Kjenner jeg blir sint!

Venterpå<3

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Var hos lege i går pga vondt i ørene. Viser seg at jeg har øregangseksem, som er litt plagsomt. Fikk dermed noe antibiotika og steorider som jeg skulle smøre inn 3 ganger daglig. Sa selvfølgelig ifra om at jeg er gravid til denne legen. FIkk akutt vondt i dag og tenkte at kanskje trommehinnen sprakk, så ringte legevakt. Kom nettopp derfra og de sa at jeg IKKE skulle bruke denne medisinen da denne ikke er bra for fosteret!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I alle dager, kan jo ikke stole på en sjel! Så nå sitter jeg med vondt i ørene og ingen medisin, lite behandlingsmuligheter nå som jeg er gravid :( Jau jau.... sånn går no dagan! :)

Så fælt at legen tydeligvis ikke visste om det. . Lønner seg nok å alltid sjekke pakkningsvedlegget selv for å være 100% sikker.
Har du prøvd å dryppe litt varm olje i ørene? Det kan lindre litt :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Nei, går det an? Har du lest på pakningsvedlegget og sett hva som står der om bruk i svangerskapet?

Last ned Felleskatalogen på appstore så har du full oversikt over ALLE medisinpreparater, bivirkninger, synonympreparater, hvem som kan bruke den osv. Leit at legen gjør sånt :-( Men nå som jeg er gravid så bruker jeg selv å slå opp medisinen i Felleskatalogen uansett om det er en lege som har skrevet ut resept :-P

Sent from my iPhone

Ja, det skal jeg jommen meg gjøre. Sa til denne unge mannen at jeg måtte være sikker på at jeg kunne bruke denne medisinen nå som jeg var gravid, ja det kan du sa han. Så da trodde jo dumme meg på ham! Nå skal den lastet ned på appstore ja! :)

Last ned Felleskatalogen på appstore så har du full oversikt over ALLE medisinpreparater, bivirkninger, synonympreparater, hvem som kan bruke den osv. Leit at legen gjør sånt :-( Men nå som jeg er gravid så bruker jeg selv å slå opp medisinen i Felleskatalogen uansett om det er en lege som har skrevet ut resept :p

Sent from my iPhone
Mange preparater som står i felleskatalogen kan brukes selv om det står at det ikke skal brukes. Er du usikker så ville jeg gått på apoteket og snakket med en farmasøyt. De er utdannet for å ha kunnskap om medisiner og kan gi deg et trygt svar.

Back
Topp