Kjenne liv

roni

Betatt av forumet
Er i uke 23+5 og lurer på om man skal kjenne liv daglig??er vant til å kjenne masse liv men i dag har jeg ikke kjent noe...blir litt bekymret..

Er i uke 23+5 og lurer på om man skal kjenne liv daglig??er vant til å kjenne masse liv men i dag har jeg ikke kjent noe...blir litt bekymret..

Tror man ikke skal kjenne liv daglig når man bare er rundt 20-25 uker.

Sa til min lille igår at han bare måtte se og ligge stille :-P Og det har han gjort helt til idag ettermiddag :-D

Når de er såpass små som de er (jeg er 21+3), så tror jeg de mer eller mindre kan flyte rundt i magen. Har stor plass å boltre seg på. Derfor kjenner man ikke spark hele tiden.
Når de blir større og får en viss "døgnrytme" så tror jeg man må være mer obs. Men dette er nok ikke før senere i graviditeten.

Kanskje noen andre vet når en skal være obs på dette?

Jordmor sa til meg i dag fra uke 23-24 ca burde en kjenne liv daglig.
Jeg har selv kjent daglig siden ultralyd 18+4. Er 23+3 i dag.

Har du forsøkt å vekke h*n med kald drikke og noe sukkerholdig?
Jeg hadde nok blitt litt bekymret selv nå om jeg en dag ikke hadde kjent noe.
Men tror nok ikke det er så uvanlig.
Ring lege/jordmor i morgen tidlig om du er veldig bekymret, evt legevakten i kveld.
Du bør ikke gå rundt å bekymre deg unødig

Har prøvd med kaldt vann,saft og cola..skjer ikke noe..prøvd å legge meg på ryggen da han tidligere har blitt veldig aktiv da..skjer ikke noe da heller.jeg har jo kjebt liv fra ca uke 18 jeg også og derfor kjenner jeg angsten kommer krypende

RING FØDEN!

Hos oss meg hjelper iskld sitron brus!

Hvis du tidligere har kjent daglig liv, men ikke nå,så tror jeg st jeg ville ringt føden og spurt. Så slipper du unødig bekymring. Jeg har lest at man ikke nødvendigvis kjenner daglig før fra uke 28, men har også hørt samme som Amahel, fra uke 23-24, så er ikke sikker på hva som er "rett". Har selv kjent daglig siden mellom 19 og 20,men det er vel veldig individuelt. Sender en klem :-)

Jeg tror det er individuelt når man kjenner liv, men når man først har begynt å kjenne liv daglig tror jeg man helst skal kjenne noe. Men husk at babyene utvikler søvnmønster også, så det kan jo være at den sover? :-)
Om du ikke kjenner noe på lenge ville jeg kanksje ringt til legen, bare for å få litt ro i sjelen
Min har en tendens til å være aktiv om kvelden, natten, og tidlig morgen. Og mindre aktiv om dagen.
Om dagen merker jeg mest at magen blir hard, og at den stadig ligger på tvers. Synes den skal finne en annen stilling men. Vil jo føde naturlig. :-)

Rng legen om du er bekymret, og ennå ikke kjenner noe.
Det er nok helt fint med den lille skal du se! :-)

Hvordan går det?

Her går alt bra:)hadde en hektisk dag i går med ei syk snuppe som tok all min tid.tok meg ett langt bad i går kveld,la meg rett ut og koblet helt av og etter en liten stund kjente jeg bevegelse:)i dag er lille gutt i magen ganske aktiv igjen:)

Så bra! Jeg er 23+5 og kjenner daglig. Men er jo forskjellig. Så synes alle bør gå etter hva som er normalt for dem... :)

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Back
Topp