Kjenne liv

Jeg er i dag 25+2. Jeg synes fortsatt det er vanskelig å vite når man kan si at man har kjent nok liv iløpet av dagen. Jeg kjenner hver dag, men det varierer jo fra dag til dag. Hvordan tenker dere? Når er dere trygge på at alt er som det skal?

Når jeg kjenner flere ganger i løpet av dagen, så føler jeg meg trygg :-) Spesiellt på kvelden.

Jeg kjenner det også flere ganger om dagen, men spesielt på ettermiddagen eller når jeg sitter ved pulten på jobb. :D
Nå forrige helg derimot har det vært mye å gjøre og da føler jeg at jeg har kjent lite til henne og siden jeg er på uke 27 nå var ikke det en god følelse... men i dag er alt som normalt igjen. Og ultralyd i dag har jo også vært med på å bekrefte det, at alt er som det skal. :happy:

Her varierer det og fra dag til dag. Merker mest på kveldstid når jeg selv er i ro, men syns stadig oftere at det er mer bevegelse også midt på dagen. Men skjer det mye kjenner jeg jo mindre, for da kjenner jeg ikke etter.
Fredag i forrige uke syns jeg babyen hadde vært rolig siste døgnet så spiste nugatti på brødskiva til frokost og tre smågodtbiter. Da ble det liv etter en liten stund :P
Jeg har og morkaka foran. Uke 26+0 idag.

Tusen takk for svar ❤️ Jeg er veldig engstelig så jeg må ha det inn med teskje. Er så redd for å ikke oppdage det hvis noe er galt. Eller at jeg oppdager det for seint. Jeg kjenner liv hver dag men det kan jo gå timer imellom. I dag har jeg kjent jevnlig hele dagen med opphold på noen timer imellom, men sparkene har føles litt ferre og svakere. Vanskelig å ikke bli engstelig da

Jeg følte litt lite liv en dag. Ringte føden på kvelden og de ba meg drikke et kaldt glass sukkersaft med 50/50 blandingsforhold. Da våkna tuppa ja ☺

Jeg kjenner liv flere ganger til dagen. Det varierer hvor mye. Så lenge du kjenner liv i løpet av en dag, ville ikke jeg bekymret meg, men der har vi alle ulik terskel

Jeg kjenner liv flere ganger til dagen. Det varierer hvor mye. Så lenge du kjenner liv i løpet av en dag, ville ikke jeg bekymret meg, men der har vi alle ulik terskel

Ja jeg kjenner liv hver dag. Får prøve å slå meg til ro med det. Mulig hun begynner å få litt mindre plass i magen. Kanskje det er derfor bevegelsene kjennes litt annerledes :)

Ja jeg kjenner liv hver dag. Får prøve å slå meg til ro med det. Mulig hun begynner å få litt mindre plass i magen. Kanskje det er derfor bevegelsene kjennes litt annerledes :)

En ting jeg fant ut når jeg var på ultralyd i går var at det jeg trodde var endring i bevegelser (både styrke og plasering) viste seg rett og slett å være at hun hikker. Førstegangsgravid jeg vettu, så jeg fikk en snikende følelse av at noe var feil forrige uke for jeg synes det var mye endringer og mindre styrke i "parkene", men er som regel ok når man kjenner liv med jevne mellomrom. :p

Back
Topp