Kjenner dere liv?

Bkno1485210

Første møte med forumet
Er i uke 19+2. Kjenner ikke noe liv enda. Men vet at morkaken er foran. Noen som kjenner liv selv om den ligger foran?
 
19+4 her, også morkaka foran. Ikke kjent noe enda... men har ultralyd på kontoret så vet det er liv :shy:
 
Andregangs, hatt morkaka foran begge gangene. Sist kjente jeg plutselig liv 20+0, denne gangen tror jeg at jeg har kjent henne romstere rundt der inne siden uke 17 (er 19+3 nå). Men det er svakt, gleder meg til bevegelsene blir tydeligere og de får et mønster. Sist ble det skikkelig party hver gang jeg spiste klementiner, var så koselig :happy:
 
4. Graviditeten her og første gang med morkaka foran. Jeg kjente ikke liv sikkert før i uke 19, rundt da jeg hadde OUL. En smule bekymra da det tok så lang tid før jeg kjente noe, men fikk forklaringa på ul;)
 
Hei!
Skjønner godt at du lurer.
Har også foranliggende morkake og ikke kjent noe sikkert til nå 20+6..
Synes det er litt skummelt, men magen vokser og hittil alt vel med den lille. Jordmor på oul sa innen utgangen av uke 23 kjenner de fleste noe.
Har kjent på en del stikk, som jeg tenker kanskje kanskje kan komme av spark, og litt sånn leamus/ vibrering i magen, men kan like godt være luft/fordøyelse
Gleder meg til det ikke er noe tvil om at det er liv der inne lenger!
 
Andregangsfødene, 22+2 nå. Har kjent liv i flere uker, fra rundt uke 16-17. Men bevegelsene er svakere enn med førstemann, denne gangen har jeg foranliggende morkake så demper en god del av bevegelsene. Men kan se spark nederst mot tissen så vidt det er :)
 
Jeg er andregangs og har morkaken foran (og litt ut mot venstre). Har kjent liv siden uke 12, men sliter med å tro det selv. Vil gjerne skylde på luft, men det er samme følelsen, og den har gradvis bevegd seg oppover i magen i takt med at livmoren har vokst. Og mest på høyre side der morkaken ikke ligger.

Er i uke 20 nå, og nå kjenner jeg også spark der morkaken er. Men de er ikke like kraftige som de på siden.
 
Er i uke 20, andregangs og har morkake lateralt på venstre side. Har kjent mini en stund uten å helt tro det (skyldte på luft :p) men skjønte det etter å ha sett hvor langt opp og til høyre ultralyden ble tatt. Nå kjenner jeg liv hver dag :D mest på kveld når jeg har ro og tid til å kjenne etter
 
Helt normalt å ikke kjenne før i uke 22-24 som førstegangs og med morkake foran kan det ta lengre tid :)
 
Ja, kjent liv siden uke 16-17, er førstegangs. Har morkaken liggende bak. Sparkene har også vært tydelig på utsiden i flere uker, er 22+3 i dag :) Kjenner bevegelser et stykke over navlen nå, så livmor vokser ihvertfall :p Kommet seg et par fingerbredder over navlen.
 
Tok sin tid denne gang selv om det er fjerdemann. :) Merket små dult i uke 17-18, og først i dag 19+3 kjente jeg skikkelige spark :Heartred
 
Er i uke 19+2. Kjenner ikke noe liv enda. Men vet at morkaken er foran. Noen som kjenner liv selv om den ligger foran?

Hei! Jeg kjenner liv, har gjort det et par uker nå - men dette er nummer to og mini ligger langt nede så det merkes godt hver gang hun snur seg . Har også morkake på fremsiden av livmor, men er ikke noe problem å kjenne liv (er 19+0). Med nummer en hadde jeg morkaka bak og kjente liv senere enn med denne som er i gang nå.
Bare vent! Det kommer nok!
Er i uke 19+2. Kjenner ikke noe liv enda. Men vet at morkaken er foran. Noen som kjenner liv selv om den ligger foran?
 
Jeg har morkaken foran nå, og hadde det forrige gang også. Med førstemann kjente jeg ikke noe jeg var sikker på var babyen før rundt uke 21-22.

Denne gangen har jeg kjent det siden uke 16. Morkaken ligger foran på venstresiden, og jeg kjente først bare spark på høyresiden, der morkaken ikke er. Men nå (uke 19) kjenner jeg det overalt.

Både forrige gang og denne hadde jeg usedvanlig aktiv baby, såpass at jordmoren på OUL slet med å få sjekket alt hun skulle begge gangene. Denne gangen sa hun "oi!! Det der MÅ du jo kjenne, selv om du har morkaken foran", for han lå og tok så voldsomme hoppe-spenntak :p
 
Har kjent det noen uker nå, og de siste to ukene har vi også kjent på utsiden. Noen dager er han så sterk at jeg ser det også. Det er så utrolig deilig å kjenne på, og kjenner at det en interessant døgnrytme.. veldig våken fra 00-02:woot:
 
Begynte å kjenne liv for noen uker siden, kjente det ordentlig første gang samtidig som man kunne kjenne det utenfor :happy: Så har sikkert kjent det en del uker før bare at man i begynnelsen tenker at det er kun voksesmerter. Er morro! Har morkaka foran:)
 
Back
Topp