Kjenner du noen som..? *forhold*

• Trådstarter Trådstarter Waxi
  • Opprettet Opprettet
For et rot... Men nei, kjenner ingen som har det slik.

TonjeJenta skrev:

Skrulla86 skrev:
Nei, men nabon til svigers har en merkelig historie(som de absolutt ikke snakker om).
De var gift, gikk fra hverandre en stund og hu ble uplanlagt gravid med en annen mann, de ble sammen igjen og hadde hele tiden hatt status som gift og deretter ble barnet automatisk satt opp med mannen hennes som far.
Mannen som egentlig var faren har visst i åresvis prøvd å kreve farskapstest, men siden de er gift og graviditet og alt skjedde under ekteskapet har han ikke lov til å kreve det. Merkelige greier!!
Var kanskje en annen sak dette da, men merkelig forhold...hehe

Det er der bare bullshit... reglene er IKKE slik!
Høres helt vridd ut.

Jeg er gift og de barna som blir født i ekteskapet blir automatisk regnet som mannen min sitt dersom ikke jeg oppgir noe annet, det er ikke bullshit. Men om en evt elsker hadde hatt noen rettigheter til å kreve en farskapstest det vet jeg ikke.

Tøsa skrev:

Skrulla86 skrev:
Nei, men nabon til svigers har en merkelig historie(som de absolutt ikke snakker om).
De var gift, gikk fra hverandre en stund og hu ble uplanlagt gravid med en annen mann, de ble sammen igjen og hadde hele tiden hatt status som gift og deretter ble barnet automatisk satt opp med mannen hennes som far.
Mannen som egentlig var faren har visst i åresvis prøvd å kreve farskapstest, men siden de er gift og graviditet og alt skjedde under ekteskapet har han ikke lov til å kreve det. Merkelige greier!!

Er det sant?

Men han kunne kreve dna test eller? For det er litt vilt hvis han ikke har rett til å være pappaen til sitt eget barn. Men mener å ha hørt en lignende historie før

Bæjbii skrev:

Tøsa skrev:

Skrulla86 skrev:

Er det sant?

Men han kunne kreve dna test eller? For det er litt vilt hvis han ikke har rett til å være pappaen til sitt eget barn. Men mener å ha hørt en lignende historie før

Dere snakker her om "Pater est-regelen" Og det var slik. Ektemannen ble automatisk oppført som far.
Denne regelen er nå endret, og enhver far har nå rett til å bevise farskapet.

For noen år siden var det mye skriverier i avisene om en mann som ønsker å være far til barnet sitt, men som pga denne loven ikke fikk lov å bevise at det var han, og ikke ektemannen som var far. Så ble regelen endret (som en følge av denne saken, mener jeg å huske) og han fikk lov å bevise det. Og han var far til barnet, ikke kvinnens ektemann.

Back
Topp