kjenner du noen som sniker i nøffevaksine køen?

jeg vet om ei mor som var i dag, hun var gravid og fikk og begge barna hennes.(de er friske..) er det sniking? var tomt for vaksine når jeg skulle ta...[8|]

ORIGINAL: annem82

jeg vet om ei mor som var i dag, hun var gravid og fikk og begge barna hennes.(de er friske..) er det sniking? var tomt for vaksine når jeg skulle ta...[8|]

de gravide er ikke snikere.
men hvis barna hennes fikk,og ikke var i risikogruppen. da sniker barna...

Jeg kunne vel gjort det om jeg var en slik person.

Er registert diabetiker type1, men den har blitt borte ( En helt annen historie ... uten fasit )
Har ikke snakka med sykehuset siden februar, så de veit ikke at jeg har slutta med insulin.

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

ORIGINAL: annem82

de gravide er ikke snikere.
men hvis barna hennes fikk,og ikke var i risikogruppen. da sniker barna...

ja vet gravide er risikoguppe[:)]
men da stemte jeg at jeg tror jeg kjenner noen..

er ikke sikker at barn til hu gravide akkurat kan regnes inn i snike køen nei, pga at babyen skal ha beskytta omgivelser når den blir født og gravide er jo i høyrisiko sonen, og vaksina er effektiv med 70%% etter 2 doser, vil tror at helsepersonell har vurdert risikoen til denn familien..

ORIGINAL: Labambie

Hvordan går det an? [8|]

Lurer jeg også på..

ORIGINAL: Labambie

Hvordan går det an? [8|]

Her i Bergen blant annet har de vaksinestasjon på ett nedlagt sykehjem. Der stiller man seg i kø og får kølapp. De vaksinerer rundt 1100 for dagen , kapasiteten er sprengt og de har ikke mulighet til å sjekke noe sykdomdsbakgrunn, så hvem som helst kan i grunnen komme å lyge på seg ett eller annet ..

Her skal risikogruppene vaksineres på mandag og tirsdag, og det skal visst gå på tillit.. Vi skal ned med vår minste sønn med en gang det åpner, siden han er i risikogruppen og vil tåle svineinfluensa ganske dårlig.

Håper virkelig ikke folk sniker i køen, så blant annet små barn og andre syke dør fordi de må vente ekstra lenge på vaksine.. [&o]

Det vet jeg ikke, alle jeg kjenner forteller meg ikke om deres sykdommer så da vet jeg ikke om de er i risikogruppen.
Men håper ingen gjør det.

Back
Topp