Kjenne bevegelse?

Morkaken foran og har kjent liv siden 13+2. Nå (15+2) kjenner jeg det mange ganger daglig, særlig når jeg ligger. Men kan også merke det når jeg står stille. I forrige svangerskap kjente jeg også det tidlig (sent uke 14) til tross for morkaken da også var foran. Så jeg er heldig der :)

18+5 her, og lurer på om jeg har kjent noen spark, flere etter hverandre, i dag og kanskje såvidt noen av de siste dagene. Har vært tydeligst ganske langt nedenfor navlen, litt på høyre side. Men har lest en ofte vil kjenne sparkene oppe eller på sidene. Babyen kan vel snu seg en del rundt og sånn - men kan det variere veldig hvor på magen man kjenner det, på kort tid? Eller pleier det å være i samme område liksom.

Jeg kjenner kun på sidene av magen og kommer nok til å føle det sånn en god stund fremover da jeg har morkaken foran - rett på navlen min.

Jeg kjenner små bevegelser helt nederst og stort sett på venstre side. Har morkaka som støtdemper jeg også :)

Jeg tror jeg kjenner litt innimellom. Har også morkaka foran, men langt oppe, så helt nederst er det litt plass for å kjenne tror jeg. Er 15+6.

19+1, kjenner spark hver dag nå, samboer har også kjent et par ganger, det var veldig spesielt ❤️ Begynt å legge merke til et mønster også. men kjenner veldig sjeldent når jeg er oppe og går, eller driver med ting, det kommer vel etterhvert :D

17+5, kjenner bevegelse så og si hver dag. Men de er ikke så sterke enda, så dager der jeg har vært travel og ikke har hatt ro til å kjenne etter så er jeg usikker på om jeg har kjent noe den dagen. Men de siste dagene er det blitt sterkere spark, for jeg kan nå kjenne de mens jeg er opptatt med andre ting :)

Uke 20. Kjenner bevegelse og små svake dult hver dag nå. Tidligere kunne det gå noen dager imellom. Her en dag tror jeg den hikket også :D Da var det rytmiske korte bevegelser over lengre tid. Kjenner ingenting utenpå enda

Vi er 19+1, foreløpig sier kona at hun kjente ikke bevegelser men jeg er litt usikker på det. Ikke alltid er hun flink til å beskrive det hun føler. Eneste jeg hadde hørt var at hun får et slags press på blæra, men det kommer ingenting ut. Vi mistenker at barnet strekker på seg. Morkaken bak.

18+5 her, og lurer på om jeg har kjent noen spark, flere etter hverandre, i dag og kanskje såvidt noen av de siste dagene. Har vært tydeligst ganske langt nedenfor navlen, litt på høyre side. Men har lest en ofte vil kjenne sparkene oppe eller på sidene. Babyen kan vel snu seg en del rundt og sånn - men kan det variere veldig hvor på magen man kjenner det, på kort tid? Eller pleier det å være i samme område liksom.
Så tidlig kan du kjenne det hvor som helst, (ikke no sæærlig høyere enn navelområdet da)
fosteret har fortsatt masse av plass og Turner rundt.

I dag er jeg 19+3, og nå er jeg helt sikker på jeg kjenner noe hver dag, som er helt strålende :Heartred

Jordmor på UL kommenterte det var en aktiv gutt:) Morkaken er på venstre side, mest bak, så gir mening jeg kjenner det mest på høyre siden/nede, men det er litt rundt omkring ja.

Koselig at han minner meg på sin eksistens også når jeg er på jobb og holder på med andre ting, men om det er såpass tydelig allerede nå er jeg litt spent på hvordan dette skal utvikle seg :P

Helt enig, også en aktiv liten mage-beboer som sparker titt og ofte! Kjent det i ca 1,5 uke nå. Sååå kos syns jeg! Kjenne romstering og spark, og særlig den lille morgen og kveldsstunden når hun er skikkelig aktiv, liten mor/datter bonding-time ❤️

Back
Topp