Kjenne bevegelse

Anonyym

Elsker forumet
Sensommerskattene 2023
Skjønner selv at dette høres litt uvirkelig ut, men! Jeg er 10+3 idag. Igår var jeg hos jordmor som ville lytte etter hjertelyden. Hun sa hun hørte babyen ved flere anledninger, men det var mye turning. Men, det som var så rart, var at hver gang hun sa hun hørte babyen, så kjente jeg et «dult». Altså dette er 3 barnet og jeg tror jeg klarer å skille. Men kan det virkelig være så tidlig? Jm sa det ikke var umulig, men veldig sjeldent så tidlig. Men hun reagerte like entusiastisk når jeg sa jeg kjenner dette idet hun sa hun hørte babyen kom «turnende» forbi :nailbiting: :love7 Skal sies at jeg hadde vært på ul like før å sett denne lille turneren og gyn sa at morkake lå ikke i veien for at jeg kunne kjenne noe litt tidlig, så lenge baby var sterk nok.

Det er iallfall veldig rart, men ligger hjemme på sofaen nå, helt i ro og kjenner de små «dultene» sporadisk

Jeg elsker siste halvdel av graviditeten når man føler man blir kjent med den lille kroppen. Jeg husker jeg følte at lillebror var så snill og myk og koselig i bevegelsene. ❤️ Mens snille storebror hadde en fæl periode hvor han drev og sparket mot utgangen, og det var så jævlig. :banghead: :hilarious:

Veldig kult at du kjenner noe allerede!

Det er fullt mulig ja :D Med første barnet hadde jeg kjent noe i en uke, men skjønte ikke at det var babyen, men da jeg var 12+2 var jeg helt sikker på at det var babyen jeg hadde kjent.

Med andre barnet hadde jeg morkaken bak, og jeg kjente tydelig omtrent hver dag fra 10+0, var ikke i tvil en gang. Og fikk det bekreftet på ultralyd og også uken etterpå når bevegelsen var mer tydelig og hardere. Da jeg var 15+1 så kunne jeg se spark/bevegelse og slikt fra utsiden :Heartred

Jeg elsker siste halvdel av graviditeten når man føler man blir kjent med den lille kroppen. Jeg husker jeg følte at lillebror var så snill og myk og koselig i bevegelsene. ❤️ Mens snille storebror hadde en fæl periode hvor han drev og sparket mot utgangen, og det var så jævlig. :banghead: :hilarious:

Veldig kult at du kjenner noe allerede!
Ja det er jeg helt enig i! Å gøy at det vises på utsiden :D

Haha, blæra mi var hardt utsatt med den aktive lillesøster, mens med rolige storebror kom det et eller flere karatespark mot ribbeina :facepalm:

Det er fullt mulig ja :D Med første barnet hadde jeg kjent noe i en uke, men skjønte ikke at det var babyen, men da jeg var 12+2 var jeg helt sikker på at det var babyen jeg hadde kjent.

Med andre barnet hadde jeg morkaken bak, og jeg kjente tydelig omtrent hver dag fra 10+0, var ikke i tvil en gang. Og fikk det bekreftet på ultralyd og også uken etterpå når bevegelsen var mer tydelig og hardere. Da jeg var 15+1 så kunne jeg se spark/bevegelse og slikt fra utsiden :Heartred
Så deilig å se vi er fler ❤️ gyn nevnte at alt lå til rette for å kjenne noe, både siden morkaka var bak, men også siden livmora var sentrert (hadde visst betydning det og). Og når jeg da kom til jm noen timer etter og hun bekreftet det var bebis hun hørte i innimellom, så var jeg helt sikker at jeg kjente lille AKKURAT samtidig som hun sa det ❤️ helt utrulig at en liten sak på 4,65cm kan lage bevegelser JEG kjenner!

Jeg føler jeg kjenner bobler… men blir av og til usikker om det bare er luft :hilarious: 10+0 imorgen:Heartred

Back
Topp