dine. Men som sagt er det like vanlig å ha alle symptomer som ingen ;) iom du er kvalm og trett er det to GOOOOODE tegn ;)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Btw jeg kjenner heller ikke livmora ;)

Høres ut som alt er i orden! Jeg har det som deg, men jeg har ikke vært på ul eller hørt noe hjertelyd enda. Er 13 uker og kjenner enda ikke livmora skikkelig.

Eneste symptomer jeg har er også at jeg er delvis kvalm og litt ekstra trøtt (og svimmel). Jeg er 12 uker på vei i morgen, og har ikke sett hjertet slå siden uke 6. Jeg kan ikke kjenne livmoren, og man kan ikke se at jeg er gravid (ser bare litt oppblåst ut). Så er en smuuuule bekymret selv, men som alle sier her så er nok alt i sin skjønneste orden, og vi skal vel bare være takknemlige for at vi slipper noen symptomer :)

Å kjære, søte deg :)
Det er like vanlig å ha alle, som noen, som ingen symptomer ;)
Jeg har ingen murringer. Medium til lite kvalm, trøtt og ømme bryst.
Er dett første barnet ditt?
Hvis d er d er d absolutt ikke vanlig å kjenne bevegelse så tidlig. Er nesten sjokka det er så mange som har kjent allerede ;) spesielt på denne tiden i svangerskapet, er det mange symptomer som avtar. Anbefaler deg å ta ny ul om det folk skriver her ikke roer nervene dine. Men som sagt er det like vanlig å ha alle symptomer som ingen ;) iom du er kvalm og trett er det to GOOOOODE tegn ;)

Tror ikke folk kjenner liv selv om de sier det, eller ikke så mange hvertfall... Fort gjort å ta feil av luft, og at noen leiter så intenst etter liv at de mistolker annen tarmaktivitet. Som du sier ikke vanlig å kjenne så tidlig...

Men til trådstarter så er det vanlig at symptomene kommer og går... :) kvalm er jo et av de beste tegna...

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

10+0 i dag- bekymra her også :( ingen kvalme i det hele tatt siden jeg ble gravid-bare litt småuvel av og til (men kan nok komme av all varmen- 30grader) litt ømme pupper av og til. Kjenner heller ikke noe til livmoren.. Altså - er jeg gravid eller ???? (Graviditeten sa jo det i sin tid) klarer ikke helt å huske hvordan det var sist (8 år siden) men håper og tror jeg husker rett på at det var lik. Har kjøpt meg doppler som jeg skal forsøke i kveld -bestemte meg for å vente til i dag (10+0) før jeg prøvde igjen- som ventet fant jeg ikke hjertelyden 9+ 4 og vil ikke prøve for mye med tanke på Evt ubehag for lillespira..
Så forstår deg veldig veldig godt!

Ps og her er det ikke mulighet for tidlig ul uten å reise langt :(

Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen

Back
Topp