Kjenne bevegelse utenfra?

Erilea

Betatt av forumet
Marsipanene 2019
Er det noen som har begynt å se bevegelse fra lille på utsiden av magen? Jeg vet det er litt tidlig, men gleder meg sånn til mannen kan kjenne sparkene til lille han også :happy:

Vet ikke helt når det er vanlig at sparkene er sterke nok til å kjennes utenfra, men håper det ikke er så altfor lenge til :)
 
Jeg kjenner og ser det utenfra daglig nå. Er i uke 21. Har sett det i noen uker allerede, men ikke daglig. Mannen har så langt ikke hatt tålmodighet til å kjenne etter (baby sparker jo ikke på kommando heller!), men jeg har filmet magen som rører på seg. Veldig stas [emoji173]
 
Jeg så det for første gang i dag, 19+5. Har kjent det utenfra kanskje en uke eller to, men bare en sjelden gang i blant da. Øker i hyppighet nå[emoji4]
 
Ja ,fra uke 19 med alle mine 3 . Så nå røtter magen seg masse. Og ungene har fått kjenne spark. Er i uke 20 .
 
Med første så kjente jeg spark utenfra fra uke 21. Mener det var noe sånt sist oxo. Har ikke kjent så mye bevegelse denne gang innenfra pga livmor som ligger foran, men tror jeg kjente litt på venstre side tidligere i dag (utvendig). Er 18+5 nå:happy:
 
Er det noen som har begynt å se bevegelse fra lille på utsiden av magen? Jeg vet det er litt tidlig, men gleder meg sånn til mannen kan kjenne sparkene til lille han også :happy:

Vet ikke helt når det er vanlig at sparkene er sterke nok til å kjennes utenfra, men håper det ikke er så altfor lenge til :)


Jeg kjenner spark utenfra nå, har kjent det de siste tre dagene, men har ikke sett bevegelsene helt enda. Sparkene blir mye sterkere for hver dag som går, kjempe spennende! :love017 Jeg er forresten i uke 20! Kjent spark de siste 2/3 ukene innvendig, så nå begynner det å bli morsommere for samboeren også!
 
Så koselig! Jeg er selv 19 uker i dag, og har kun kjent det innenfra så langt. Krysser fingrene for at det bare er et par uker til man kan kjenne det utenfra også :)
Det skal bli så koselig å involvere pappaen litt mer også :love017
 
Mann min kjente spark utenfra i uke 18. Men det er først nå de siste dagene at jeg har kunne kjent sparkene hver dag uten fra. Er i slutten av uke 20 nå. De siste dagene har han sparket så kraftig at det ofte er ubehagelig. Kan ikke fatte at han kan være så utrolig sterk allerede! Han er super aktiv også. Var ikke så mye og sterke bevegelser i forrige svangerskap. Nå sparker han store deler av dagen, så lurer litt på når han egentlig sover, hehe. Også liker han å sparke og strekke seg ut samtidig, så det kjennes ut som livmora strekkes i begge retninger..
 
Så koselig! Jeg er selv 19 uker i dag, og har kun kjent det innenfra så langt. Krysser fingrene for at det bare er et par uker til man kan kjenne det utenfra også :)
Det skal bli så koselig å involvere pappaen litt mer også :love017

Ja det er kjempe koselig når pappaen endelig får hilse på!:love017 Vet i hvert fall at han syns det har vært litt kjipt at jeg har kjent noe "såpass lenge" uten at han har hatt mulighet til å kjenne selv! Lille er kjempe aktiv i magen, spraker skikkelig fra seg! Men i dag når samboeren min endelig skulle kjenne etter, så var det ikke mye mer enn ett spark han fikk kjenne! Skulle nesten tro lille ble litt beskjeden i det pappaen sin skulle kjenne!:shy: Satser på at mini er litt mer aktiv og vill i morgen kveld så det er litt mer liv å kjenne for han da:smiley-bounce022
 
Nå er jeg 18+5 og har kjent spark utenfra et par ganger, men veldig svakt. For to dager siden, etter at vi hadde lagt oss sa jeg til mannen at jeg kjente en voldsom aktivitet fra babyen innenfra. Han spurte om han kunne legge hånda på magen og det fikk han. Rett etterpå sparka babyen sånn at vi begge skvatt skikkelig. Det var vanvittig gøy, men også ren flaks for jeg har ikke kjent bevegelse på utsiden etter dette. Bevegelsene på innsiden blir imidlertid bare sterkere og sterkere for hver dag som går, så det er nok ikke lenge til mannen skal få kjenne det igjen.
:love7
 
Ja. Har kjent det i en liten uke. Sambo fikk kjenne første gang i går :)
 
Kjente spark utenpå for første gang i dag [emoji177] 20+5 ifølge menstermin og 20+1 etter Oul
 
Har kjent mye liv siste uka, og i går var samboer heldig og fikk kjenne første spark utenpå [emoji7] jeg har kjent det noen kvelder/netter, men alltid stoppet når samboer kommer med hånda [emoji85] 21+3 i dag [emoji4]
 
Har endelig begynt å se litt bevegelser nå, og mannen kjente spark i går [emoji6] 19+5 i dag
 
Så heldige dere er. Jeg er 21+5 og kjenner bare heelt helt sporadisk bevegelser, og ikke hver dag. Nå har jeg ikke kjent på noen dager. Og i hvert fall ikke utenpå magen. Gleder meg veldig til det skjer!
 
Back
Topp