Kjemisk/SA

Mortilprins

Elsker forumet
Hvordan vet man forskjell på spontanabort og kjemisk?

Har opplevd kjemisk 2-3 ganger som jeg vet av og husker det bare som vanlig, men litt kraftigere blødning. Frisk blod.
Har også opplevd spontanabort med mye klumper, slim og kraftig blødninger.

Testet positivt frem til 11dpo forrige mandag. Symptomer avtok også rundt da gravitest var negativ igjen. Dagen etter IKM fikk jeg det jeg tenkte var TR. Startet rolig, så tok det seg opp med intense rielignende smerter og mye blod med klumper og slim. TR varer vanligvis ca 4-5 dager, men nå er jeg på 7. dag med blødninger. De siste dagene har blødningene gradvis avtatt, men nå blør jeg igjen litt mer. 2,5mnd siden medisinsk abort..

Kjemisk eller SA? Hva tror dere?
 
En variant av spontanabort er såkalt kjemisk graviditet, som finner sted i løpet av de fem første ukene av svangerskapet. En kjemisk graviditet gir positivt utslag på graviditetstester, men dersom kvinnen ikke er observant og tester, kan en kjemisk graviditet i mange tilfeller gå ubemerket hen. Tegn på kjemisk graviditet inkluderer ofte vaginal blødning kort tid etter positiv graviditetstest, gjerne ledsaget av magekramper og antydning til koagler i blodet.
 
En variant av spontanabort er såkalt kjemisk graviditet, som finner sted i løpet av de fem første ukene av svangerskapet. En kjemisk graviditet gir positivt utslag på graviditetstester, men dersom kvinnen ikke er observant og tester, kan en kjemisk graviditet i mange tilfeller gå ubemerket hen. Tegn på kjemisk graviditet inkluderer ofte vaginal blødning kort tid etter positiv graviditetstest, gjerne ledsaget av magekramper og antydning til koagler i blodet.

Alt det der vet jeg. Tenkte om det var noen forskjeller feks på blødningene og smerter som skilte mellom spontanabort og kjemisk
 
Alt det der vet jeg. Tenkte om det var noen forskjeller feks på blødningene og smerter som skilte mellom spontanabort og kjemisk
Altså, er du under 5 uker på vei så er det kjemisk. Er du over 5 uker så er det SA :shy: Så har ikke noe å si med blødning og smerter.
 
Du kan jo tenke på at jo lenger ut i svangerskapet du er, jo mer er det som skal komme ut. Jeg hadde en SA da jeg var 5+1, så jeg var da bare såkalt kjemisk gravid fordi det var så tidlig.
Blødningene var som en veldig kraftig mens, typ skifte bind hver time de første 3 dagene. Men jeg hadde ingen tydelige "abortprodukter" som kom ut, sammenlignet med en MA jeg hadde i sommer.
 
Altså, er du under 5 uker på vei så er det kjemisk. Er du over 5 uker så er det SA :shy: Så har ikke noe å si med blødning og smerter.

Det er det jeg ikke ‘’vet’’ på en måte. Har hatt positive tester helt siden medisinsk abort i august, men som endelig ble svakere i midten av oktober. Forrige tirsdag fikk jeg første negative test siden før jeg ble gravid.

Men okei, da får jeg heller satse på at det har vært en kjemisk og at det kanskje har vært litt rester til som har kommet ut.
 
Back
Topp