Kjenne liv/hode ned

Nusse84

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Dere som har fått bekreftet at hodet ligger ned, og at baby eventuelt er festet. Hvordan bevegelser kjenner dere?? Jeg venter på å håper at mini skal snu seg.. men synets jeg stadig kjenner mye dunking nedentil, samtidig som det er bevegelse/dunk under bryst/øvre mage.... Merker dere forskjell på hode/bein?

Jeg klarte ikke kjenne om det var hodet eller stumpen jeg kjente øverst på magen. Måtte få bekreftet av jordmor at hodet lå godt nedi bekkenet. Bevegelsene er stort i form av dytting og strekking. Kjenner vel et kne her og en albue der, en hånd eller fot som blir strekt på og lignende. Eneste jeg klarer identifisere sikkert selv, er hvor ryggen ligger, for den kan jeg følge et godt stykke fra øverst til nederst på magen.

Jeg kan ikke kjenne forskjell på hodet eller rumpa, men både ultralyd og legen sier at hodet ligger ned iallefall. Det har ligget ned en god stund nå, og jeg merker at økt trykk mot blæra. Ellers virker det som om hun presser seg nedover av og til... gjør ikke direkte vondt, er bare litt rart og ubehagelig. Man skjønner det når man kjenner det. Hun ligger oftest med rumpa mot min høyre side, men kan også legge den mot venstre. Merker det godt nå som hun har dårligere plass. Ellers så beveger hun bein/armer på min venstre side. Er ikke mye kraftige slag og spark, men heller "strykebevegelser"...

Jeg kjenner forskjell, men er andregangs. Hodet ligger ned og har gjort det hele veien. Jeg kjenner kun spark øverst i magen. Tror hodet er festet nå da baby ikke beveger seg noe mot sidene. Neste gang du er hos jm kan du spørre om hun kan vise deg hvordan du kjenner forskjell.

Jordmor fortalte meg i beg. av januar at hodet lå ned, hun kjente med hendene på utsiden av magen. Jeg har prøvd å gjøre det selv, men kjenner ikke noe hode, men så er jeg redd for å poke han i øyet eller pille han i nesa :p Kjenner at det sparker i ribbeina og at noen grafser i bekkenet, men tror helt ærlig at han fortsatt snur på seg for noen ganger kjennes det ut som han sparker på begge sider av magen+ at det kjennes ut som han ommøblerer diverse organer!

Fikk bekreftet i dag at hodet ligger ned og er festet godt nedi bekkenet mitt :) Jeg kjenner når han hikker at det er langt nede og han sparker opp mot den ene siden med ribbeina.

Jeg vet han ligger med hode ned, kjenner rumpen og beina når de beveger seg. Når han hikker, kjenner jeg det dirrer i bekkenet! Skikkelig ubehagelig! Her ligger lillegutt med rumpen mot høyre side og sparker opp mot venstre ribbein..

Jeg kjenner spark opp mot høyre og kjenner hikking i bekkenet. Jeg kjenner av og til også litt rar dunking eller pressing nederst til høyre som jeg antar kan være armene hennes, men er litt usikker

Her ligger også babyen med hode ned. Ryggen ligger til høyre og det sees godt når jeg får kynnere for da blir magen helt skeiv. Ikke så mye tydelige spark lengre, mest romstrering, av og til kjenner det ut som at han strekker ut bena og står i spenn, og at rompa da presser opp i høyre ribbein og skuldra eller noe presser mot høyre hoftebein. Hikking kjenner jeg ikke noe særlig i bekkenet, men mer der hvor ryggen hans er. :) Hodet har vært festa en stund.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp