Kjenne liv

sTara

Andre møte med forumet
Noen som har kjent liv allerede? Hvor tidlig kjente dere liv ved tidligere graviditeter?

Jeg kjenner små bobler akkurat der livmoren er, men mest sannsynlig er det luft i tarmene men syns det er litt spennende alikevel. Kjente jo ikke slike bobler i tarmene før livmoren begynte å vokse, er 10+6 i dag.

Mest trolig bare luft.. Fra uke 16 og utover.. Noen så sent som uke 25. Kommer Ann på plassering av placenta osv :)
Men kjenner gjerne luft bedre når det blir litt mere press på de også.. Livmora begynner å øke i størrelse nå så derfor merkes tarm bevegelser bedre :)

Mest trolig bare luft.. Fra uke 16 og utover.. Noen så sent som uke 25. Kommer Ann på plassering av placenta osv :)
Men kjenner gjerne luft bedre når det blir litt mere press på de også.. Livmora begynner å øke i størrelse nå så derfor merkes tarm bevegelser bedre :)
Jeg vet det, derfor jeg spør om noen som har kjent liv og om tidligere graviditeter...

Noen som har kjent liv allerede? Hvor tidlig kjente dere liv ved tidligere graviditeter?

Jeg kjenner små bobler akkurat der livmoren er, men mest sannsynlig er det luft i tarmene men syns det er litt spennende alikevel. Kjente jo ikke slike bobler i tarmene før livmoren begynte å vokse, er 10+6 i dag.
Hvis jeg husker riktig kjente jeg liv rundt oul første gang, andre gang mener jeg bestemt at jeg kjente liv i uke 15 ca. Sikkert fordi jeg var andregangs og visste hva jeg skulle kjenne etter, pluss litt flaks. Har også hatt det som deg, å kjent noe som minner om liv, men her er det garantert tarmene, det har flyttet litt rundt på seg, og babyen er jo ikke stor ennå. Er 11uker på vei :)

Første svangerskap kjente jeg liv 16+0. Var ganske sikker på at det var et spark, men det var først når jeg hadde kjent det i to dager at jeg var sikker. Min mann kunne kjenne det utenpå magen 16+5 ca :)

Kjente kjiling kjempe tidlig begge gangene, som å holde en liten fisk i hånda. Uke 13 har jeg notert begge gangene at jeg kunne kjenne noe, hørte med doppler og lydene stemte med bevegelsene jeg kjente.
I uke 14 på nr 2 har jeg notert at jeg kjente skikkelig bevegelse, i uke 19 kunne man se og kjenne bevegelsene uten på magen❤️
Har hatt (og har) hyperemesis, det ble mange timer i sengen så har hatt goooooood tid til å kjenne etter for å si det sånn :hilarious: Motiverende for en med HG å kjenne små tegn til liv fra mageboeren/parasitten

Med de to første rundt uke 20-21 da morkaken var foran. Sist kjente jeg i uke 14 og da var morkaken bak.
Venter i spenning på når jeg begynner å kjenne noe denne gang :joyful:

Back
Topp