Kjenne liv :)

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Noen av dere (av dere som har termin helt i starten av måneden, kanskje), som har begynt å kjenne liv,..?
Jeg er 12+2, synes jeg de siste dagene innimellom kjenner litt bobler, men er ikke 100% sikker på at det er babyen :p

Er 12+5. Her er det full fest i magen hele tiden på grunn av kvalme/oppkast kombinert med forstoppelse :hilarious: Fortsetter det sånn her er det lenge til jeg kan kjenne forskjellen på babybevegelser og tarmbevegelser :hilarious:

Jeg er 13+4, og troooor jeg kjenner bobler, men så vil jeg gjerne kjenne det. Så jeg vet ikke helt hva det er :hilarious:

Kjente det sist i uke 18-19, med morkaka foran, så håper egentlig at jeg kan kjenne det litt tidligere denne gang :) men vet ikke hvor morkaka er plassert denne gang :p

12+5 kjente jeg noen velkjente bobler. Ganske likt de første bevegelsene med nr to. Har ikke kjent så mye mer etter det. Kan jo være jeg kjente feil den gang, men det var ikke typiske luftbobler.

Altså, jeg har et par ganger kjent sånne bobler som jeg kjente med de andre før det ble ordentlig bevegelser. Men jeg føler det er alt for tidlig, så vanskelig å si om det virkelig er det :rolleyes::wtf:

Jeg kjente aldri det folk beskrev som sommerfugl bevegelser eller bobler første gang, så vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter. Kjente bevegelse første gang rundt uke 16-17 sist. Siden fødsel så har jeg av og til kjent noe som minner veldig om tidlige spark, men da selv når jeg ikke var gravid så det må være tarmer eller fantom«smerter». Så jeg stoler ikke helt på hva jeg kjenner, men tenker at jeg ikke klarer å kjenne noe for den lille er sterk nok til at det kjennes.

Jeg kjente aldri det folk beskrev som sommerfugl bevegelser eller bobler første gang, så vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter. Kjente bevegelse første gang rundt uke 16-17 sist. Siden fødsel så har jeg av og til kjent noe som minner veldig om tidlige spark, men da selv når jeg ikke var gravid så det må være tarmer eller fantom«smerter». Så jeg stoler ikke helt på hva jeg kjenner, men tenker at jeg ikke klarer å kjenne noe for den lille er sterk nok til at det kjennes.

Jeg får av og til sånne fantomspark/bobler i området uansett. Men nå er det type et par ganger om dagen, så jeg tror kanskje noe av det er babyen som headbasher livmoren eller noe. :P
Får bare håpe det eskalerer og blir masse masse liv !

Sånn har jeg også hatt det i 10 år. :D Stadige spark. Hehe.... Hadde noe i går også som fikk meg til å lure, men det viste seg å være noe innbilte greier, for det kom så gjentakende over lengre tid. Jeg tror det er for tidlig for min del. Har fått beskjed om at morkaka er plassert bak og opp, så jeg blir nok å kjenne godt til liv når det først starter.

Jeg får av og til sånne fantomspark/bobler i området uansett. Men nå er det type et par ganger om dagen, så jeg tror kanskje noe av det er babyen som headbasher livmoren eller noe. :p
Får bare håpe det eskalerer og blir masse masse liv !
Nå fikk jeg noen morsomme bilder i hode :hilarious:

Hvordan skal man kjenne igjen liv egentlig? Hvordan føles det?o_O

11+3 her, og lurer på om ene følelsen jeg hadde i sta kunne vært noe:p
Ca 30 min etter middag fikk jeg en litt boblende følelse, som jeg ofte får når jeg begynner å bli sulten. Men så var det jo en ganske stor middag jeg spiste :p

Skal jeg tro dette faktisk var noe? :bored:

