Kjenne liv ✨

EnDrøm25

2020 ♡ 2021
Novemberbarna 2021
Pumpkin Bumps 2025
Måtte opprette tråden nå, da det gjerne ikke er altfor lenge til noen av oss kan begynne å kjenne liv! Det beste med å gå gravid, spør du meg :Heartred

«Førstegangsmødre kjenner som regel de første bevegelsene rundt uke 18–22, mens flergangsmødre ofte kjenner det litt tidligere».

Del gjerne erfaringer fra tidligere svangerskap, og gjerne hvor morkaken var plassert for at andre kan kunne sammenligne!

Med første kjente jeg liv fra uke 14, med morkaken bak. Med andre kjente jeg liv fra uke 11, med morkaken foran.

Er såå spent på om jeg er like heldig denne gangen, og kanskje begynner å kjenne liv allerede fra slutten av denne uken. Men, de sier jo at tredjemann er en luring, så kanskje det går enda flere uker :Heartred

Jeg kjente liv veldig tidlig med førstemann! Han målte litt større enn gjennomsnittet hele veien, men mener bestemt jeg kjente liv allerede i uke 12/13 :Heartred Aner ikke hvordan morkaka lå, men siden den aldri ble nevnt så regner jeg med den lå sånn helt vanlig der den skal :hilarious:

Husker jeg kjente liv for første gang 13+4 med første. Og kunne se han sparke i magen 16+0.
Gleder meg til å kjenne liv fra denne babyen også :Heartblue

Jeg har skrevet i notatene mine at jeg ikke var sikker på at jeg kjente liv før rundt 19+0, og at jeg kjente liv både inni og utenpå rundt 21+0. Hadde morkake foran. Men mulig jeg kjente det før, men var usikker på om det var luft eller leamus.

Dette er jeg veldig spent på. Jeg har god "følsomhet" i det området og har kjent eggløsning og mye stikninger og vekst, så jeg minnes å huske at jeg kjente liv nokså tidlig, kanskje rundt uke 15-16. Men det er MANGE år siden jeg var gravid sist så dette gleder jeg meg veldig til. Har framoverbøyd livmor som er mest vanlig har jeg skjønt. I ultalyd nå sist fikk jeg bare beskjed om at embryo lå fint plassert i livmora, men det blir spennende mtp hvor morkaka plasserer seg.

Kjente også tidlig liv med min første, tror det var uke 14-15. Husker ikke helt nøyaktig. Og enda tidligere med nummer to. Kanskje jeg bare er veldig sensitiv nedi der… jeg skal prøve å ikke tro og håpe at det skjer like tidlig denne gangen, men det blir spennende og jeg gleder meg!

Back
Topp