Takk for svar dere. Så bra alle som kjenner at kjemien klaffer, uansett hvem det er med
I mitt tilfelle har jeg nå vært hos jordmor 3 ganger og kjenner ikke helt lyst til å verken dra tilbake eller ta opp ting jeg virkelig trenger å snakke om med henne. Blir iallfall sånn når jeg på tredje besøket blir sport av henne om vi har møtt hverandre før... Vet ikke om jeg forventer for mye her nå, men det skaper avstand å bli sport om sånt på tredje møte. Eller når hun roper meg opp på venterommet og har forsvunnet i rennefart inn på kontoret før jeg har rukket å reise meg opp. Mulig flåsete eksempler, men som helsepersonell selv kjenner jeg veldig på at det ikke er helt greit...
Hun kan nok mye om det hun driver med, men jeg savner å "bli sett". Det blir veldig klinisk og ikke rom for samtale når det er slik. Hun booker meg inn på ny time hver gang jeg er hos henne, så det har bare blitt til at jeg har fortsatte, men kanskje jeg bare skal forsøke med fastlegen i stedet. Hun er fantastisk og veldig god på både graviditet og barn, så håper det funker bedre.
MEN jeg kjenner det vanskelig å bryte avtalene med jordmor! Ønsker ikke egentlig å si noe om dette til henne, det orker jeg ikke bruke energi på tror jeg... Men er det bare å avlyse? Haha, vet ikke hvorfor dette er så vanskelig. Kanskje jeg er redd for å såre henne ved å ikke ville gå dit