Kjenner dere livmoren enda?

Har kjent den siden rundt uke 9-10. Men er femte barnet og bare 5 måneder siden sist fødsel. Så da er det ikke så rart at jeg kjente den tidlig. Nå er jeg 14+0, og kjenner den ved navlen

12+0 og på morgenen når blæseren er full så er det en tyyydelig svær kul nederst i magen :happy:

Jeg er 12+1 og kjenner også en kul nederst på magen om morgenen. Ikke svær, slik son hønemor, men nok til at jeg kjenner den. Første gang jeg er gravid så kan være derfor den ikke kjennes like godt ennå som de ovenfor her.

Dette var nytt for meg. Skal man kunne kjenne livmoren utenpå magen? Hvordan kjenner man etter?

Dette var nytt for meg. Skal man kunne kjenne livmoren utenpå magen? Hvordan kjenner man etter?
Den kjentes som en hard kul på størrelse av en appelsin da livmoren kom litt høyere opp. Men jeg kan ikke huske jeg kunne kjenne noe på tidlig ultralyd forrige gang.

Jeg kjenner at det er en kul som kjennes ut som en litt hard kant når jeg trykker litt inn og ned på magen. Ikke alltid like lett å kjenne den selv. Jordmor vil jo også kjenne etter toppen på livmoren etterhvert når hun skal notere symfysemål.

Den kjentes som en hard kul på størrelse av en appelsin da livmoren kom litt høyere opp. Men jeg kan ikke huske jeg kunne kjenne noe på tidlig ultralyd forrige gang.
Jeg kjenner at det er en kul som kjennes ut som en litt hard kant når jeg trykker litt inn og ned på magen. Ikke alltid like lett å kjenne den selv. Jordmor vil jo også kjenne etter toppen på livmoren etterhvert når hun skal notere symfysemål.
Tusen takk for svar❤️Skal prøve å kjenne etter eller lære det av jordmor i august.

Back
Topp