Kjenne liv?

majamamma

Flørter med forumet
Har menstermin 8. Feb, jeg og legen tror det, fordi det slo svakt ut på testen den dagen jeg ventet mensen. Da hadde jeg kjent på litt kvalme, halsbrann og mensmurringer ett par uker. Litt tett i nesa + litt bekkenplager også. Det som er, er at jeg tror jeg kjenner liv, har kjent det samme nå i en ukes tid, helst på kvelden. Men det skal da ikke være mulig å kjenne det så tidlig, selv om yngste er 11 mnd? Skal tro om jeg er lengre på vei? Legen sendte henvisning om tidlig ul for to mnd siden, enda ikke hørt noe. Skal til legen igjen torsdag, håper vi finner ut av noe!

Min mens termin er 11feb og jeg kjenner litt liv sånn kiling"fiskehale" aktig bevegelser på morgningen. Kan være noe jeg inbiller meg, men har gått gravid en gang før å da kjente jeg ikke noe sånn før jeg var 13-14uker på vei hvis jeg ikke husker helt feil. Men kjente ikke noen ordentlige bevegelser før i uke 15-17 da var jeg sikker på at det var den lille i magen som beveget seg :-)

det sies at det ikke er mulig å kjenne liv før rundt uke 12, og selv det er veldig sjeldent.
Men mange påstår at de kjenner liv tidligere. Jeg skal ikke påstå at det er umulig, men må vel innrømme at jeg tror det er vanskelig å kjenne liv så tidlig som i uke 10-11...
Har kjent mye som minner om liv, men tror selv det er andre ting. embryoet/fosteret er ikke store saken så tidlig, og ligger i mye vann osv. Dessuten skjer det veldig mye i kroppen nå.
Har hatt akkurat samme følelse som sist jeg kjente liv første gang (i uke 15), og på akkurat samme plass, før jeg ble gravid :p Det kjentes så likt ut at jeg vurderte nesten å ta en test!
Men dette er bare mine tanker, skal ikke påstå verken det ene eller det andre :) Uansett så er det jo ingenting galt i å kose seg med tanken at det faktisk kan være lille spire som rører på seg :)

Tror ikke jeg aktivt begynner å "kjenne etter" liv før rundt uke 12, da skal man kjenne disse "boblene som sprekker". Me de kan jo bevege seg fra ca uke 9 og da skulle d jo i terorien gå ann å kjenne noe...?

Du er vel i uke 11-12 ikke sandt? 
jeg mener og har lest at det er fullt mulig å kjenne liv så tidlig selv om det ikke er vanlig.
Jeg kjente liv så tidlig siste gang og håper det skjer denne gange også :) Tvilte veldig på det var det jeg kjente sist og turte ikke si det til noen. Men etter uke eller to var jeg helt sikker på det.

Jeg har kjent en slags prikking nede i magen, men det er sikkert bare noe rart med livmora som skjer. Det er jo alt for tidlig for meg enda å kjenne noe. Men jeg husker sist gang at jeg kjente bevegelse nedi der veldig tidlig. Rundt 12 uker ja... Det ble bare sterkere og sterkere etterhvert så da var jeg ikke i tvil om at det var den lille jeg kjente. 14-15 uker på vei kjente jeg liv hver eneste dag om jeg ikke husker feil. Det kommer nok mye an på hvordan den lille ligger og hvordan morkaken er plassert. 

Jeg har hatt fantomspark i magen siden første ble født jeg så tror det tar litt tid før jeg vet at det virkelig er miniminsten som leer på seg! =))) Hørte om ei som påstod hardnakket at hun kjente bevegelse i uke 9, men hun var til gjengjeld tynn som en strek og da var det visst ikke umulig

*Cake-Pop* skrev:
Jeg har hatt fantomspark i magen siden første ble født jeg så tror det tar litt tid før jeg vet at det virkelig er miniminsten som leer på seg! =))) Hørte om ei som påstod hardnakket at hun kjente bevegelse i uke 9, men hun var til gjengjeld tynn som en strek og da var det visst ikke umulig

Det var jammen tidlig det..... leste etter en jordmor at det tidligst de hadde dokumentert var i uke 11 hvis jeg husker rett.
Men man kan vel ikke påstå at en ikke opplever det en sier de opplever hehe
Er vel i uke 9 den begynner så smått å bevege armer og bein, Jeg var på UL i uke 9+5 og kunne se at babyen beveget armer og bein men den tok ikke noen saldo eller noen store spretter. Og ikke kjennte jeg noe heller. 

Er vel kanskje litt tidlig, men er vel i teorien mulig.
Denne gangen har jeg kjent liv flere ganger daglig siden 12+1. Kjennes ut som en liten fiskehale. :)

Back
Topp