Kjenne liv

Jeg begynte å kjenne i uke 16/17. Nå er jeg 18 uker å kjenner det ganske godt nå! Men jeg kjente på utålmodigheten siden det er 5 graviditeten å forventa å kjenne litt tidlig. Men har morkaken foran, igjen!:( Jeg elsker babybevegelsene, å vet hvor mye kjekkere det er å ha den bak. Så må si jeg ble skuffa når jm sa det:rolleyes:

Kjenner det veldig sporadisk, men har morkake foran.
Jordmor tenker at det var greit, for hu er alltid i full fyr, så hun regnet med at jeg kom til å kjenne masse når hun ble sterk nok. Inntil da skulle jeg nyte og sove og slappe av :laughing002

Jeg begynte vel å kjenne liv i rundt uke 16 men babyen min ligger foran morkaken og langt frem i magen så jeg fikk beskjed at jeg kunne nok kjenne baby tidlig:) :Heartred

Jeg begynte vel å kjenne liv i rundt uke 16 men babyen min ligger foran morkaken og langt frem i magen så jeg fikk beskjed at jeg kunne nok kjenne baby tidlig:) :Heartred

Føler jeg kjenner senere denne gang enn sist. 21 uker nå. Kjenner forsiktig innimellom. Har morkaka delvis forann denne gang da.

Har en liten tass som bruker magen som boksepute/sparkevegg og blæra som trampoline :dance018
Men setter pris på enhver bevegelse :Heartred
Morkake ligger bak og har kjent noe rart fra uke 15-16, men skikkelige spark kom rundt uke 19. da kunne de også kjennes fra utsiden :Heartred

Førstegangsgravid her, uke 18. Ikke kjent liv enda, og begynner å bli litt bekymret ‍ morkaka lå foran, over fødekanalen fikk jeg beskjed om. Jordmor sa det kunne ta et par ekstra uker før jeg kjente liv, men nå synes jeg at jeg bør kjenne noe snart.
Sniker, jeg hadde morkaka foran, tror ikke jeg kjente før uke 21+++

Kjenner endelig ordentlig liv hver dag! Lille i magen lå ekstra rolig de tre siste dagene før ordinær ultralyd, noe som skremte fint vettet av meg, men fikk bekreftet en frisk og aktiv jente i magen - heldigvis!❤️ var da 19+4.

Nå, 20+ kjenner jeg liv inni og utenpå magen hver dag og med jevne mellomrom. Lot vente på seg, men endelig. Rart å måtte gå et helt halvt svangerskap før man får bekreftelsene man lengter sånn etter.

Nå kjenner jeg daglig, er 22+5, men fortsatt forsiktig sammenlignet med første baby. Denne gang er sparkene/bevegelsene lokalisert nederst i magen. Med eldstemann kjente jeg det mer oppover, og særølig ved navlen og ribbena, men der ligger morkaka nå.

Nå kjenner jeg daglig, er 22+5, men fortsatt forsiktig sammenlignet med første baby. Denne gang er sparkene/bevegelsene lokalisert nederst i magen. Med eldstemann kjente jeg det mer oppover, og særølig ved navlen og ribbena, men der ligger morkaka nå.
Så morsomt, vi er akkurat like langt på vei og jeg har tenkt akkurat det samme denne gangen. Er sikker på at sparkene var høyere med den forrige, nå er de langt nede. Morkaka bak begge gangene :happy:

Morkake forann og en biplasenta bak men det er full akroyoga når jeg skal sove på kvelden. Utrolig hyggelig, men er litt engstelig for hvor vondt det blir når det her blir 1000g eller 3 ganger større enn det

En stund siden sist jeg var her, men har merket daglige spark nå hvertfall siden uke 20! Er 22+5 nå, og sparkene kan godt sees utenpå❤️
Og kjennes godt ikke minst:love7

Last edited:
Back
Topp