Kjenne liv

A-40478253

Første møte med forumet
Når begynte dere å kjenne liv? Jeg er 16+4 og har ikke kjent noenting enda. Jeg tror det er normalt, men er veldig spent på når det begynner

Husker ikke helt når jeg kjente noe første gang dette svangerskapet, men var tidlig. I de 3 andre svangerskapene har jeg ikke kjent noe før sånn uke 18 og seinere. Ikke før 20 uker på vei i to av dem.

Jeg kjente liv helt i starten av uke 13, men jeg er andregangs og med tvillinger, begge morkakene bak :confused005

Jeg tror jeg har kjent liv siden uke 14. Er nå 18+0 uker og blir mer og mer sikker på at det faktisk er liv jeg kjenner. Det begynte veldig svakt, men har nå blitt litt sterkere. Har ikke barn fra før.

Jeg tror jeg har kjent det ved et par anledninger. En gang i uke 14 og nå i uke 17. Er andregangs.

Jeg kjente det ca 18+0! Førstegangs, og morkaka foran. Det er fremdeles veldig svakt, men kan ikke være noe annet. I går kjente jeg for første gang noe utenfra :Heartbigred 19+1 i dag.

Er annengangs så kjente det veldig tidlig denne gangen, ca uke 14-15 kanskje. Litt sånn popcorn som popper og sommerfugl som blafrer borti med vingene. Nå har det vært masse liv daglig siden uke 19 :Heartred Veldig koselig!

Samboer mener hun ikke kjenner noe, 17+0 nå, men er vel helst det at hun ikke vet hva hun skal kjenne, da det er hennes første :)

Storebror sparket slik at vi kjente det utenpå i uke 16. Lillesøster (nr 4) kjente jeg fra uke 12. ❤️

Plassering av morkake, hvordan baby ligger, når den er aktiv/sover, er mye som spiller inn for å kjenne liv i begynnelsen ❤️

Forrige gang hadde jeg morkaka forran, og da kjente jeg ingen bevegelser før rundt hallveis i svangerskapet, men nå er den bak, og har kjent siden uke 15-16 :) men først i uke 17-18 at jeg kjente det daglig :)

Kjenner ingenting så langt. Men har morkaka foran, så må vel belage meg på å vente litt til :happy8

Jeg kjente liv fra uke 14, og kanskje litt før det. Jeg er andregangs og har morkaka på bakre "vegg". I begynnelsen kjentes det mest som små leamus/muskelsammentrekninger i nedre del av magen. Nå (uke 20 i morgen) kjenner jeg bevegelsene mye tydeligere, men syns fremdeles de kommer med ujevne mellomrom. Enkelte dager kjenner jeg nesten ingenting, og andre dager er det helt fest der inne!

Jeg kjente det ca 18+0! Førstegangs, og morkaka foran. Det er fremdeles veldig svakt, men kan ikke være noe annet. I går kjente jeg for første gang noe utenfra :Heartbigred 19+1 i dag.
Heldig du! Jeg har å morkaka på framre vegg, så blir som en buffer. Er 20+1 å kjenner ingen liv enda. (Bortsett fra litt bobling på kveldstid) Veldig rart for på ordinær UL i forrige uke fikk vi se en meget aktiv liten jente! Mens jeg lå der å kjente ingenting gleder meg sånn til å begynne å kjenne liv ❤️

Er 19+3, og denne uken er jeg sikker på at det jeg kjenner er liv! Har kjent de samme bevegelsene i ca to uker, men da svakere og mer sjeldent. I går kjente jeg for første gang ordentlig dytt da jeg lå hånden på magen, og senere også bevegelse i form av «åling». Utrolig spesiell følelse! Var så morsomt, fordi samboer fikk også kjenne det :happy:

19+6, ikke kjent noe. Men har morkaken foran så må bare smøre meg med tålmodighet. Kjente fra uke 18 første gang.

Her har jeg kjent liv lenge og nå er det flere ganger om dagen og mannen og storesøster har kjent liv utenpå magen og. 19+5 i dag med barn nr 3. men morkake bak denne gang som sist

20+0 i dag, kjenner litt innimellom, men kjente faktisk mer for ei ukes tid siden. Blir såklart litt bekymret, men trøster meg med at flere andre med morkaka på fremre vegg heller ikke kjenner noe enda :Heartred

Nå kjenner jeg det skikkelig gjennom hele dagen, og de gangene en eller begge bestemmer seg for å rotere/snu seg skikkelig så er det nesten på grensa til ubehagelig :bored: Og nå er de jo små- hvordan skal det bli fremover? :wideyed:

Back
Topp