Kjenne livmoren?

Virretrollet

Betatt av forumet
Novemberbarna 19
❤️Mailykke 2022❤️
Var hos jordmor en tur i går (7+5), hun ville prøve å kjenne litt på magen min og hun mente at hun akkurat klarte å kjenne livmoren min.... I alle dager tenkte jeg :wideyed: Syntes det var noe tidlig?!? Men hun insisterte på det...

Jeg går jo rundt som en ballong om dagen, magen eser selvom jeg bare har gått opp 1 kilo, fikk tidlig mage med første fødte også for 4 år siden..

Har noen vært borti det samme? Å kjenne så tidlig? Ikke at jeg finner den:wacky::dead:
 
Var hos jordmor en tur i går (7+5), hun ville prøve å kjenne litt på magen min og hun mente at hun akkurat klarte å kjenne livmoren min.... I alle dager tenkte jeg :wideyed: Syntes det var noe tidlig?!? Men hun insisterte på det...

Jeg går jo rundt som en ballong om dagen, magen eser selvom jeg bare har gått opp 1 kilo, fikk tidlig mage med første fødte også for 4 år siden..

Har noen vært borti det samme? Å kjenne så tidlig? Ikke at jeg finner den:wacky::dead:
Er rimelig sikker på at jeg kjenner kanten av livmor allerede, er 7+2 i dag, men kjente det først for noen dager siden.
 
Er rimelig sikker på at jeg kjenner kanten av livmor allerede, er 7+2 i dag, men kjente det først for noen dager siden.
Ja du gjør det?? Jeg kjenner bare det er Stein hardt nederst på magen når jeg står, men når jeg ligger føler jeg at jeg ikke kjenner så mye... merker jeg blir fort uvel når jeg prøver å kjenne etter livmoren, så prøver å ikke gjøre det spesielt ofte.. :confused:
 
Ja du gjør det?? Jeg kjenner bare det er Stein hardt nederst på magen når jeg står, men når jeg ligger føler jeg at jeg ikke kjenner så mye... merker jeg blir fort uvel når jeg prøver å kjenne etter livmoren, så prøver å ikke gjøre det spesielt ofte.. :confused:
Ja, spesielt på morgenen da, før jeg tisser, men også iløpet av dagen. Siden jeg har en del polstring på magen så kjenner jeg det best når jeg ligger da, og det varierer hvor godt jeg kjenner det... Skal på tul på mandag, så er spent på hva den viser, og om gyn eventuelt kjenner (legen mente det var for tidlig). Er andregangs :)
 
Var hos jordmor en tur i går (7+5), hun ville prøve å kjenne litt på magen min og hun mente at hun akkurat klarte å kjenne livmoren min.... I alle dager tenkte jeg :wideyed: Syntes det var noe tidlig?!? Men hun insisterte på det...

Jeg går jo rundt som en ballong om dagen, magen eser selvom jeg bare har gått opp 1 kilo, fikk tidlig mage med første fødte også for 4 år siden..

Har noen vært borti det samme? Å kjenne så tidlig? Ikke at jeg finner den:wacky::dead:


Keg synes det er så vanskelig, vet liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter?
 
Keg synes det er så vanskelig, vet liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter?
Er så vanskelig å forklare, men jeg kjenner en tydelig kant bittelitt over skambenet/symfysen, så er tydeligere/litt lengre opp når jeg er tissetrengt
 
Jeg har godt med polstring, jeg også. Men nå klarer ikke jeg at klær strammer rundt kroppen min. Er 6+0 så jeg synes det er tidlig.
 
Ja, spesielt på morgenen da, før jeg tisser, men også iløpet av dagen. Siden jeg har en del polstring på magen så kjenner jeg det best når jeg ligger da, og det varierer hvor godt jeg kjenner det... Skal på tul på mandag, så er spent på hva den viser, og om gyn eventuelt kjenner (legen mente det var for tidlig). Er andregangs :)
Hvor langt er du da? :happy:
 
Jeg har godt med polstring, jeg også. Men nå klarer ikke jeg at klær strammer rundt kroppen min. Er 6+0 så jeg synes det er tidlig.
Neida, både denne og sist gang måtte jeg over på løsere klær tidlig, jeg blir skikkelig dårlig og uggen av stramme klær
 
Er så vanskelig å forklare, men jeg kjenner en tydelig kant bittelitt over skambenet/symfysen, så er tydeligere/litt lengre opp når jeg er tissetrengt

Hvor hardt klemmer du? Jeg er 8+4 og slank så burde kanskje kjenne noe?
Når jeg er tissetrengt føler jeg at hele magen er hard og stor, klarer ikke trykke og presse :hilarious:
Skal prøve å kjenne når jeg våkner nestengsng for å tisse :laughing002
 
Neida, både denne og sist gang måtte jeg over på løsere klær tidlig, jeg blir skikkelig dårlig og uggen av stramme klær

Åja, jeg også! Rent teknisk sett kommer jeg meg ned i jeansene mine, men det er ikke aktuelt å bruke om jeg kan velge noe annet :laughing002
 
Hvor hardt klemmer du? Jeg er 8+4 og slank så burde kanskje kjenne noe?
Når jeg er tissetrengt føler jeg at hele magen er hard og stor, klarer ikke trykke og presse :hilarious:
Skal prøve å kjenne når jeg våkner nestengsng for å tisse :laughing002
Ikke kjempe hardt :joyful: men er jo ikke sikkert livmoren er kommet over symfysen hos deg enda, og da klarer man absolutt ikke kjenne den uansett hvor mye man klemmer :hilarious:
 
Ble veldig overrasket i går. Er gravid for første gang. Kjenner noe som ikke var vanlig i magen, midt mellom skambeinet og navelen. Er 9 uker aå synes det var overraskende at det var så fullt så høyt oppe med tanke på at de sier det ikke kommer over kanten før nærmere 12?
 
Kommer ann på antall svangerskap, og også ikke minst hvordan man er satt sammen med bekken og sånn også.
Her har jeg svai i ryggen, og skambenet er veldig langt nede. Så hos meg pleier livmoren å komme godt over bekkent lenge før uke 12.
Har også bakovervendt livmor, og har vært litt plaget med det anatomiske der nede etter forrige fødsel i 2017, som var veldig kjapp. Så denne gangen er jeg ikke helt sikker på hva jeg kjenner.
Husker sist svangerskapet så var livmoren kommet godt opp i uke 12 når jeg var hos jordmor.
 
Eh, ikke rart jeg ikke kjente toppen på livmoren ved symfysen lengre.
Finner den jo ca 6 cm under navlen plutselig. 8+6 uker på vei i dag.
 
Jeg har kjent min i mange uker allerede og har gått opp utrolige 4 kg :oops: jeg er bare 7+2 jo! Må være mye vann tror jeg.
Men, dette er 4. graviditet for meg, så det ligger vel noe i det der at kroppen min vet hva den gjør og pøser på raskt nå :)
 
Jeg er 8+6 og er sikker på at jeg kjenner livmoren min! De to siste dagene har magen poppet også - og nå er det såååå vanskelig å skjule det :p hadde egentlig tenkt til å holde det skjult til uke 12, men ser ut som vi må fortelle til uken om alt er fint på TUL til mandag!
 
Back
Topp