Kjenner du noen? -"Bruker hasj for å klare dagen"

ORIGINAL: Citerza

ORIGINAL: stinel

speed er amfetamin....

En variant av amfetamin iallefall..

Nå pleier man ofte å kalle amfetamin for speed, men speed er opprinnelig et gatenavn på Methamfetamin.

Når det gjelder det med at hasj fører til andre stoffer så er det litt pverfladisk å se det slik. THC og de andre virkestoffene i cannabis fører ikke til sterkere stoffer, men de som bruker Cannabis er ofte i miljøer der det er ok å bruke drugs, så derfor kan det føre til hardere stoffer. Derfor mener rusforskerne at det å legalisere cannabis vil føre til mindre bruk av hardere stoffer.

Man kan jo se på nederland, det er det landet i Europa med færrest overdoser og Lite bruk av annen rus enn cannabis i forhold til mange andre Europeiske land. I tillegg er det ikke høtere % av befolkningen som bruker cannabis der enn i Norge.

Om man legaliserer cannabis vil man bli kvitt store deler av mafiavirksomhet bak smugling og selging av cannabis, så slik får man ned kriminaliteten, pluss at man ikke kriminaliserer folk som røyker cannabis.
I tillegg har jo myndighetene mye mer kontroll på bruken av cannabis om det er lovlig.

Og om det blir brukt medisinelt og man er avhengi av det så er det vel ikke værre enn å være avhengi av forskjellige piller? Ikke slik jeg ser det ihvertfall.

Jeg er for legalisering, men mener selvsagt ikke at alle skal få. Synes det bør være 18års aldersgrense og at de kan selge det i spesielle butikker slik som de gjør i nederland (coffeshops).

PS: I Nederland har de faktisk karakterisert alkohol som sterkere rus enn Cannabis.

Veit om ein som brukte det mens han hadde kreft, fordi dei vart meir positive.. Lystigare til sinns... Då var det snakk om dagleg, for å komme seg gjennom dagen!

Veit også om mange som gjer det i ny og ned for å sove betre, for å slappe av osv.. :)

men veit og om ein som har gått til hypnotisør for å bli kvitt avhengigheten mot det... han klarte ikkje å slutte. Men det gjer jo folk med vanleg røyking også, fordi det er skadeleg for kroppen.

Om det hadde blitt lovleg ville det vel skjedd under andre forhold, så dei fekk ei slags begrensing på det til dei som er storbrukarar? Og ville slept alle som selger ulovleg osv...

Forresten så har de funnet ut at Cannabis alene kun er psykisk avhengighetsskapende, og mye mindre enn tobakk. Cannabis blandet med tobakk derimot er visst vanskeligere å slutte med... Jeg vet ikke helt[8D]

ORIGINAL: carinasverden

Forresten så har de funnet ut at Cannabis alene kun er psykisk avhengighetsskapende, og mye mindre enn tobakk. Cannabis blandet med tobakk derimot er visst vanskeligere å slutte med... Jeg vet ikke helt[8D]
Kanskje fordi nikotinen er med når det vert blanda med tobakk? Så dei merker ikkje forskjell på cannabis-suget og nikotinsuget? Så det vert ein kombinasjon?

ORIGINAL: carinasverden

ORIGINAL: Citerza

speed er amfetamin....

En variant av amfetamin iallefall..

Nå pleier man ofte å kalle amfetamin for speed, men speed er opprinnelig et gatenavn på Methamfetamin.

Når det gjelder det med at hasj fører til andre stoffer så er det litt pverfladisk å se det slik. THC og de andre virkestoffene i cannabis fører ikke til sterkere stoffer, men de som bruker Cannabis er ofte i miljøer der det er ok å bruke drugs, så derfor kan det føre til hardere stoffer. Derfor mener rusforskerne at det å legalisere cannabis vil føre til mindre bruk av hardere stoffer.

Man kan jo se på nederland, det er det landet i Europa med færrest overdoser og Lite bruk av annen rus enn cannabis i forhold til mange andre Europeiske land. I tillegg er det ikke høtere % av befolkningen som bruker cannabis der enn i Norge.

Om man legaliserer cannabis vil man bli kvitt store deler av mafiavirksomhet bak smugling og selging av cannabis, så slik får man ned kriminaliteten, pluss at man ikke kriminaliserer folk som røyker cannabis.
I tillegg har jo myndighetene mye mer kontroll på bruken av cannabis om det er lovlig.

Og om det blir brukt medisinelt og man er avhengi av det så er det vel ikke værre enn å være avhengi av forskjellige piller? Ikke slik jeg ser det ihvertfall.

Jeg er for legalisering, men mener selvsagt ikke at alle skal få. Synes det bør være 18års aldersgrense og at de kan selge det i spesielle butikker slik som de gjør i nederland (coffeshops).

PS: I Nederland har de faktisk karakterisert alkohol som sterkere rus enn Cannabis.

Sign sign sign!!

kjenner heldigvis ingen som har det problemet der!!

ORIGINAL: sogn78

Viss ein brukar alkohol kvar dag for å klara dagen er ein alkoholikar
Viss ein brukar harsj kvar dag for å klara dagen er ein ikkje da narkoman??

plantoman? :)
Hasj er jo laget av en plante.. Mens andre drugs er mikset sammen er de ikke de da?

