Kjenner jeg er litt frustrert nå...

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Endelig kom brevet fra sykehuset, jeg ble jo henvist til tidlig ul om mandag pga stor usikkerhet i termin....
Men i brevet som jeg trodde skulle inneholde timeavtalen, så stod det i steden at de ikke hadde mulighet til å ta meg inn på tidlig ul da de hadde lange ventelister, og at jeg måtte vente til oul i uke 18...
Vel NÅR er jeg i uke 18 da?? Og hvorfor er livmoren min større enn normalt? Så legen en eller to?

Kjenner jeg sitter med stor frustrasjon nå...

TuMmY LoVe

Selvmotsigende brev :( Hva om du er 18 nå da? Hvor lenge skal de tyne deg?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har du mulighet til å bestille prival ul? Veldig kjipt att de ikke kunne ta deg inn, spes med tanke på att du ikke aner hvor langt du er på vei...

♡august 2010 - min lille fantefu♡
♡juli 2013♡min lille engel♡
♡lille spire - april/mai 2015♡

Selvmotsigende brev :( Hva om du er 18 nå da? Hvor lenge skal de tyne deg?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
De to alternativene jeg har er enten 8+4 eller 12+ 4... Er jeg over 12 så forklarer det mye. Er jeg uke 8 så bør de finne ut hvorfor livmoren er så stor... Og om jeg følger 8+4 så kan det jo hende jeg er 20+4 på oul, og da er det vanskelig å fastsette nøyaktig termin. Brått så er jeg langt på overtid...

TuMmY LoVe

Har du mulighet til å bestille prival ul? Veldig kjipt att de ikke kunne ta deg inn, spes med tanke på att du ikke aner hvor langt du er på vei...

♡august 2010 - min lille fantefu♡
♡juli 2013♡min lille engel♡
♡lille spire - april/mai 2015♡
Kan alltids det, men det var det å slippe å forholde seg til enda en jordmor/lege da... Jeg synes alle sier litt forskjellig og kunne tenkt meg å forholdt meg til minst mulig.

Vi får se på legetimen om 3 uker, om bildene på ul blir bedre da som fosteret er større...

TuMmY LoVe

Jeg ville ringt sykehuset og spurt om de var seriøse. Hvis ja, hadde jeg ringt et annet sykehus og hørt om de hadde muligheten å ta deg inn. Og da bedt legekontoret sende henvisningen til det andre sykehuset! Bruk fritt sykehusvalg!;)

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

De to alternativene jeg har er enten 8+4 eller 12+ 4... Er jeg over 12 så forklarer det mye. Er jeg uke 8 så bør de finne ut hvorfor livmoren er så stor... Og om jeg følger 8+4 så kan det jo hende jeg er 20+4 på oul, og da er det vanskelig å fastsette nøyaktig termin. Brått så er jeg langt på overtid...

TuMmY LoVe
det er fritt sykehusvalg,ring andre sykehus!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg ville ringt sykehuset og spurt om de var seriøse. Hvis ja, hadde jeg ringt et annet sykehus og hørt om de hadde muligheten å ta deg inn. Og da bedt legekontoret sende henvisningen til det andre sykehuset! Bruk fritt sykehusvalg!;)

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3
Det er jo Fredrikstad sykehus vi snakker om, så ble ikke overrasket...

TuMmY LoVe

Jeg var hos jordmor på torsdag og hun ville ikke sende henvisning til tidlig ul!! Det var det jo legen som måtte gjøre, selvom jordmora gjorde det sist! Hun ringte til sykehuset og de sa at man ikke bare kunne få tidlig ul, det var jo helt normalt med to aborter!!! kanskje jeg kunne få etter uke 12. Uff, ganske frustrert jeg å :( Sist fikk jeg i uke 10, men da var fosteret dødt så hadde håpet på enda tidligere for å få se et bankende hjerte denne gangen :(

♡ alle gode ting er tre ♡

Hvis du er 12 snart 13 uker på vei, så burde det ikke være noe problem og se den lille med utvendig UL nå. Ettersom legen hadde problemer med å se noe sist? Er du kanskje kortere enn det?
Jeg ville dratt på privat UL hos noen som er gode på det, da får du svar på det du lurer på :)
Hadde ikke orket og lure så fælt :p Veldig forvirrende med det sykehuset...

Du må jo bare ringe! De kan ikke avvise deg på den måten! Og hvis du er gravid med to skal du ha tett oppfølging! Ring og klag, for det der er altfor dårlig!!

Kjærevene. Virkelig så mange gravide i Fredrikstad at de ikke har kapasitet?:eek: Da burde de gire om å få opp tempoet/effektiviteten. Jeg hadde ringt legen som skulle værsågod å fått ringt et annet sykehus. Kan jo alltids ta det privat. Men hadde kviet meg for å betale så mye når jeg ikke hadde trengt det.

Jeg var hos jordmor på torsdag og hun ville ikke sende henvisning til tidlig ul!! Det var det jo legen som måtte gjøre, selvom jordmora gjorde det sist! Hun ringte til sykehuset og de sa at man ikke bare kunne få tidlig ul, det var jo helt normalt med to aborter!!! kanskje jeg kunne få etter uke 12. Uff, ganske frustrert jeg å :( Sist fikk jeg i uke 10, men da var fosteret dødt så hadde håpet på enda tidligere for å få se et bankende hjerte denne gangen :(

♡ alle gode ting er tre ♡

Så frustrerende:confused: har du snakket med legen din om det? Få legen til å sende henvisning.(?)

Kjærevene. Virkelig så mange gravide i Fredrikstad at de ikke har kapasitet?:eek: Da burde de gire om å få opp tempoet/effektiviteten. Jeg hadde ringt legen som skulle værsågod å fått ringt et annet sykehus. Kan jo alltids ta det privat. Men hadde kviet meg for å betale så mye når jeg ikke hadde trengt det.
Tydeligvis masseproduksjon av babyer nå.... Skal til legen om 3 uker så får ta det da, er liksom ikke så mye jeg får gjort heller... Kan ta privat, men vet ikke om jeg venter til ul hos legen.

TuMmY LoVe

Jeg bestilte privat på Volvat i Fredrikstad, kjapt og greit og fikk vite det jeg ønsket :-) Jeg hadde en skikkelig kjip OUL på Fredrikstad forrige svangerskap så har ikke den helt store tilliten til dem på det området. Har hørt om flere som har fått avslag som du, ikke akkurat oppløftende....

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg bestilte privat på Volvat i Fredrikstad, kjapt og greit og fikk vite det jeg ønsket :-) Jeg hadde en skikkelig kjip OUL på Fredrikstad forrige svangerskap så har ikke den helt store tilliten til dem på det området. Har hørt om flere som har fått avslag som du, ikke akkurat oppløftende....

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Skjønner ikke at det er SÅ fullt! Det er snakk om Max 30 min...

TuMmY LoVe

Så merkelig at de gjør det, når legen hadde henvist til tidlig ul... Jeg hadde ringt fastlegen og fortalt om svaret, og bedt ham ringe dem og ordne opp. Sånt går bare ikke an!

Back
Topp