Kjenne liv

Okei! Lillegutt her er 1,5 år så det er en stund siden jeg var gravid. Takk for rettelsen :)
Ja var 28 uker med nr 1 og nr 2 også. Men nå var der visst 24 uker. Er en del som er nytt fra og med 1 januar i år ang graviditeter. Så føler meg like forvirret som med eldste igjen.

Jeg hadde foranliggende morkake og fikk beskjed om at jeg ville kjenne lite og ganske sent. Jeg kjente spark allerede i uke 13! Til og med da jeg var på oul så sa jordmor «oj for en aktiv jente, du kjenner henne sparke om noen uker tenker jeg», jeg bare «Eeeh, har kjent lenge jeg». Ei venninne av meg som hadde morkaken bak, kjente ikke før uke 27. Tror sånt er veldig individuelt og du har nok ingenting å bekymre deg for :)

Jeg kjente første «ordentlige spark/dult» 17+0, og da var det ikke tvil om at det var babyen. Kunne også se det på magen et par dager seinere. Men kjente ikke noe særlig til den boblinga/sprellinga før den tid. Skal sies at jeg var ganske tynn da, og hadde morkaka bake. Så kan ha hadd litt å si :)

Men er veeldig individuelt nårtid man kjenner noe! Noen tidlig, andre senere. Er mye som kan ha betydning.

Jeg lette etter alle de «fiskehalene, sommerfuggelvingene og boblene som jeg hørte beskrivelser om men jeg kjente aldri det. Jeg synes og mange har vært enig med meg at det kjentes ut som leamus (dvs ufrivillig muskelsammentrekninger) :-)

Jeg kjente skikkelig liv rundt uke 20. :-) dog hadde jeg morkaken fremme.

Har mærket gutten min i dag, 19+4 - tusen takk for alle som har skrevet!

Føles som en som prikker mig inden fra, haha :D

Back
Topp