Kjenne liv?

Jeg er førstegangs, er nå 15+6, kjente liv for første gang for 2 uker siden, det var som en liten bobling/skraping like etter jeg hadde spist. Har ikke kjent mye liv etter det, to - tre ganger, men har vært hos jordmor å fått høre hjertelyden etter dette så da regner jeg med alt er i orden :) Gleder meg til å kjenne mer liv <3

Har ikke kjent noe enda, og syntes d begynte å bli ekkelt, ble litt bekymra for at d ikke var noen der likevel... Meeeen på ul i dag var alt i skjønneste orden! Men kjempe rart å se all den bevegelsen og vite at d foregår inni en uten at d kjennes... Crazy!

Jeg kjenner om jeg legger hånden på, men ingen spark enda og jeg er 19 uker i morgen i følge OUL. Her ligger morkaka foran langt opp, så tenker at det fungerer som ei pute for lillegutt når han turner i magen.

Jeg har kjent små bevegelser i noen uker. Dette er mitt tredje svangerskap. Men i går kveld sparket h*n så hardt at jeg kvapp til å hylte ut til mannen :p
Han kom løpende til for å sjekke om han kunne kjenne noe men da var det helt stille der inni :)

Jeg kjente liv som jeg var sikker på var baby 09.juli, etter jordmors beregning i uke 17+5. Er i dag 18+2 og skal på første UL i morgen. Jeg tror da personlig at termin blir utsatt en uke, og at første gang jeg kjente liv var bare 16+5. Men vi får se :-) Har kjent noe i dagene før 09.juli også, men ikke vært sikker på om det var baby eller annet før 09.juli ;-) Tror det kommer mye an på livmorens og babyens plassering hvor tidlig man kjenner liv eller ei. Og om man kanskje forveksler liv med andre "mageaktiviteter" ;-) Du vil nok kjenne noe snart! :-D

Er førstegangs og idag 17+4. Har kjent noen rare bevegelser som er utenom de vanlige den siste uken, men jeg tørr ikke si det er bevegelser fra den lille enda :p

Kjenner masse liv hver dag nå:D Har en veldig aktiv frøken i magen denne gangen, så det både kjennes å vises godt utenpå magen allerede.:)

Et lite tips til dere som ikke har registrert tegn til liv. Ikke alle får besøk av sommerfugler, fiskehaler eller bobler som sprekker. Her har det vært dunk og dult fra uke 12- 13 begge i svangerskapene. Var selvfølgelig ikke klar over det første gang. Da jeg ventet på disse fjærlette bevegelsene. Samt at jeg våget nesten ikke å håpe / tro, i tilfelle det var feil.

Jeg har vært usikker på hva jeg har kjent. Fordi jeg har merket dulting og ikke de lette bevegelsene. Men jeg var på oul i går og da sparket babyen til og da kjente jeg det samtidig som jeg så det. Dette er mitt andre svangerskap. :)

Back
Topp