Kjenne Liv

SuperNova2023

Forumet er livet
Februarbarna 2023
Marsboerne 2023
Noen mener de har kjent liv fra Uke 10, hva tenker dere om det? Er det virkelig mulig? Jeg kjente liv fra uke 15-16 med datteren min, det samme med sønnen.
 
Kan ikke se for meg at et 10 uker gammelt foster klarer å bevege det hardt nok til at man kjenner det, men det er kanskje ikke heelt umulig. Selv kjente jeg ingenting før uke 20 eller 21 med min første, men med nr 2 så kjente jeg et helt tydelig spark/dult da jeg var 13+2 :)
 
Tror ikke jeg kjente ordentlig liv før rundt uke 19-20 og har 3 barn fra før. Tarmbevegelser og babyspark kan og ligne, så vet ikke sikkert at jeg følte noe før rundt uke 20, da var det tydelig. Hadde morkaka på framsiden hver gang, så mulig at jeg kjente det "sent" pga det.
 
Det er jo ulik form for liv man kan kjenne også. Husker ikke når jeg kjente det med første, men kjente jo først de der "sommerfuglvingene" på innsiden. Det som kan forveksles med luft i tarmen, men som man etter hvert skjønner er mageboeren. Og så litt senere kjenner man jo sparkene. For meg som har litt ekstra polstring tok det litt lenger tid før samboer kjente noe på utsiden.

Gleder meg til å kjenne liv :Heartred
 
Fra 10+3 (målt til 10+6) på ultralyd føler jeg som om jeg kjenner noe innimellom. Men er jo sykt tidlig, så godt mulig det bare er luft..
 
Back
Topp