Kjenner ikke liv

*Tåka*

Elsker forumet
I går var det nesten ingenting, og i natt og frem til nå har jeg ikke kjent noe ting. Til vanlig har babyen et fast bevegelsesmønster, og er veldig aktiv. Nå har jeg kastet innpå med mat og sukker ( en time siden). Noen flere tips til hva jeg kan prøve før jeg ringer føden? Jeg dytter i magen, men det hjelper ikke...

Oppdatert:
Jeg ringte til Haukeland.
Siden jeg har et godt stykke til sykehuset fikk jeg råd av jordmor i telefonen om hva jeg skulle gjøre ( drikke mer saft, sette meg godt til rette i sofaen og dytte masse i magen) og beskjed om å telle dersom jeg kjente den minste bevegelse. Så skulle jeg ringe opp etter en time.

Etter det begynte ting å skje, og det ble litt bevegelse. Ca 5 registrerte på en time, så jeg fikk litt roen. Jeg ringte tilbake, og fikk tilbud om å komme ned dersom jeg fortsatt var urolig, men jeg kjente jo at det var liv så jeg syntes ikke det var nødvendig. Etter dette har jeg kjent mer liv, og det er deilig. Fortsatt ikke i nærheten av så mye som det pleier, så jeg følger ekstra godt med.

Jordmoren jeg snakket med sa at det var bare å ringe for å få komme ned for en sjekk dersom jeg fortsatte å være bekymret over den lave aktiviteten. Hun sa óg at det var viktig at det skulle være like mye bevegelse nå på slutten som det har vært ellers, men ikke nødvendigvis så sterke spark.

Last edited:
Hvis det ikke hjelper med noe iskaldt i tillegg til det du allerede har prøvd ville jeg ringt føden med en gang. Min reagerer på iskaldt i løpet av et minutt, men hun reagerer alltid når jeg spiser eller dytter litt på henne. Lykke til!

Ring!!
Jeg må alltid være i ro for å kjenne bevegelser og bevegelsene har avtatt veldig nå som det nærmer seg.
Men høres ut som du har prøvd triksene du pleier så ikke vent med å ringe!

Takk for svar. Har prøvd kaldt vann nå, så får ta en telefon ned til Haukeland og høre hva de sier.

• Liker
Reactions: SoO
Håper du har ringt, og håper alt er greit

Må aldri tvila på å ringe når du kjenne så lite bevegelser i forhold til kva du er vant til og hverken sukker eller kaldt virke!! Lykke til!

Ringte du ?
Håper alt er greit :)
Håper du har ringt, og håper alt er greit

Takk for omtanken :)
Ja, jeg ringte til Haukeland.
Siden jeg har et godt stykke til sykehuset fikk jeg råd av jordmor i telefonen om hva jeg skulle gjøre ( drikke mer saft, sette meg godt til rette i sofaen og dytte masse i magen) og beskjed om å telle dersom jeg kjente den minste bevegelse. Så skulle jeg ringe opp etter en time.

Etter det begynte ting å skje, og det ble litt bevegelse. Ca 5 registrerte på en time, så jeg fikk litt roen. Jeg ringte tilbake, og fikk tilbud om å komme ned dersom jeg fortsatt var urolig, men jeg kjente jo at det var liv så jeg syntes ikke det var nødvendig. Etter dette har jeg kjent mer liv, og det er deilig. Fortsatt ikke i nærheten av så mye som det pleier, så jeg følger ekstra godt med.

Jordmoren jeg snakket med sa at det var bare å ringe for å få komme ned for en sjekk dersom jeg fortsatte å være bekymret over den lave aktiviteten. Hun sa óg at det var viktig at det skulle være like mye bevegelse nå på slutten som det har vært ellers, men ikke nødvendigvis så sterke spark.

Takk for omtanken :)
Ja, jeg ringte til Haukeland.

Godt å høre!!!!

Så bra. og høres ut som JM du snakket med var til god hjelp og støtte, veldig godt å lese. Da vet du st du er i trygge hender om du skulle være i tvil igjen :happy:

Så godt å høre at alt var bra :-) bra du ringte, heller en gang for mye enn en gang for lite. Kos deg den siste tiden med magen og bevegelsene :-)

Back
Topp