Men så lenge det er ulovlig så ser loven på det som narkotika, jeg ser på hasj som en plante

ORIGINAL: Miriel

ORIGINAL: DeFørsteÅrene

speed er amfetamin....

det er mer heavy stuff, er det ikke?[8|]

Det er stor forskjell ja.

Fun fact: Amfetamin (speed) brukes som medisinering for ADHD og narkolepsi. Det virker visst beroligende på de med ADHD, mens det virker motsatt på de fleste andre.

Amfetamin er sterkt avhengighetsskapende, mens cannabis ikke er avhengighetsskapende. (Annet enn psykisk avhengighet, på akkurat samme måte som man kan bli avhengig av f.eks. spill. Altså ikke noe i selve stoffet som fysisk gjør det)

Så påstår de at siden amf brukes som medisinering for ADHD, så kan man bruke ADHD medisin (som ritalin) til å ruse seg på dersom man ikke får tak i amf...
BULLSHIT... Mange blir fortalt at man oppnår samme rus med ritalin som amfetamin, men det virker like godt som paracet gjør mot hodeverk

ORIGINAL: Tøsa FTW

ORIGINAL: DeFørsteÅrene

hm...så adhd medisin inneholder milde former for amfetamin?[&:]

Ja, det gjør det. Jeg vet ikke om alle ADHD-medisinene gjør det, det kan jo hende det finnes flere typer.

Ja det gjør nok det.
Ritalin er den som ligner mest på speed. Det selges på gata også.
Stratera og concerta er to andre typer, vet ikke hvordan de funker, men jeg vet iallefall at den ene ikke funker på samme måte som speed.

Concerta er samme type som ritalin,strattera er ikke det samme,men en type antidepressiva. Har gått på alle.

ORIGINAL: Mini11

ORIGINAL: sogn78

Viss ein brukar alkohol kvar dag for å klara dagen er ein alkoholikar
Viss ein brukar harsj kvar dag for å klara dagen er ein ikkje da narkoman??

plantoman? :)
Hasj er jo laget av en plante.. Mens andre drugs er mikset sammen er de ikke de da?

Men så lenge det er ulovlig så ser loven på det som narkotika, jeg ser på hasj som en plante

Og heroin kommer fra? [:-]

hvis du insinuerer at det kommer fra en plante, så er det vel ikke REN plante i herion? er vel noe pulver støv og syre blandet?

De rare ungdommene som springer rundt her går i hvertfall å skryter over at de fikk ikke tak i amf, men hev innpå 2 ritalin istede... woohoo.... gleder meg til den dagen de innser at den rusen var totalt innbillt made up i deres eget hode

Desverre har jeg ikke brukt tid eller energi til å sette meg inn i alle de narkotiske stoffene.........

De rare ungdommene som springer rundt her går i hvertfall å skryter over at de fikk ikke tak i amf, men hev innpå 2 ritalin istede... woohoo.... gleder meg til den dagen de innser at den rusen var totalt innbillt made up i deres eget hode

Skal love deg en ting at man kan bli ganske så rusa av ritalin og.
Kommer jo også an på styrken.
Hiver man innpå et par 40mg så kjennes det godt, med mindre man er veldig tolerant.

Skal ikke uttale meg om hva jeg vet om det.

Melder meg ut av diskusjonen :)

Skal love deg en ting at man kan bli ganske så rusa av ritalin og.
Kommer jo også an på styrken.
Hiver man innpå et par 40mg så kjennes det godt, med mindre man er veldig tolerant.

Ja det vil jeg si[8D] Jeg gikk på 80 mg,og og tror vanlige mennesker har blitt rimelig rusa av det ja[8D]

men dvs at de som har adhd, og får ritalin og andre medisiner som inneholder amfetamin, ikke får samme virkning på en måte, som en person uten adhd ville fått?[8|]

Ja.
Jeg kjenner ei med uhelbredelig kreft som sliter med store smerter.
Hun kan av forskjellige grunner ikke ta de smertestillende som tilbys, så hennes utvei er hasj.
Det roer kropp og muskulatur og gjør hennes dag mulig å leve seg gjennom.

Man må se ann situasjonen til mennesker før man uttaler seg om det er riktig eller galt med hasjbruk synes nå jeg.

ORIGINAL: Buffeluremamma

Ja.
Hun kan av forskjellige grunner ikke ta de smertestillende som tilbys, så hennes utvei er hasj.

Man må se ann situasjonen til mennesker før man uttaler seg om det er riktig eller galt med hasjbruk synes nå jeg.

Enig... i mine øyne er det som du sier i hennes situasjon hasjBRUK, ikke MISbruk.

enig!

skal vi begynne å gi hasj til barn med sosiale vansker også?

herlighet altså...hva med å gjøre noe med problemene enn å bare "feie de under teppet"? tragisk...

ORIGINAL: Buffeluremamma

Ja.

Enig... i mine øyne er det som du sier i hennes situasjon hasjBRUK, ikke MISbruk.
sign!

Jada. Det gjør jeg.
Eksen min begynte med hasj for å "glemme" meg.. Han møtte de "rette" folkene, det endte opp i kokain, speed, you name it, ..
Masse lovbrudd, varetekt og ukentlige urinprøver.. (han påstår han ble ferdig med rusen etter varetekten)

Back
Topp