Kjenne liv?

Hedwig

Glad i forumet
♡ Maibarna ♡
Hvor langt var dere på vei før dere kjente liv? Dette er mitt første svangerskap, og jeg er 18+4, men kjenner fortsatt ingenting... Hørte hjerteslagene i går, så vet at alt er bra ihvertfall. Skulle bare ønske at jeg snart kjente noe til vesla, men vet jo egentlig ikke helt hva jeg skal kjenne etter.. Hvordan kjennes det ut hos dere?

Jeg er også førstegangs. Første gang jeg var sikker på at jeg kjente noe er for to dager siden, da var jeg 21+5. Da kjente jeg spark utvendig... Mulig jeg har kjent noe innvendig før det, men vet ikke hvordan det skal kjennes.

Kjente det før oul hver gang.
Nå også, med morkaken foran, men da mest på sidene og langt ned. Jeg er rundt 22 uker idag, og kjenner han sparke hver dag. Gjort det flere uker allerede. Våkner til rundt åtte på morgenen, og varierer utover dagen. :-)

Det kjennes som små luftbobler tidlig, men når babyen blir større kjenner man tydelige bevegelser og spark. Hikke kjenner man som rytmiske bevegelser.

Første gang kjente jeg boblene rundt uke 16-17.
Så du merker nok snart noe du også! :-)

Var 14 uker denne gang, og kjentes ut som bobler som sprakk :) Nå er jeg 21 uker og hele magen spretter når hun sparker.

Men forrige gang kjente jeg ingenting før uke 20. Og da begynte det omtrent rett på med spark som kjentes på utsiden.

Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15

Håper jeg snart kjener noe selv også, skal kjenne etter luftbobler i dag! Håper jeg kjenner mer enn egen puls;) Håper forøvrig at alle får en kjempeflott julefeiring i dag:greet008

Lett kiling 14+3 og så gikk det over til små dult noen uker senere. Synes selv jeg kjenner det best når jeg i tillegg kjenner på utsiden. Dobbelt opp på en måte? Kjenner spark hver kveld når jeg ligger på ryggen med hånda lett på magen :)

Kjente bevegelser og dult fra uke 15/16. Uke 18 +1 Kjente jeg tydelige spark. I går kjente både jeg og mannen spark i hånda, uke 19+3 :-)

Har kjent et spark her og der sånn fra ca uke 16, er i uke 19 nå og kjenner ikke så mye mer nå. Har foranliggende morkake, så det er grunnen.

Kjente liv i uke 16. Nå, i uke 21, kjenner jeg spark flere ganger om dagen. De kjennes godt utpå magen også, men kun på ene siden siden morkaka ligger foran til venstre. :) Er førstegangs.

Jeg kjente spark fra ca uke 18 tror jeg. Nå er jeg 19+4 og kjenner tydelige spark flere ganger daglig, og særlig når jeg spiser middag! I dag kom det et par spark ned mot underlivet som var så tydelige at jeg skvatt litt. Ingenting på utsiden av magen ennå. Jeg er forresten andregangs.

Annengangs her. Kjenner det omtrent daglig, og tidligere nå enn sist (uke 15/16). Det kjennes som noen knipser forsiktig innvendig, og det kiler. Kjenner det mest helt på siden, mest høyre. Kanskje fordi OUL viste at morkaken ligger foran. Kjenner liv om kvelden, og hvis jeg har spist litt sterk mat eller mat med sukker. Gled deg!

Jeg har kjent spark en god stund nå. Kjente ganske tidlig uke 15-16.. Er andregangs. Nå er jeg uke 21 og av og til gjør det litt vondt når hun sparker. Det både kjennes og vises veldig godt utenpå nå. Men må nyte det mens hun enda er så liten. Husker sist, da fikk jeg ofte spark under ribbein og det var vondt det!

Jeg er førstegangs, uke 23 nå og kjenner noe salgs 'kiling' innimellom, og noen ganger er det som luftbobler som sprekker.... Føler alle andre som har kommet så langt kjenner skikkelige spark.... Står forresten på OUL skjemaet mitt at morkake er: anterior, så det kan vel være at denne ligger som en "pute", og tar imot for sparkene...Skal til jordmor i morgen, håper alt står bra til med lillegull....

første min og 22+1 i dag kjente litt bobler for litt over en uke siden ca i uke 20 nå kjenner jeg dult daglig:)

Kjente spark ganske tidlig, uke 15, kjentes ut som leamus eller kiling. Kjente dult utvendig da jeg bikket 18 uker og hae kjent det hver dag siden :) moro å ligge og se på magen hopper :D i går fikk til og med mannen kjenne <3 stas! Er nå 19+5. Har morkaken på bakre vegg, langt oppe.

Jeg er annengangsgravid og kjente det seinere denne gangen enn forrige faktisk. Jeg er nå 23uker og det er først siste to ukene jeg har kjent ordentlig spark. Har morkake som ligger litt foran så har nok litt med det å gjøre+ at jeg har en liten gutt fra før så har vel kanskje ikke like mye tid til å kjenne etter som sist:);).

Jeg kjente første spark/bevegelse 1. Juledag, jeg var da 18+0 og jeg er førstegangsfødende, så det var veldig stas :) å etter det har jeg kjent bevegelse hver dag etterpå :)

Back
Topp