Kjenne liv? :)

I natt kjente jeg aktivitet på to steder samtidig- litt lavt på venstre flanke og litt høyere på høyre side. Her ligger vi altså og strekker oss ut og sparker :laughing002 :Heartpink
Pleier mine gjøre også :p gøy litt senere i svangerskapet, når de får hikke, og blir frustrert av hikken :hilarious:
Jeg kjenner hikke og spark nå altså, men sjeldent den kombinasjonen nå.

Hah. Der kom første spark i et ribbein.
Satt fremoverlent da, men likevel. :p

Tror baby har byttet liggestilling de siste dagene, og kanskje befinner seg langt nede. Har kjent lite spark, men endel ilinger helt i bunnen av magen, helt annerledes enn tidligere. Aldri opplevd før, så antar at det kanskje er spark ned mot livmor og bekken som gir den følelsen. Håper hvertfall det, da det er lite bevegelse ellers :whacky011 Blir gal av at bevegelsene aldri kan være like sterk eller jevnlig hver dag:nailbiting:

Tror baby har byttet liggestilling de siste dagene, og kanskje befinner seg langt nede. Har kjent lite spark, men endel ilinger helt i bunnen av magen, helt annerledes enn tidligere. Aldri opplevd før, så antar at det kanskje er spark ned mot livmor og bekken som gir den følelsen. Håper hvertfall det, da det er lite bevegelse ellers :whacky011 Blir gal av at bevegelsene aldri kan være like sterk eller jevnlig hver dag:nailbiting:
Hvis du føler at du ikke kjenner baby, bare "kanskje det er baby som gjør at ubehaget kommer", så tenker jeg det er innafor å ringe føden å spørre om de kan ta en ctg

Kjenner liv hver dag, til nesten samme tidspunkt. Det er første gang jeg ikke har morkaka foran baby og jeg må bare si hvor annerledes sparkene føles da. Ikke nødvendigvis sterkere, men litt annen følelse om det ga mening :p

Kjenner liv hver dag, til nesten samme tidspunkt. Det er første gang jeg ikke har morkaka foran baby og jeg må bare si hvor annerledes sparkene føles da. Ikke nødvendigvis sterkere, men litt annen følelse om det ga mening :p
Jeg kjenner nesten hele dagen, utenom når han sover. Har morkaken foran, men kun på høyre side, visst. Og sikkert litt langt ned. Kjenner masse nede til venstre og øverst til høyre pleier føttene stikke ut. :p Pleier legge hånden på venstre side når jeg ligger og slapper av eller sitter, og kjenner at han gnur seg rundt. :p

Jeg kjenner nesten hele dagen, utenom når han sover. Har morkaken foran, men kun på høyre side, visst. Og sikkert litt langt ned. Kjenner masse nede til venstre og øverst til høyre pleier føttene stikke ut. :p Pleier legge hånden på venstre side når jeg ligger og slapper av eller sitter, og kjenner at han gnur seg rundt. :p

Det er herlig, altså :Heartpink Her blir det fort stille om man legger hånden på magen :p Men jeg synes det kjennes ut som om hun «rister» så mye. Jeg vet at de kan riste litt når de tisser, men så ofte kan hun nok ikke tisse. Mulig det bare kjennes sånn ut når hun snur seg litt rundt eller noe?

Det er herlig, altså :Heartpink Her blir det fort stille om man legger hånden på magen :p Men jeg synes det kjennes ut som om hun «rister» så mye. Jeg vet at de kan riste litt når de tisser, men så ofte kan hun nok ikke tisse. Mulig det bare kjennes sånn ut når hun snur seg litt rundt eller noe?
Vet ikke hva det evt kan være, kanskje bare en rar bevegelse?

Jeg kjenner også risting og spurte jordmor om det i dag. Hun sa at de av og til kan riste litt fordi nervesystemet ikke er modent enda, og at det er helt vanlig.

Merket betydelig mindre og annerledes bevegelser siden i går. Har tidligere kjent ham jevnt og trutt hele dagen. Så endte med å ringe føden i dag tidlig, og fikk komme for kontroll med en gang. Alt så fint ut, men hangar flyttet seg fra å ha hodet på venstre side og beina på høyre, til motsatt. Rompa fremdeles godt nedover i bekkenet:bag:. Kjente ham jevnt under ctg, men ellers har det vært lite i dag. Litt mer enn i går. Så selv om alt så fint ut på ctg og ultralyd, så kjenner jeg likevel at jeg er litt urolig. Satser på at det tar seg opp gjennom helgen. Hvis ikke skulle jeg ta kontakt igjen på mandag. Nå har jeg jo en biplacenta som ligger på forveggen, kanskje den ligger mer «i veien» når han ligger slik han ligger nå enn motsatt. Legen sa at selv om alt så bra ut, så er det bare et øyeblikksbilde, og derfor var hun veldig streng på at jeg skulle ringe igjen. Som jo er godt på en måte, siden det ikke er noe gøy å ringe sånn, men samtidig så hører jeg den «bare et øyeblikksbilde» i bakhodet når jeg ligger her og kjenner etter bevegelser. Han beveger seg nå. Skikkelig kveldsaktiviteter type. Det går jo helst bra:Heartblue

Back
Topp