Kjenne liv? :)

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Noen som har begynt å kjenne noen små fiskehaler, sommerfuglvinger eller bobler som sprekker? :hilarious:

Flere som begynner å bli 12-13-14 uker nå, så nå er det jo begynt å bli muligheter!
Jeg er selv kjempespent på når jeg kjenner lille, for han var veldig aktiv og morkaken er på baksiden. Så jeg håper på å kjenne noe ganske snart. Kjent i uke 12 før under samme forhold, så jeg håper på at det er snakk om bare dager :p

Noen som har begynt å kjenne noen små fiskehaler, sommerfuglvinger eller bobler som sprekker? :hilarious:

Flere som begynner å bli 12-13-14 uker nå, så nå er det jo begynt å bli muligheter!
Jeg er selv kjempespent på når jeg kjenner lille, for han var veldig aktiv og morkaken er på baksiden. Så jeg håper på å kjenne noe ganske snart. Kjent i uke 12 før under samme forhold, så jeg håper på at det er snakk om bare dager :p
Anatgelig noen uker igjen før jeg kjenner noe. I tillegg så er dette første, og de sier vel at de som har vært mødre før lettere kjenner igjen følelsen enn oss som ikke har kjent det før. Men gleder meg veldig til jeg begynner å kjenne noe :love017

Anatgelig noen uker igjen før jeg kjenner noe. I tillegg så er dette første, og de sier vel at de som har vært mødre før lettere kjenner igjen følelsen enn oss som ikke har kjent det før. Men gleder meg veldig til jeg begynner å kjenne noe :love017

Derfor jeg tok og beskrev følelsen helt først i innlegget mitt og :hilarious: i første svangerskap, så trodde jeg ikke at jeg hadde kjent noe, helt til noen beskrev følelsen av de første sparkene til meg. Og jeg bare "åh. Men... Det kjenner jeg jo akkurat nå :bag:"
Litt lettere når man vet hva man skal kjenne etter ❤️ Så håper alle får kjenne tidlig ❤️
Men selv når man vet også, så er det mange faktorer som kan gjøre at man kjenner senere. Jeg kjente tidligst i svangerskap nr2 (uke 12) men første svangerskap var jeg vel bare uke 14 og. Nr3 var jeg 14-15uker, og nr4 husker jeg ikke. :p

Jeg har hatt morkaken foran med alle, vet jo ikke nå da, men det tidligste jeg har begynt å kjenne liv er i uke 15. Gleder meg til å kjenne liv :Heartred

Jeg har morkaken på fremsiden både nå og sist svangerskap, så trur enda det er en stund til jeg kjenner noe :banghead:.

13+6 nå og kjenner irriterende nok INGENTING :laughing002 :p

Jeg er 13+1 i dag og så spent. Hadde tenkt jeg skulle kjenne tidlig denne gangen, men så har jeg morkaka på fremsiden denne gangen. Første svangerskap kjente jeg liv i uke 18. Men ikke små bobler, ordentlige småsparere. Jeg så det på utsiden av magen dagen etter jeg kjente første gang!

Jeg er 13+4 i dag. I forrige uke var jeg syk og satt mye stille på sofaen. Da synes jeg at jeg kjente noe. Denne uka har det vært full fart med barn og jobb, og da har jeg ikke kjent noe.

Da jeg var gravid i fjor som endte 14+0 (funn på TOUL som ikke var forenlig med liv), så kjente jeg på følelsen av en sommerfugl i magen. Det skjedde den dagen aborten skulle gjennomføres. Det var så sterkt, fordi jeg følte det var et farvel på en måte… Men vet ikke om jeg bare innbilte meg det eller faktisk kjente noe, men velger å tro det siste :Heartpink

Håper jeg får kjent noe tidlig denne gangen! Gleder meg til man begynner å kjenne liv :love7

Tror ikke jeg kjente noe før i uke 17-18 sist. Men ante jo heller ikke hva jeg skulle kjenne etter. Jeg husker jeg sa til venninna mi at det kjentes ut som jeg hadde fått «leamus» i magen, og at jeg ikke visst det gikk an. Hu bare: hallo, det er jo babyen da din dust liksom :laughing002 Gleder meg til å kjenne. Men er innstilt på at det er en stund til enda.

Venter på det samme selv. Har morkake bak så er forhåpentligvis ikke lenge igjen :happy:

Jeg kjente noe som føltes ut som bobler eller samme følelse som når man får leamus(?) i forrige uke. Men tenkte at det bare må ha vært innbilning. Var jo bare 11+ noe.

Kjente ikke noe før uke 17 sist, spennende å se når man kjenner det igjen. Håper å kjenne det tidligere :love017

Jeg er 13+1 i dag og så spent. Hadde tenkt jeg skulle kjenne tidlig denne gangen, men så har jeg morkaka på fremsiden denne gangen. Første svangerskap kjente jeg liv i uke 18. Men ikke små bobler, ordentlige småsparere. Jeg så det på utsiden av magen dagen etter jeg kjente første gang!

Hadde morkaken foran i svskap2, men Da mer på toppen, så tror hele nedre del av livmoren var "fri". Kjente derfor liv fra uke 12. Men med morkaken helt foran, og sløøøøv baby, så kjente jeg nesten ingenting før sånn. 15-16.

Jeg kjente noe som føltes ut som bobler eller samme følelse som når man får leamus(?) i forrige uke. Men tenkte at det bare må ha vært innbilning. Var jo bare 11+ noe.
KAN være, så jo hvor aktiv min egen var i går 11+4. Men kan også være ingenting - om du får det flere ganger, så kan det jo ha vært baby. Om det går ukevis til neste gang, så kunne det vel vært bare en luftboble :)

Kjent lov i ca to veker alt, sporadisk, sjølvsagt.Det kan hende eg kjenner det litt bedre denne gongen pga arrvev og nummenhet frå keisersnitt, så når eg kjenner bevegelse i regionen blir det på eit vis ekstra tydleg.

Kjent lov i ca to veker alt, sporadisk, sjølvsagt.Det kan hende eg kjenner det litt bedre denne gongen pga arrvev og nummenhet frå keisersnitt, så når eg kjenner bevegelse i regionen blir det på eit vis ekstra tydleg.
Herlig!

KAN være, så jo hvor aktiv min egen var i går 11+4. Men kan også være ingenting - om du får det flere ganger, så kan det jo ha vært baby. Om det går ukevis til neste gang, så kunne det vel vært bare en luftboble :)
Ja, ikke godt å si hva det var. Men den hoppa jo og sprella inni der på ultralyd i uke 11. Men har morkaka foran, så blir spennende å se når jeg kjenner det ordentlig

Back
Topp