Kjenne livmor?

mrs.g

Glad i forumet
Når kan dere kjenne livmoren over symfysen/skambeinet? Jeg kjenner fortsatt ingenting og jeg er 9+3. Men jeg er over 180 cm høy, så kanskje det tar lenger tid?

Har kjent livmoren tydelig siden uke 8. Er i uke 12 nå og den har kommet et godt stykke opp på magen. Det er veldig tidlig, men vanlig å kjenne den før når man har vært gravid før.

har ikke peiling på hvordan jeg kjenner etter den... :P hahahaha... husker ikke det fra første svangerskapet... :P

Som regel etter uke 12 på førstegangsfødende :-) man kjenner liksom en klump rett over benet.

Den vokser over skambeinet mellom uke 10 og 12, men vanskelig å kjenne for utrent hånd, og vanskeligere å kjenne på seg selv enn andre. Så litt tidlig enda, det kommer nok snart!

Jeg har kjent den i Ca 2 uker nå. Kjenner kanten på livmora på begge sider rett ved trusekanten :)

Har du barn fra før? :) Det er selvsagt individuelt når man kjenner livmor, for førstegangsfødende er det som regel mellom uke 10 og 12. Tidligere ved flerlingsvangerskap eller om en har født tidligere. ;)
Niks, ingen barn fra før :p ææh nå blir jeg mer overbevist om det værtfall må være to inni der :o

Niks, ingen barn fra før :p ææh nå blir jeg mer overbevist om det værtfall må være to inni der :eek:

Hehe, det er helt individuelt hvor fort utviklingen går, noen barn utvikler seg raskere i starten av svangerskapet enn andre, derfor termin som er utregnet kan bli endret på ultralyd. Du kan alltids ta deg en ekstra legetime for å måle hcg-nivå i blodet om du er bekymret så får du svar på om alt er bra :) Dersom du er slank så vil du også kjenne den tidligere.

Hehe, det er helt individuelt hvor fort utviklingen går, noen barn utvikler seg raskere i starten av svangerskapet enn andre, derfor termin som er utregnet kan bli endret på ultralyd. Du kan alltids ta deg en ekstra legetime for å måle hcg-nivå i blodet om du er bekymret så får du svar på om alt er bra :) Dersom du er slank så vil du også kjenne den tidligere.
Jeg har tvillinger i familien på både mamma og pappa sin side, og ligger i "riktig" ledd for å få det. Så vi skal på tul den 27.juli for å se om det er en eller to inni der :p er ikke så veldig bekymret akkurat nå, har vært til jordmor angående ekstrem kvalme. Så ble sendt på sykehuset for å ta blodprøver og se at alt var bra :) er bare veldig spent på om vi får flere enn ett lite mirakel :D

Back
Topp