Kjemisk graviditet / lave stigninger

En kjemisk er en type spontanabort pr definisjon ja. Men det er stor forskjell på å støte ut slimhinnen med en blastokyst og et foster som har et morkakeanlegg i varierende størrelse. Jeg har både spontanabortert i uke 8 og hatt 9 kjemiske graviditeter, og selvom det er en individuell opplevelse, så vil jeg si at det er en markant forskjell på kjemisk og spontantabort etter uke 5-6.
For meg, og mange andre også så er kjemiske heftige spontanaborter sjølv om det sjølvsagt er stor forskjell på dei også. Var berre det som var poenget mitt ❤️

For meg, og mange andre også så er kjemiske heftige spontanaborter sjølv om det sjølvsagt er stor forskjell på dei også. Var berre det som var poenget mitt ❤️
Har og erfaring med at de kan være forskjellige fra gang til gang.

Da jeg hadde en kjemisk i januar, kom mens to dager etter IKM og jeg blødde i over en uke. Vanligvis blør jeg rundt fem dager. Testene var relativt sterke også, selv etter åtte dager med blødning. Tok 4-5 dager før de ble negative etter blødningene stoppet.

Neste kjemisk, nå i april/mai, kom ca. 4 dager etter IKM. Testene stoppet å bli sterkere ved IKM, og så svakere. Blødningene var som en normal mens, kanskje bittelitt mindre.

Ingen smerter noen av de to gangene. Men psykisk er det jo utrolig trist og vondt.

Har og erfaring med at de kan være forskjellige fra gang til gang.

Da jeg hadde en kjemisk i januar, kom mens to dager etter IKM og jeg blødde i over en uke. Vanligvis blør jeg rundt fem dager. Testene var relativt sterke også, selv etter åtte dager med blødning. Tok 4-5 dager før de ble negative etter blødningene stoppet.

Neste kjemisk, nå i april/mai, kom ca. 4 dager etter IKM. Testene stoppet å bli sterkere ved IKM, og så svakere. Blødningene var som en normal mens, kanskje bittelitt mindre.

Ingen smerter noen av de to gangene. Men psykisk er det jo utrolig trist og vondt.
Tusen takk for svar. Sitter her med positive eggløsningstester:banghead: eneste jeg har igjen av tester for å se om de synker og en positiv digital som står fast på 1-2 uker. Har egentlig skjønt at dette ikke går veien og skulle bare ønske at blødningen startet, men ikke enda. Har bare lyst å prøve på nytt.

Tusen takk for svar. Sitter her med positive eggløsningstester:banghead: eneste jeg har igjen av tester for å se om de synker og en positiv digital som står fast på 1-2 uker. Har egentlig skjønt at dette ikke går veien og skulle bare ønske at blødningen startet, men ikke enda. Har bare lyst å prøve på nytt.
Håper de positive eggløsningstestene kan være et godt tegn? Tok en sånn jeg og, da mine tester ble svakere. Hos meg var eltesten negativ. Krysser fingrene for at det går bra for deg. :Heartred

Så trist. Håper du lykkes i neste syklus. Og selv om det er veldig tidlig å miste, så vet jeg at det er vondt uansett. Man har jo hatt noen dager på å drømme og håpe. :Heartred
Det er veldig trist, men bedre med kjemisk enn spontan abort:shy: når tenker du egget kommer igjen. Startet blødningen i dag, eventuelt begynne med eggløsningstester?

Det er veldig trist, men bedre med kjemisk enn spontan abort:shy: når tenker du egget kommer igjen. Startet blødningen i dag, eventuelt begynne med eggløsningstester?
Jeg fikk eggløsning på ca. samme tid i syklus, bare forskjøvet med ca. antall dager IKM ble forsinket. Var hos gynekolog åtte dager etter at blødningene startet (varte ca. 5 dager), og da var allerede ett av eggene 13mm, og jeg fikk eggløsning 4-5 dager etter det.

Tror ikke jeg ville begynt med eggløsningstester før graviditetstester er helt negative i alle fall.

Oki, burde jeg ta en sjekk hos gynekolog og se om alt er ute??? Du er så sterk som har opplevd dette og prøver igjen.:Heartbigred Jeg bare satt og gren i går og tenkte at alle eggene mine er defunksjonelle og at jeg vil bare oppleve dette på nytt. Satt og googla meg i hjel for å finne en årsak. Forsto det slik at mitt egg har festa seg for sent og da er det mest sannsynlig et lav kvalitets egg som ikke ville utviklet seg. Tror ikke vi skal avslutte prøving helt enda, så kommer bare til å fortsette uten prevansjon. Ble helt matt av all den testingen. Skal ikke teste før jeg er en uke over ikm neste gang:banghead:

Oki, burde jeg ta en sjekk hos gynekolog og se om alt er ute??? Du er så sterk som har opplevd dette og prøver igjen.:Heartbigred Jeg bare satt og gren i går og tenkte at alle eggene mine er defunksjonelle og at jeg vil bare oppleve dette på nytt. Satt og googla meg i hjel for å finne en årsak. Forsto det slik at mitt egg har festa seg for sent og da er det mest sannsynlig et lav kvalitets egg som ikke ville utviklet seg. Tror ikke vi skal avslutte prøving helt enda, så kommer bare til å fortsette uten prevansjon. Ble helt matt av all den testingen. Skal ikke teste før jeg er en uke over ikm neste gang:banghead:
Vil ikke si jeg er sterk, men jeg vil bare ikke gi opp. Har grått masse jeg også. Jeg er jo 41, og har ikke tid å miste så har liksom ikke noe valg dersom jeg skal ha en bitteliten sjanse til å lykkes.

Jeg tror ikke jeg ville dratt til gynekolog kun for å sjekke om alt er ute etter kjemisk. Med en vanlig mens er du nok nullstilt fysisk sett. Men, om du har store bekymringer så kan det jo være lurt å gjøre det om det får deg til å slappe mer av. :Heartred

Back
Topp