Om du har mulighet/energi/tid til å lage middager/bakst/lunsjer (egentlig noe du vet du spiser son kan fryses) å fryse ned så du har lett tilgjengelig mat/du slipper å stå på kjøkkenet så hadde jeg gjordt det var jeg deg. Jeg har ordnet å styrt med å få klart så mange middager som mulig som bare er å tine å smelle i ovnen, og desserter/kaker som er å tine og nyte (mest for å spare penger egentlig).
Ellers skal jeg ha bleier (jeg har en pakke av forskjellige merker for å prøve ut hvilken jeg liker best, rema sine får du i babypakke fra de, lillego får du i babypakke fra kiwi og libero får du i babypakke fra apotek1, jeg har også kjøpt en pakke med pampers selv for å prøve de også
), et par smukker, en pakke morsmelkerstatning (i tilfelle ammingen går rett vest, jeg er sliten, hun er sulten, det er midt på natta eller søndag. Jeg bor på landet, så her stenger butikken klokken 19, og er 30 min til næreste butikk etter kl 19, så om du bor med langåpen butikk/søndagsopent så er det kanskje ikke like nødvendig å ha den stående før behovet melder seg(om behovet melder seg), om du skal amme selvfølgelig), tørre kluter (engangs), babyolje til bading og seige bæsjebleier, nippelkrem, ammeinnlegg, bind (de som er heavy duty og de som er til når blødningen har roet seg), masse snacks (sjokolade, nøtter, muslibarer, frukt osv), paracet (til både mor og baby), neglesaks til baby, zinksalve/bepanthen, bestemortruser og komfortable klær som du og føler deg vel i i tilfelle det kommer besøk
dette er noe av det jeg skal ha klart til jeg kommer hjemigjenn, jeg er førstegangsfødende, så om jeg kommer til å få bruk for absolutt alt har jeg ikke peiling på
men det er vertfall det jeg kan tenke meg jeg kommer til å bruke med en gang jeg kommer hjem/de første dagene (og har behov for)