Kjenner jeg blir ganske så irritert, altså!!!!

Grete71

Forumet er livet
På helseNorge!!!!! Har hatt en sønn med mest sannsynlig svineinfluensa. Selv er jeg nok bare forkjøla, men vet jo ikke. Så da måtte det jo være ganske greitt å ta en test, for å se om jeg har denne skitten.

Ringte til legekontoret, og hørte NÅR de testa for svineinfluensa. "Nei det gjorde de ikke." HVORDAN POKKER SKAL DE DA KUNNE BEHANDLE FOLK FOR SVINEINFLUENSA!!!!???? Er det rart folk dør??????!!!!! [&:][&:]

HVIS jeg hadde hatt svineinfluensa, så hadde jeg faktisk sluppet å ta stilling til vaksina, som jeg er skeptisk til. Men hun der sentralborddama - legesekretær vel - anbefalte at jeg skulle ta vaksina uansett. "Ja men jeg er ikke sikker på om jeg vil det". Da ble hun rett og slett litt ufin, synes jeg. "Vi har også gravide leger som tar denne" sa hun da. Ja det vet jeg faktisk. Det er legen MIN det.

Så neida. Hvis det var noen gravide som KANSKJE hadde hatt dette (siden de ikke tester så vet de det jo ikke..) så anbefalte de vaksina uansett. Hun var altså så "vemmelig"  - og det var faktisk HUN som begynte snakket om vaksina! "Gravide blir syke og dør" sa hun. "KAN bli" sa jeg da.

Hva i alle dager er det med helseNorge???!!!!! Blir pokker mer og mer provosert til IKKE å ta vaksina, jeg! [:@][:@]

Jeg vet, helt utrolig! Skjønner veldig godt frustrasjonen din![>:]

Har selv ringt legekontoret i dag siden småen har vært syk siden torsdag (snakket med legevakt og legekontoret
før helgen også, men skulle se det an til i dag), etter å ha prøvd å komme igjennom på telefonen i 1,5 time får
jeg endelig snakket med ei ikke spesielt vennlig kontordame.

Jeg spør om muligheten til å teste for svineinfluensa og får samme svar som deg, at det gjør de ikke! Jeg hadde i
forkant snakket med barnehagen, som selvfølgelig også var svært interessert i å vite dette sikkert siden han går
på småbarnsavdeling, og at de har ment å informere foresatte hvis det blir påvist. Men nei, det er bare å ta
utgangspunkt i at det er svineinfluensa og holde han hjemme hele uka.

Så sier jeg, men, hvis han ikke har influensa så kan han jo være i bhg etter èn feberfri dag, og hvis det blir påvist
influensa så slipper vi jo å vaksinere (noe jeg i utgangspunktet også er svært skeptisk til..), da får jeg til svar at
han SKAL vaksineres! Men, uansett? -Ja, uansett! Så spør jeg om det ikke hadde vært greit å kartlegge det faktiske
omfanget av influensaen i stedet for at ALLE med feber og forkjølelse tror at de har fått det!? Jo, det var vel det,
men de hadde ikke kapasitet! [:-]

Jaja, jeg har time til meg selv hos legen senere i dag, og fikk lov til å ta han med da, så får vi se om argumentene
mine når gjennom hos han og får testet ungen.

Ser for meg at det er mange foreldre som nå holder både seg selv og barna hjemme i en uke pga sannsynlig
svineinfluensa, må da bli utrolig mye sykefravær av dette! Misbruk av dette er en ting, men f.eks, først en uke
hjemme med unge som kanskje har det, så en uke fordi man tror man selv har fått det. Så går det et par uker, og
den virkelige svineinfluensaen kommer i hus, dette kan være et reelt scenario for mange!

Ja det er jo helt fantastisk gjennomført dette her... SKAL vaksineres???? Er i hvert fall INGENTING som heter det.

Hvis man skal få bukt med spredningen som finnes NÅ så må jo alle være hjemme fra jobb/barnehage o.l. ved det minste tegn, siden det jo viser seg at flere faktisk får det ganske mildt. Og så går det noen uker, så får man det igjen? Og igjen? Og igjen? Og EN av disse gangene er det KANSKJE svineinfluensa... Hele Norge kommer jo til å stoppe opp, enten av selve svineinfluensa eller MISTANKE om det... [&:]

Nei, å vaksinere er opp til hver enkelt!

Er spent på utviklingen i dette her, taim vill shåo.

Ærlig talt, SKL ta?!? for et svar. Har vel ikke du myndighet til å forlange hadde jeg svart da, og hvor er etikklæra demmes oppi alt dette. Nei ærlig talt. Syns de burde teste ja. Helt tåplig hele opplegget[:'(]

Jeg jobber i barnehage og en jeg jobber med er blitt syk. Feber, snørrete, vondt i hodet og generelt dårlig form. Han ringte legen i dag for å spørre om de kunne teste han for han har ei datter på 3 måneder, men de vil ikke teste. Så hvordan de kan si i avisene i dag at 175 000 mennesker har eller har hatt svineinfluensa skjønner ikke jeg. De tester i svært få tilfeller skjønner jeg, men de burde jo teste slik at folk kan være hjemme med god samvittighet. mange prøver å komme på jobb for å "hjelpe jobben"
En på jobben til mamma dro på treningssenter med svineinfluensa for å "svette ut" feberen. Og han jobber i helsevesenet. Utrolig hvor dumme folk er!

Back
Topp