Hvordan skal man kjenne igjen liv egentlig? Hvordan føles det?o_O

11+3 her, og lurer på om ene følelsen jeg hadde i sta kunne vært noe:p
Ca 30 min etter middag fikk jeg en litt boblende følelse, som jeg ofte får når jeg begynner å bli sulten. Men så var det jo en ganske stor middag jeg spiste :p

Skal jeg tro dette faktisk var noe? :bored:

Jeg vil tro at når du er sulten, er det høyere opp enn livmoren (som er såvidt over skambeinet akkurat nå). :)
Hvis du er førstegangs, er det mye sannsynlig at du ikke kjenner babyen på enda noen uker :) og det kan ta lang tid om f.eks morkaken er foran. Første svangerskap kjente jeg i det jeg trodde var 16 uker, men så ble jeg satt tilbake over 2 uker på UL, så var visst bare 14 uker på vei.

Men, man kan beskrive det sånn;
Som en boble som sprekker. Som en fiskehale som slår. Som sommerfuglvinger som blafrer.
Omtrent sånn som det. :)

Jeg vil tro at når du er sulten, er det høyere opp enn livmoren (som er såvidt over skambeinet akkurat nå). :)
Hvis du er førstegangs, er det mye sannsynlig at du ikke kjenner babyen på enda noen uker :) og det kan ta lang tid om f.eks morkaken er foran. Første svangerskap kjente jeg i det jeg trodde var 16 uker, men så ble jeg satt tilbake over 2 uker på UL, så var visst bare 14 uker på vei.

Men, man kan beskrive det sånn;
Som en boble som sprekker. Som en fiskehale som slår. Som sommerfuglvinger som blafrer.
Omtrent sånn som det. :)
Også går det irriterende lang tid til neste gang man kjenner noe. Men man går på tærne hele tida med all fokus rettet mot magen, konstant klar for å plukke opp følelsen neste gang det skjer noe. :laughing002

Også går det irriterende lang tid til neste gang man kjenner noe. Men man går på tærne hele tida med all fokus rettet mot magen, konstant klar for å plukke opp følelsen neste gang det skjer noe. :laughing002

Ja, altså.. det er ikke nå som når babyen er større; at man kjenner at den danser rumba inni der eller så.
Nå er det ÉN headbash, også går det noen timer til neste gang :P Må være de ekstra harde sparkene eller noe. Men satser på at det blir mer og mer fremover.

Ja, altså.. det er ikke nå som når babyen er større; at man kjenner at den danser rumba inni der eller så.
Nå er det ÉN headbash, også går det noen timer til neste gang :p Må være de ekstra harde sparkene eller noe. Men satser på at det blir mer og mer fremover.
Noen timer?? Da var du heldig! :D Hos meg gikk det flerfoldige dager! :brb:

Noen timer?? Da var du heldig! :D Hos meg gikk det flerfoldige dager! :brb:

Åja, nei, kjenner det som regel 2-3 ganger pr dag :P
Men gledes til de blir mer tydelige ♥️

Jeg er 12+6 og gravid med 3 barnet. Kjente faktisk i dag litt bobler og kiling. Men tror enda det er litt tidlig:)

Regner med å kjenne liv rundt uke 20. Jeg kjente tidligst med første (uke 17), senest med andre (uke 22/23/24ish) og midt mellom der igjen med tredje.

Hvor tidlig kan man kjenne liv som andregangsfødende?
tviler litt på at det er baby jeg kjenner, men får av og til litt småboble følelse heeelt nede med skambeinet, rett over symfysen. Og nei, ikke fisefølelse :p 11+2

Last edited:
Hvor tidlig kan man kjenne liv som andregangsfødende?
tviler litt på at det er baby jeg kjenner, men får av og til litt småboble følelse heeelt nede med skambeinet, rett over symfysen. Og nei, ikke fisefølelse :p
Det kan godt være baby. Jeg har aldri kjent tarmbevegelser så langt ned ihvertfall. Her kjennes ingenting før ungen begynner å sparke skikkelig hardt, så har ikke egentlig peiling men hører mange kjenner tidlig.

Back
Topp