Kjempesurt!

x1xMsMarte.

Forumet er livet
Jeg oppdaga tæring på vannrørene mine her for to uker siden og så at det ikke var lenge igjen før dem røyk så ringte rørlegger å bestilte time.. De kom i dag og vi fant en lekasje i huset som sikkert har holdt på i flere år, i tillegg til det jeg fant. Han brukte heldigvis kun 4,5 timer på jobben og det koster meg ''bare'' 10.000 ca-ca..

Men det sure er at jeg må pusse opp gangen igjen og det er bare 4-6 mnd siden vi var ferdige med å male og tapetsere der.. KJEMPESURT!! Så den ellers slanke lommeboka har fått anoreksi, siden jeg ikke har tatt opp lån til dette og vil det heller ikke[:(]

uffdå...sååå kjipt...:( men..nå er det vertfall i orden....flott at du fikk ordnet opp i det før det gikk enda lenger...[:D]

Får du ikke igjen på forsikringen når det er vannlekasje da?

Det gjore foreldrene mine når de hadde lekasje i et rør på vaskerommet.
Pluss at pappa fikk arbeidspenger for at han gjore noe av jobben selv.

ORIGINAL: ehtereM

Får du ikke igjen på forsikringen når det er vannlekasje da?

Det gjore foreldrene mine når de hadde lekasje i et rør på vaskerommet.
Pluss at pappa fikk arbeidspenger for at han gjore noe av jobben selv.

den gammle lekasjen som har pågått i flere år får jeg ikke igjen, siden den starta hos de som jeg kjøpte huset med. Men på en måte glad jeg ikke bruker forsikkringen også

sånt er kjipt..(dette er om noe annet da, men nesten det samme alikevel) vi leverte den gamle bilen vår på verksted i dag for EU godkjenning og for å bytte en foring ved det ene framhjulet..men så viste det seg at det var selve demperen som var gåen å da måtte den andre også byttes for den var vist å gåen...værste av alt er at vi kjøpte NYE dempere til den for ett år siden som skulle være det beste av det beste..så de skal gubben klage på i morgen...Regningen kommer i posten som vi gleder oss veeeldig til...*not*

hvorfor glad for att du ikje BRUKER forsikringen?
det er ikke slik på hus att du taper på det slik som med bilen altså....

Hvis det er mindre enn 5 år siden du kjøpte boligen og det ikke var oppgitt før salget at det var lekkasje så kan du reklamere til selger og få dekket rørleggerarbeidet, men du får neppe noe for å ha pusset opp gangen. Sjekk med forbrukerrådet hvis du er usikker. Det er verdt å sjekke mulighetene :)

ORIGINAL: Snekkern

Hvis det er mindre enn 5 år siden du kjøpte boligen og det ikke var oppgitt før salget at det var lekkasje så kan du reklamere til selger og få dekket rørleggerarbeidet, men du får neppe noe for å ha pusset opp gangen. Sjekk med forbrukerrådet hvis du er usikker. Det er verdt å sjekke mulighetene :)

kommer ikke til å reklamere på det siden jeg har kjøpt det via familien via en billig penge ;) å da ønsker jeg ikke å lage uenigheter i familien pga det.. I alle fall når jeg fikk det for den prisen jeg gjorde.

grunnen til jeg ikke bruker forsikringen er nettopp det at jeg ikke får dekt oppussingskostnadene, samt at jeg skal snart bruke idiotforsikkringen min på tre vindu som er montert feil fra tidligere eier

Men idiotfors. (uflaksfors.) Er til bruk ved uheldige hendelser..om noe faller ned på gulvet f.eks....

ORIGINAL: mamma85

Men idiotfors. (uflaksfors.) Er til bruk ved uheldige hendelser..om noe faller ned på gulvet f.eks....

de dobbeltsidige rutene har den ene siden nettopp gjordt det, på alle tre vinduene pga samme feil (har snakka med forsikkringselskapet. pappaen min var forsikkringsmann når han levde så kan pittelitt om det [:D]

ORIGINAL: MsMarte.

ORIGINAL: Snekkern

kommer ikke til å reklamere på det siden jeg har kjøpt det via familien via en billig penge ;) å da ønsker jeg ikke å lage uenigheter i familien pga det.. I alle fall når jeg fikk det for den prisen jeg gjorde.

grunnen til jeg ikke bruker forsikringen er nettopp det at jeg ikke får dekt oppussingskostnadene, samt at jeg skal snart bruke idiotforsikkringen min på tre vindu som er montert feil fra tidligere eier

Skjønner. Høres veldig fornuftig ut. Forsikringsselskapene lagrer register over skadeutbetalinger i noen år. Det sies at de ikke kan bruke det mot deg, men det er neppe noen fordel å ta altfor mange småting på forsikringen :)

Back
Topp