Kjenne liv

Silje1988

Andre møte med forumet
Når kjente dere liv i magen? Jeg er i uke 10+2 og vil tørre å påstå at jeg føler og kjenner liv nå!
 
Jeg kjenner en slags glidende bevegelse noen ganger, tror det kan være knøttet. Har mye luft i magen som kan kjennes ut som spark, men den glidende bevegelsen er noe jeg kjenner igjenn fra før.
 
Jeg har noe som kiler meg inne i magen langt nede mellom 1/2 til 1 time etter jeg har spist.
 
Jeg tror dessverre ikke på å kjenne liv når fosteret er såååå lite. Men nå som andregangs forstår jeg at folk tror det når jeg kjenner hvor syyyykt likt det kjennes ut når lufta beveger seg i tamene :)
 
13+3 her og har akkurat begynt å kjenne liv hver dag [emoji173] Er tredjegangs og kjente en del senere med de to første [emoji5]
 
Det står på baby/mamma nettsider at det ikke er vanlig å kjenne liv før uke 13-14 og mange kjenner ikke før uke 20 dersom det er første gang som gravid :)
 
Jeg tror dessverre ikke på å kjenne liv når fosteret er såååå lite. Men nå som andregangs forstår jeg at folk tror det når jeg kjenner hvor syyyykt likt det kjennes ut når lufta beveger seg i tamene :)
Det er like fullt mulig. Det er ikke vanlig, men det er fullt mulig. Fått bekreftet av flere gynekologer/jordmødre/obstretrikere
 
Det står på baby/mamma nettsider at det ikke er vanlig å kjenne liv før uke 13-14 og mange kjenner ikke før uke 20 dersom det er første gang som gravid :)
Forskjell på hva som er vanlig og hva som er mulig.
Det finnes også veldig mange måter å kjenne liv på samt at noen er mer sensitive eller har områder med nerver eller sånn.
 
.. og det spørs veldig hvor morkake ligger, de med morkake bak/over kan kjenne ganske mye tidligere ifht de som har foran :happy: jeg storgleder meg til å kjenne liv:Heartred måtte vente til uke 20 forrige gang pga morkake foran, håper på tidligere denne gangen!
 
Det er heller ikke alle som klarer kjenne de boblene eller liknende som de aller første bevegelsene kjennes som, men som trenger noe mer tydelig. Det er enormt store individuelle variasjoner.
Også er det heller ikke alle babyer som er like "flinke" til å bevege på seg og gi seg til kjenne. ikke alle er så interessert i å sparke heller. Sjekk med de som har kommet veldig langt på vei så kan man bli ganske overrasket over hvor mye bevegelse de kan lage da også og likevel at mamma ikke kjenner det. Alt ettersom følsomhet, morkake-plassering og akkurat hvor of hvordan babyen retter bevegelsene sine.
 
Jeg tror like vell ikke på det, pga av str på fosteret. Men man har jo ulike troer selvfølgelig, noe vi respekterer :)
Jeg er helt enig. Tenkte på det senest idag tidlig at hvordan skal man merke noe som er Så lite? Hvor beina og armene bare er noen mm? Jeg er skeptiker da. Men hey, vi er alle forskjellige med forskjellige meninger:) jeg kan bare si at jeg har mye luft, og selv om noe kjennes rart ut, som at det feks kiler så mener jeg at det er luft.
 
Noe kjenner jeg, men tror det er luftbobler selv om det er på samme sted som jeg finner hjertelyden [emoji4].
 
Noe kjenner jeg, men tror det er luftbobler selv om det er på samme sted som jeg finner hjertelyden [emoji4].
De første livstegnene kan kjennes ut som bobler som sprekker eller fiskehaler som slår.

Fullt mulig å kjenne så tidlig, men det er selvfølgelig på en helt annen måte enn senere i svangerskapet.
 
De første livstegnene kan kjennes ut som bobler som sprekker eller fiskehaler som slår.

Fullt mulig å kjenne så tidlig, men det er selvfølgelig på en helt annen måte enn senere i svangerskapet.
Joda det er sikkert mulig og det føltes som jeg kjente noe da mini sprellet på ul. Men tror nok det meste er luftbobler..
 
Jeg har en lemusaktig følelse i underlivet, bare at det dirrer.
 
Jeg kjenner den fiskehale-sprellebevegelsen det starta med sist. Uke 14+0[emoji1303] sist var det uke 16.. så tror det er liten tvil om at dette er mini[emoji173]️[emoji847]
 
Back
Topp