Kjenne spark utenpå magen

Smilerynke

Flørter med forumet
Novemberlykke 2020
Hei,

Jeg lurer på når dere som er overvektige fra før av begynte å kjenne spark utenpå magen? Selv har jeg kjent liv inni magen en god stund og noen små «dult» på siden av magen og mot underlivet, men mannen klarer ikke kjenne noe enda. Han begynner å bli utålmodig. :laughing002 Kan også nevnes at morkaken ligger foran, kanskje det og har noe å si i tillegg til ekstra polstring? Førstegangs og usikker på mye :smiley-ashamed004
 
Jeg kjente lite utenpå sist, da lå morkaka foran. Denne gangen har både mannen og jeg kjent utenpå - har morkaka foran nå og. Tror det bare er tilfeldig med hvor sparkene havner :)
 
Jeg har godt med polstring og har kjent spark utenpå ei stund, 27+2 i dag...
sist kjent jeg langt mindre utenpå magen, har hatt morkaka forran begge ganger.
 
Første spark utenpå fikk samboer kjenne på i uke 22 (da måtte jeg strekke og styre med magen haha) Er nå 27+2 og her kjennes de daglig. Har kjent daglig siden uke 24 ca :) GOOD polstring her altså  Men her ligger ikke morkaka foran
 
Jeg har godt med polstring og har kjent spark utenpå ei stund, 27+2 i dag...
sist kjent jeg langt mindre utenpå magen, har hatt morkaka forran begge ganger.

Jeg er 26+0 i dag. Antar det kan være veldig forskjellig da? Var først for noen dager siden jeg kjente små dult i siden utenpå magen. Får bare be mannen være tålmodig og håpe han får kjenne noe snart. :smiley-ashamed004
 
Første spark utenpå fikk samboer kjenne på i uke 22 (da måtte jeg strekke og styre med magen haha) Er nå 27+2 og her kjennes de daglig. Har kjent daglig siden uke 24 ca :) GOOD polstring her altså  Men her ligger ikke morkaka foran

Så herlig å kjenne daglig utenpå! Det skulle mannen ønske han gjorde her! Lurer på om det kan ha noe å si at morkaken ligger foran? Eller kanskje det bare er tilfeldig hvor de bestemmer seg for å sparke?
 
Jeg kjente spark utenpå kort tid etter jeg begynte å kjenne dem på utsiden, men jeg hadde morkaken bak. Kjente vel første spark på innsiden rundt uke 18. Fra da så kjente jeg det utenpå. Holdt hendene under «valken» når jeg lå på ryggen. Tror ikke samboer kjente det før rundt uke 20. Hun sluttet alltid å sparke innen jeg sa han måtte kjenne. Etterhvert så kunne du se på magen når hun sparket og flyttet på seg. Jeg tror at hvis du har morkaken forran så vil du sikkert ikke kjenne det så godt utenpå før livmora har blitt såpass stor at den lille kan sparke litt ut i sidene. Eller eventuelt over/under.
 
Så herlig å kjenne daglig utenpå! Det skulle mannen ønske han gjorde her! Lurer på om det kan ha noe å si at morkaken ligger foran? Eller kanskje det bare er tilfeldig hvor de bestemmer seg for å sparke?

Når man har morkaken på fremsiden så kan den fungere som en liten støtpute, altså den tar i mot for spark og bevegelser så man kjenner nødvendigvis ikke så mye utenpå før en stund utover i svangerskapet. Med førstemann hadde jeg morkaken foran og det tok laaaaaang tid før jeg kjente noe på utsiden, mens denne gangen ligger morkaken på baksiden og jeg merker STOR forskjell :)
Men tror nok det er veldig individuelt hvor tidlig eller sent man kjenner spark og bevegelser på utsiden:)
 
Jeg er 26+0 i dag. Antar det kan være veldig forskjellig da? Var først for noen dager siden jeg kjente små dult i siden utenpå magen. Får bare be mannen være tålmodig og håpe han får kjenne noe snart. :smiley-ashamed004
Min mann sliter med å vite hva han skal kjenne etter, så når babyen åler seg rundt inni der og hele magen bølger så ser han bare uforstående på meg. Forrige gang var vi passert uke 28 (mulig det var enda lengre ut) før han endelig kjente et spark, da kjente han bare bevegelse 2-3 ganger i hele svangerskapet!
Vi hadde flaks i helga, for da la han hånda på magen akkurat der mini sparka og så fikk han et skikkelig spark i retur! :Heartred Det var første gang han kjente noe dette svangerskapet.
 
Jeg er 29 uker på veg i morgen. Har en bmi på over 40 pr nå og og mannen kjenner det masse! I begynnelsen hjalp det at jeg var storeskje, lå med bar mage mot hans nakne rygg når frøkna sparka som verst,, etter å ha drukket isvann og spist mye sukker, da kjente han masse <3 har ikke morkaka foran men håper det tipset kan hjelpe :)
 
Her er morkaken foran, overvektig fra startvekt samt gått opp 10-12 kg er i uke 26 og sparkene kjennes godt på utsiden likevel. Samboeren min har kjent det siden uke 22
 
Back
Topp