Kjenner du noen som drakk i svangerskapet?

ORIGINAL: trollfrøkna

et glass vin i ny og ne er ikke skadelig.
jeg har tatt en halvt glass vin to ganger på ni mnd og ingen skal fortelle meg at det har gjort skade.
vin er bra for hjertet.

desverre er det noen som tenker at kan jeg ta et halvt glass, så kan jeg ta et helt. og et og to er nesten det samme. så tar det hele helt av. enkelte eier ikke selvdisiplin.

Signerer denne

ORIGINAL: MsMoHo

Jeg veit om ei som drakk igjennom hele sv.skapet.. [&o] En øl der, en øl her.. [:@]

Ungen ble født med leppegane-spalte. Men om det er pga alkoholen er usikkert, dem så heller ingenting om ganespalten på ultralydene hun var på..

Og dette kan du bekrefte?

Folk her inne burde _VIRKELIG_ vite hvem du egentlig er!!

ORIGINAL: handgele

ORIGINAL: MsMoHo

Jeg veit om ei som drakk igjennom hele sv.skapet.. [&o] En øl der, en øl her.. [:@]

Ungen ble født med leppegane-spalte. Men om det er pga alkoholen er usikkert, dem så heller ingenting om ganespalten på ultralydene hun var på..

Og dette kan du bekrefte?

Folk her inne burde _VIRKELIG_ vite hvem du egentlig er!!

[8|]

svigermora mi tok et glass rødvin i ny og ne da hun var gravid med samboeren min[8D]

Jeg drakk  i bryllup da jeg ikke visste jeg var gravid , var ca 4 uker på vei..

(også ble jeg plutselig rammet av pre-ammetåke på nyttårsaften da jeg var 20 uker på vei, og tok EN slurk rosevin ops[8|][;)])

Viste det ikke før jeg var nesten 13 uker på vei..
Var vel ute på byen en gang når jeg var 8-9 uker på vei [>:][:o]W
Heldigvis ikke merket noe på henne, sunn og frisk 2 åring som ligger over gjennomsnittet i utvikling

Nei, det gjør jeg heldigvis ikke! Ikke som jeg vet om iallfall, da må det isåfall være før de viste noe selv...

Jeg vet derimot om en dame som har både drukket og røyket under sine svangerskap. Hun har flere unger, og alle er det noe som feiler. Vil ikke gå så mye inn på det, i tilfelle noen her inne vet hvem jeg snakker om, men alle barna har iallfall diagnoser. Likevel har hun gått rundt å sagt til andre at det ikke er noe problem å drikke under graviditeten, for det gjorde jo hun - og det er da iiiingenting i veien med hennes barn... [&:]

Jeg har vært på fest tidlig i begge mine svangerskap. Kjempetidlig, sikkert før det i det hele tatt var mulig å teste positivt. Men begge de gangene så klarte jeg rett og slett ikke få i meg noe alkohol. Jeg ble dårlig bare jeg kjente lukten, og prøvde jeg å smake så bare brakk jeg meg... Kanskje det var kroppens måte å "fortelle" meg at jeg var gravid, eller noe? Noen dager senere testet jeg iallfall positivt begge gangene. Merkelig, men samtidig veldig bra [:)]

ORIGINAL: stolt mamma 2008

busted??[:D]

MsMoHo er meget busted.
Å spre løgn om en baby på ett halvt år er feil på så utrolig mange måter!

Det går ikke bare utover mor, det kan fort gå utover barnet når h*n blir eldre.

Nei, heldigvis ikke!! 

barnet i magen får jo samme alkoholprosent som mor får i blodet,så det kunne ikke falle meg inn å ta ett glass vin her og der.

Jeg drakk i begge svangerskap før jeg testet pos - visste ikke at jeg var gravid, hadde ingen aning faktisk!

Vet om noen som drikker litt, og syntes det er helt[:'(] Skal innrømme at jeg tok en slurk av ølen til samboeren i sommer - ja en LITEN slurk, og en slurk av en vin engang - dette kan virkelig ikek være skadelig.

Angående dette med alkoholfritt: Ja det stemmer at det kan være litt i ølen da det ikke er helt sikkert at alt blir borte, MEN man må drikke typ 30 bokser med alkoholfritt øl for å få en effekt i det hele tatt, så er nok ganske trygt. Både lege og jm og google for den saks skyld sier at dette er trygt når man er gravid![:)]

Desverre så kjenner jeg ei som jeg har gått i klassen med på barneskolen. Hun fant ut at hun ble gravid og ønsket ikke barnet, fant hvisnok ut av at hun var gravid etter 12 uker så hun prøvde å drikke seg til en abort!!
Resultatet ble en unge med FAS! [:(]

Helt forferdelig og forkastelig syns jeg! Ungen bor nå ikke hos henne, men hun har 2 barn til som hun har omsorgen for..

vet om ei, hun hadde bestemt seg for abort men ombestemte seg.. var ganske ung..

Jeg vet heldigvis ikke om noen som har drukket etter at de visste om graviditeten. Selv drakk jeg sist to måneder før jeg ble gravid, så ingen uhell der :)

Back
Topp